2020-05-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Svärje 23 april Anno 2020

AB: "Johan, i Sverige har vi ganska många avlidna. Men i våra grannländer går det lite bättre. Vad tycker du om detta?"

Johan Joseph Gieseckell: "Det är TOTALT meningslöst det som görs i dessa länder. De inser inte att för eller senare så kommer alla att smittas. De dröjer bara på tiden så att säga. Så fort de öppnar så kommer spridningen igång och då pratar vi om VÄLDIGT höga tal gällande avlidna. Tyvärr måste jag säga. Medan vi hade tur då vi gjorde rätt"

Svärje 23 maj Anno 2020

AB: "Johan, i Sverige har vi ganska många avlidna. Men i våra grannländer går det lite bättre. Vad tycker du om detta?"

Johan Joseph Gieseckell: "Det är TOTALT meningslöst det som görs i dessa länder. De inser inte att för eller senare så kommer alla att smittas. De dröjer bara på tiden så att säga. Så fort de öppnar så kommer spridningen igång och då pratar vi om VÄLDIGT höga tal gällande avlidna. Tyvärr måste jag säga. Medan vi hade tur då vi gjorde rätt"

AB: "Men jag tror de redan har öppnat? Fast igår såg jag att spridningen vekar inte ha kommit igång riktigt?"

Johan Joseph Gieseckell: "Väntar bara säg jag. Väntar bara."

AB: "Hur menar du?"

Johan Joseph Gieseckell: "Ack, vi släpper det va."

Svärje 23 augusti Anno 2020

AB: "Johan, i Sverige har vi väldigt många avlidna. Men i våra grannländer går det lite bättre. Vad tycker du om detta?"

AB: "Men jag tror de redan har öppnat för ganska länge sen? Fast igår såg jag att spridningen vekar inte ha kommit igång riktigt? Senaste 3 månader har de inte haft ett enda dödsfall"

Svärje 31 december Anno 2021

AB: "Johan, i Sverige har vi extremt många avlidna. Men i våra grannländer går det lite bättre. Vad tycker du om detta?"

AB: "Men jag tror de redan har öppnat för ganska länge sen? Fast igår såg jag att spridningen vekar inte ha kommit igång riktigt? Senaste 12 månader har de inte haft ett enda dödsfall"

Hahha jaja detta har jag redan sagt att tom när pandemin är över och vårt haveri blottläggs så kommer de värsta förnekarna säga "vänta bara till nästa pandemi om 100 år- då ni, då kommer ni se att vi gjorde rätt".
Och lägga till att fler hade begått självmord och svultit ihjäl om de hade vart hemma i början av pandemin i 6 veckor
Citera
2020-05-23, 13:40
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Någon som vet om våra nordiska grannar har offentlig statistik över antal döda som Sverige har på https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/scb-publicerar-preliminar-statistik-over-doda-i-sverige/.

Kollade snabbt och i Sverige har vi ganska exakt lika många döda i år tom dagens datum som år 2018 (om man normerar mot folkmängd), trots corona. Det vore intressant att se hur det ser ut i ex Danmark, Norge.

Är du helt insvept i folie ?

Vi kanske inte har corona-viruset alls i Sverige?

Är vi lurade menar du ?
Citera
2020-05-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Att vi har högst dödsfall per capita är regerings fel som ej visat ledarskap och alltid tar beslut när det är försent. Att Tegnell fått härjat fritt är knappast troligt av en borgerlig regering. Men det är ingen garanti för vi har slappa myndigheter över lag i Sverige oavsett politisk färg.

Fast det stämmer ju inte. Det är ju det som är hela grejen. Och om vi nu skulle ha det i en vecka är det ointressant.
Citera
2020-05-23, 13:44
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/hallengren-trodde-naivt-att-det-skulle-vara-huggsexa/

Våra kompetenta utvalda försöker ministerstyra myndigheter utan någon plan överhuvudtaget.
Resultat blir såklart som alltid med dessa parametrar ett fiasko.
Men bara säga man varit lite naiv så får man en klapp på axeln.
Kvar står vi, utan tester.
Citera
2020-05-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Så du tror verkligen på detta? Anses? Att ingen ljuger eller påverkar i Sverige?
Finns det enhörningar där du bor?

Trots att Sverige är ett av världens mest transparanta och öppna länder finns säkert en och annan som ljuger. Myndigheter vinner inget på att ljuga, de får inte ljuga, personerna i dessa roller är nog för rädda om sina feta löner för att riskera detta.

Att politiker ljuger/påverkar är en annan sak. Nu handlar detta specifikt om vilka vi räknar in i dödstalen för covid, vilket görs av en myndighet.
Citera
2020-05-23, 13:47
Medlem
Helg idag hur många döda? +20 döda +350 fall?
Citera
2020-05-23, 13:48
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
När norrmännen själva har sagt att de klassificerar dödsfallen annorlunda än Sverige så tror jag det ligger en del i det de säger och i Italien så har läkare konstaterat att de är väldigt generösa med att skriva C19 som dödsorsak och i USA så får sjukhusen mer i betalt (+$8000) från staten om det står C19 istället för lunginflammation som dödsorsak!

Våra dödstal är mycket, mycket höga.

Alla försök att förminska, bortförklara etc. känns både vidrigt och inhumant. Bättre vore att finna lösningar för att minska dödstalen.
Citera
2020-05-23, 13:48
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Sverige anses vara ett av världens mest transparanta och öppna länder, t ex kan inte politiker gå in och påverka myndigheter vad de ska säga och inte säga.

Att andra länder lyfter fram Sveriges dödssiffror handlar om att lugna massorna, för att rättfärdiga den egna strategin. Denna kris handlar ju dels om att reducera smittan, samtidigt som man inte vill köra länders ekonomi i sank. Finns ju en hel del intern kritik t ex i Norge och USA där man vill ha det mera som i Sverige.

Det intressanta gällande dödssiffror blir ju om något år att räkna på överdödlighet i respektive land. Att smittan har kommit olika långt i olika länder är ju uppenbart och fakta.

Som jag sagt och skrivit tidigare. Enligt Svensk vinkling så finns det stöd från Norge och USA.

Att det finns enstaka personer som anser Sverige gjort rätt, att inte har gjort en Lockdown bland högre uppsatta tror även jag att det finns. Människor som ser det ur ett ekonomisk perspektiv.
Det finns även mängder av Svenska företag som gått omkull och fler kommer. De tycker att det är för dålig strategi fast Sverige haft minst Restriktioner.

Jag skulle vilja se andra länders konkurser kontra Sverige fram till nu och sedan en statistik framåt. Även tror jag Sverige kommer sticka iväg pga av sina höga skatter mm.
Citera
2020-05-23, 13:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Fast det stämmer ju inte. Det är ju det som är hela grejen. Och om vi nu skulle ha det i en vecka är det ointressant.

Sverige har gjort alla fel man kan göra och vi har misslyckat total. Vad är det som inte stämmer?
Citera
2020-05-23, 13:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jaja. Tom när pandemin är över och Sverige är ett av världens värst drabbade länder kommer dum-svenne säga; "vänta bara till nästa pandemi- då jämnar det ut sig. Sverige gjorde rätt!"

Antagligen så kommer Corona-Bob Tegnell att säga så till den svenska och internationella pressen. Och han kommer också att klara sig undan allt ansvar....
Citera
2020-05-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Var det inte Svensk media som skrev den summan 19000 ?? Och så vi jag läste Svenska medias nyheter så kan det vara, inte ett erkännande. Var det inte så?

Gällande siffror och BNP har du koll. Där säger jag inget om. Sveriges finanser var mycket bättre än många länder innan Covid-19. Sverige har gjort stora ansträngningar att skydda folket genom att höja ersättningar mm. Kortids permitteringarna har kostat bara nu 95 miljarder och tros stiga.

Jag tror Sverige kommer störtdyka i ekonomi. Dels för att jag tror vi kommer ha en av Europas hösta arbetslöshet i höst/vinter då vi förmodligen blir sist kvar. Dels för att handeln kommer stoppas pga av Sveriges Strategi. Vi kommer få ett jobbigt år 2021.

Men vi får väl hoppas att pengarna tas från alla bankomatflyktingar och ges till Svenskar som behöver dom. Då får vi alla fall tillbaka vårt land och minskar alla komma till Sverige vilket just nu är nödvändigt.

Här kan du läsa en tidningsartikel angående att det riktiga antalet döda i Corona i Italien befaras att vara 4 ggr så stor som de officiella siffrorna. Artikeln är från slutet av mars.

Sen undrar Italienarna precis som svenskarna "varför" det har blivit så och de gissar på smog, åldersfördelning, den italienska familjestrukturen, sättet att umgås med andra - you name it.

Tio miljoner (10milj) människor i Italien riskerar fattigdom. Maffian breder ut sig och nästlar sig in i real business – både inom sjukvården och besöksnäringen.. och många andra ställen där de kan tvätta sina pengar från narkotika- och vapenhandeln.

Hela världens ekonomi kommer att störtdyka. Men Sverige är ingalunda ”sämst” som alarmisterna försöker göra det till. LÅNGT därifrån. Faktiskt är Sveriges situation bättre än många andras.

https://www.corriere.it/politica/20_marzo_25/numero-vero-morti-covid-19-almeno-4-volte-quello-ufficiale-eebbe3ae-6eb8-11ea-925b-a0c3cdbe1130.shtm l

https://www.corriere.it/politica/20_marzo_25/numero-vero-morti-covid-19-almeno-4-volte-quello-ufficiale-eebbe3ae-6eb8-11ea-925b-a0c3cdbe1130.shtm l?refresh_ce-cp
Citera
2020-05-23, 13:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hur vågar du skriva något? Du hävdade tusentals döda per dag nu? Och alla svenskar skulle vara portförbjudbna överallt enligt dig. Kanske du skulle va tyst, eller nä kör på

Tja, det andra stämmer i alla fall. Och "tusentals per dag" har jag faktiskt aldrig påstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in