Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Men Italien har ju precis erkänt att antalet döda i Corona kan vara 19.000st fler än vad som har rapporterats hittills.
Och deras lånekvot av BNP:n uppskattas att stiga till 159% detta år medan den för Sveriges del beräknas stanna på 42%.
Det är lite skillnad på procenttalen.
Var det inte Svensk media som skrev den summan 19000 ?? Och så vi jag läste Svenska medias nyheter
så kan det vara, inte ett erkännande. Var det inte så?
Gällande siffror och BNP har du koll. Där säger jag inget om. Sveriges finanser var mycket bättre än många länder innan Covid-19. Sverige har gjort stora ansträngningar att skydda folket genom att höja ersättningar mm. Kortids permitteringarna har kostat bara nu 95 miljarder och tros stiga.
Jag tror Sverige kommer störtdyka i ekonomi. Dels för att jag tror vi kommer ha en av Europas hösta arbetslöshet i höst/vinter då vi förmodligen blir sist kvar. Dels för att handeln kommer stoppas pga av Sveriges Strategi. Vi kommer få ett jobbigt år 2021.
Men vi får väl hoppas att pengarna tas från alla bankomatflyktingar och ges till Svenskar som behöver dom. Då får vi alla fall tillbaka vårt land och minskar alla komma till Sverige vilket just nu är nödvändigt.