2020-05-23, 04:28
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Ja, naturlig död är möjligt. Polisen har gått ut med att hans död inte var suicid, och att det inte finns en brottsutredning kring det. Från detta kan man dra slutsatsen att han dött antingen av naturliga orsaker, exempelvis stroke som du föreslår, eller pga avtändning från opiaterna han uppenbarligen brukat. Jag tror själv på att bensodiazepinavtändning orsakat dödsfallet, eftersom han tagit bensodiazepiner under lång tid innan men inte uppgav detta själv. Hade han sagt att han haft ett missbruk så hade han fått läkemedel för att hindra dödsfall, men det gjorde han inte.

Du har säkert rätt där även om jag inte kan utläsa att han verkligen inte påtalat detta till vården då det inte fanns journalanteckningar från psykbesök i häktet vilket det borde? Eller så har jag missat. Men var ju bara tre förhör med honom tror jag.
Jag förvånas hur R kan hålla ihopa och fortsätta neka att hon vetat om sitt drogmissbruk och samtidigt finns massor av sms som bevisning att hon varit högst aktiv. Väldigt konsekvent samt minns mindre och mindre för varje förhör
Citera
2020-05-23, 04:30
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Du har säkert rätt där även om jag inte kan utläsa att han verkligen inte påtalat detta till vården då det inte fanns journalanteckningar från psykbesök i häktet vilket det borde? Eller så har jag missat. Men var ju bara tre förhör med honom tror jag.
Jag förvånas hur R kan hålla ihopa och fortsätta neka att hon vetat om sitt drogmissbruk och samtidigt finns massor av sms som bevisning att hon varit högst aktiv. Väldigt konsekvent samt minns mindre och mindre för varje förhör
Det finns ingenting antecknat om det. R erkänner missbruk senare, men P dog tidigt i utredningen om erkände ingenting om missbruk innan detta. Personligen anser jag att man borde behandlat honom som potentiell missbrukare oavsett och gett honom läkemedel för att förhindra dödsfall genom avtändning, men men. Man kan ju inte riktigt göra så med varje person som häktas.

R verkar gravt personlighetsstörd. Tror inte det finns någon som faktiskt tror på henne.
Citera
2020-05-23, 04:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det finns ingenting antecknat om det. R erkänner missbruk senare, men P dog tidigt i utredningen om erkände ingenting om missbruk innan detta. Personligen anser jag att man borde behandlat honom som potentiell missbrukare oavsett och gett honom läkemedel för att förhindra dödsfall genom avtändning, men men. Man kan ju inte riktigt göra så med varje person som häktas.

R verkar gravt personlighetsstörd. Tror inte det finns någon som faktiskt tror på henne.

Personlighetsstörd är rätt ord. Men jag tror det blir jätte svårt att döma henne till vållande till annans död då det inte finns tillräckliga bevis för hennes delaktighet. Hon har ju ett garantansvar och borde dömas för det, men jag har jätte svårt att se utgången av detta åtal. Jag bara hoppas att hon kan hållas ansvarig. Två pundare med två drogade barn och ett obduktiosprotokoll som visar att Esme utsatts för trubbigt våld av annan person ett flertal ggr. Nä fy fan
Citera
2020-05-23, 04:58
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Personlighetsstörd är rätt ord. Men jag tror det blir jätte svårt att döma henne till vållande till annans död då det inte finns tillräckliga bevis för hennes delaktighet. Hon har ju ett garantansvar och borde dömas för det, men jag har jätte svårt att se utgången av detta åtal. Jag bara hoppas att hon kan hållas ansvarig. Två pundare med två drogade barn och ett obduktiosprotokoll som visar att Esme utsatts för trubbigt våld av annan person ett flertal ggr. Nä fy fan
Det finns absolut tillräckligt underlag för att döma henne för vållande samt misshandel, däremot tror jag tyvärr inte att bevisningen räcker för mord. I det här fallet infaller det så kallade garantansvaret, vilket innebär att det räcker med att hon rimligtvis bort ha insett att barnet riskerade att ta skada, samt att hon hade möjlighet att ingripa. Vållande kan man dömas för om man har agerat ansvarslöst och genom sin ansvarslöshet försatt sig själv i en situation där man inte kunnat ingripa trots att man borde det, vilket inkluderar om man medvetet berusar sig i en situation där man har särskilt ansvar. Så jag tror absolut att åtalet kommer anses vara styrkt vad gäller grovt vållande till annans död samt misshandel (genom underlåtenhet att ingripa), däremot är det mycket osäkert vad utfallet blir vad gäller mord och misshandel genom eget agerande.

Som man kan se i förhören så trycker förundersökningsledaren en del på att hon ska erkänna att hon hade ansvar för barnen, vilket hon även gör. Detta är för att de vill styrka att hon varit medveten om att hon har ansvaret, vilket hon ju också erkänner. Misshandel, vållande etc genom underlåtenhet, dvs då garantansvaret är aktuellt, kräver mer eller mindre enbart att man varit medveten om sitt ansvar och inte tagit det.

Min förhoppning är att R bryter ihop under förhör, eller åtminstone tabbar sig nog för att det ska gå att styrka att hon varit delaktig. Men jag tror tyvärr inte att det blir så och att utfallet blir att hon döms för misshandel genom underlåtenhet samt vållande till annans död.
Citera
2020-05-23, 07:44
Medlem
OroligLantiss avatar
”Så..jag kunde inte säga exakt ähh vad som hände exakt när men, när vi ska ta upp Silas, å då är vi alltid två eftersom vi har badolja, dom ska bara ha badolja å nåt äh äh å vatten. Dom ska ju inte ha nåt så här, parfymer å sånt.
(Rebecka i förhör 200131)

Nej precis - inga konstiga tillsatser i badvattnet! Lugnande, icke utskrivna, olagliga tabletter i vällingen är däremot inte fel.
Citera
2020-05-23, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Men det är väl visst vanligt? Sverige har ju kritiserats gång på gång för långa häktningstider. Finns ju folk som erkänner för att hamna på anstalt istället. Även oskyldiga kan sitta i häktet...
R har alltså absolut inteee fejkat för en doktor för att få billiga droger från staten?
Men ja orkar inte. Det är väl självklart ngr tar sitt liv i häktet pga dem står inte ut med sig själv, men det är ju ett fåtal om året gemfört med hur många som sitter häktade, det är inte vanligt! Vem e du, känner du R? Hennes egna "stora" sjukdomsbild är ett skämt, den manipulativa jäveln har gjort allt för dina tabl, det är inte svårt o manipulera till sig lite stess! Hon säger sig ha ptsd, det behandlar man inte med stesolid, var e hennes ptsd medicin??
Citera
2020-05-23, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Alla syskon var stökiga som yngre i alla fall. Antar det är lite mer eller mindre samma skrot och korn. Är deras mamma död el? Bara läst om att barnen har en farfar de träffar ibland
Tack. Får mer o mer dem tankarna om bröderna. O pappan verkar ha skyddar /räddat det i många lägen. I ett förhör säger R att hon vill att Amos dator ska till Rebeckas mamma, hon vill inte att han ska ha den på hemmet. Så hon lever, men det är allt ja hört om henne.
Citera
2020-05-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Hon har inte knarkat hela sitt liv utan började med det i sena tonåren.
Däremot har hon aldrig visat tecken på empati och samvete. Aldrig.
Så det är inte orsakat av drogerna även om hennes missbruk bada förvärrar hennes manipulativa och empatilösa beteende.
Så du tror det blir en p7a? El antagligen den större undersökningen. Att hon får en diagnos, och det blir rättspsyk? Det tror inte jag! man kan knarka bort sina känslor och empati oxå. Men det kommer ifatt en. Men du verkar känna henne sen tonåren. Va ja läst av vittnen vad det då hon kom i kontakt med droger. Självklart har hon inte knarkat hela sitt liv sen hon föddes. Men det börja i tonåren.
Citera
2020-05-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ja, naturlig död är möjligt. Polisen har gått ut med att hans död inte var suicid, och att det inte finns en brottsutredning kring det. Från detta kan man dra slutsatsen att han dött antingen av naturliga orsaker, exempelvis stroke som du föreslår, eller pga avtändning från opiaterna han uppenbarligen brukat. Jag tror själv på att bensodiazepinavtändning orsakat dödsfallet, eftersom han tagit bensodiazepiner under lång tid innan men inte uppgav detta själv. Hade han sagt att han haft ett missbruk så hade han fått läkemedel för att hindra dödsfall, men det gjorde han inte.

Om en person där av avtändning på benzo exempelvis.
Är det av organsvikt då? Eller vad händer rent fysiologiskt?
Citera
2020-05-23, 08:38
Medlem
Citat:
Har plöjt igenom hela FUP'en. Avskyvärd läsning. Men en sak jag fortfarande inte vet är hur dog Patrik?
Ingen vet. Jag tror dem utreder det fort. Han hittades död i cellen. Tippar på att han dog av abstinens. Det som talar emot är att dem borde ju trappat ner honom och gett han vård. Det är regel när tunga missbrukare omhändertas. Även om han ljög om sitt missbruk, har det ju synts i hans prover (som dem tar direkt när man kommer till häktet) och i journalen! Men man vill verkligen veta vad som hände. Känns som om att dem "lär" han dö lite..
Citera
2020-05-23, 08:45
Medlem
Citat:
Alltså om man har missbrukat bensodiazepiner så är den dos hon gick på mer eller mindre enbart livsuppehållande. Det ger inget rus och tillfredsställer absolut inte ens behov av berusning. Det gör bara att avtändningen är lite mindre plågsam (och en bensoavtändning är dödlig).

Du och vissa andra får det att låta som att hon gick på häktet och var påverkad. Så är inte fallet. Hon fick underhållningsdoser av en svag bensodiazepin, tillräckligt för att inte få ep-anfall eller dö av avtändningen. Dessa var förskrivna av läkare. Om du blir häktad fortsätter du att få de läkemedel du har recept på, och så ska det vara.
Helt rätt där! Det får vara slut på snacket om att dem låter henne missbruka på häktet! Hon går absolut inte omkring där i något rus!
Citera
2020-05-23, 08:47
Medlem
Kan någon boendes på Styrmansgatan i Norrköping i en liknande lägenhet snälla fota/filma sin pigingång för att ge en bild av hur den ser ut?

Vill man vara anonym kan man skicka bilderna till mig/någon moderator.

Eftersom polisen så fatalt misslyckats med detta så måste vi visa på den möjligheten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in