2020-05-23, 13:27
Medlem
Landet Sverige blir straffade för de historiskt haft den bästa sjukvården i världen som resutlerat i bevarandet av en gammal befolkning, om det är några som brytt sig om de äldre så är det Sverige. Alltså lol.

Myndigheterna har haft fel, men att notoriskt straffa vårt land som görs här är bara patetiskt. Jag tror inte det är de äldre ni bryr er om, utan att ha en syndabock som ni kan hata ett tag. För om man inte har någon att hata, vad ska man annars göra i sitt tristess liv?
Senast redigerad av gameboyguy 2020-05-23 kl. 13:30.
Citera
2020-05-23, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du "glömde" några länder i Europa:
https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=SWE+ESP+GBR+BEL+ITA+FRA

Du måste känna dig stolt att vi ligger 6a i världen, snart 5a. Grattis!!
Citera
2020-05-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja vi ser ju nu hur de andra nordiska länderna har förfallit ner i ett kaos av våld, svält och anarki... Jag har hört att många av dem kommer fly till Sverige.

Måste bero på att de hade nedstängt nån månad, helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Har jag påstått det du skriver? Idiot.

Var istället seriös och läs bedömningar från experter så ser du vad det handlar om. Det får stora och omfattande effekter. Bemöt dessa istället för att raljerande göra bort dig så kanske någon tar dig på allvar.

SEB räknar på ekonomiska effekter, där t.ex. Danmark och Norge väntas drabbas hårdare än Sverige p.g.a. lockdowns: https://sebgroup.com/large-corporates-and-institutions/prospectuses-and-downloads/research-reports

Hur har du tänkt dig att t.ex. vårdkvaliten ska upprätthållas när skatteintäkterna försvinner?

Här kan du läsa om lockdowns effekter på mental ohälsa: https://foreignpolicy.com/2020/05/18/next-pandemic-crisis-mental-health-coronavirus-lockdown/

Här kan du läsa om effekterna på fysisk hälsa: https://www.google.com/amp/s/www.independent.co.uk/voices/adele-weight-loss-diet-lockdown-fat-obesity-meme-coronavirus-a9508161.html%3famp

Nå, hur viftar du bort dessa? Hur avgör du att lockdowns inte skadar mer än det hjälper?

Hahahah exakt.
Du är så jävla dum i huvudet.
Hur sjukvård ska upprätthållas utan skatteintäkter?
HAHAHAHAHAH
De va hemma(inte alla) i 6 veckor. Du utgår ifrån att lockdown är för evigt?
De är ute nu allesamman och betalar skatt vetu. Precis som i Sverige. Fast med ofantligt mycket färre döda. Och så kommer det rulla på. Om ett kvartal kommer Sverige vara PRECIS lika ekonomiskt drabbat som grannländerna.

Hahah psykiska hälsan blir inte bättre av att ha en virus okontrollerat bland befolkningen. Stackars riskgrupper säger jag bara. Vara (mest) hemma 6 veckor? Ahhaha skärp dig. Nu är de iaf ute igen som kor på grönbete.
I Japan gick självmorden NER.

Aha ja de får hjärtstopp osv av att va (mest) hemma 6 veckor. Ja det förkortar nog livet det
Citera
2020-05-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Fyfan säger jag bara. De här förnekare är så jävla korkade. Korkade skitiga svin som hoppas på att problemområden som i Sydamerika, Indien och Afrika ska explodera. Och detta bara för att sedan kunna säga: höhöhöhö va sa vi. Vi gjorde räääääätt.
Wtf? Är de dumma i huvudet? Vad har det ens med saken att göra?
Dessa katastrofländer som lever i fattigdom, va fan ska de göra?
De kanske stänger ner landet. Men det dör ändå som flugor. Alla lever nog på några få km2. Massor lever på gatan. Massor av dessa länder har INTE praktiskt möjlighet att stänga in folk heller.
Och så kommer dumma förnekare och tror han kan rättfärdiga sviniga svenska strategin där man mördar sitt eget folk med ett höhöhöhö vi var bättre än dem. Vi vann.
Fy fan alltså. Skitiga korkade hjärtlösa idioter. Det är va dessa förnekare är.

Ett av Europas fattigaste länder har för fan bevisat skitlandet Sverige hur man behandlar sitt eget folk.
Grekland har stängt ner landet trots att de verkligen riskerade att svälta. Och dumma egoistiska svenne försöker hitta på alla ursäkter för att stödja en regering som hade alla medel för att kunna agera hårt för att skydda sitt eget folk Men har aldrig gjort. Och kommer nog aldrig göra det. Och dessa jävla idioter inser inte heller att det som staten gör mot sitt folk görs även mot de själva. De har inte fattat att staten pissar inte bara på oss som motsätter sej galenskapen. De pissar även på dem. Den galna strategi som applicerats under pandemi kommer köra landet i diket, på alla möjliga sätt. Även ekonomiskt, det enda de skitiga förnekare bryr sig om. Ska bli så jävla kul när de får gå på socialen bara för att de var dumsnåla och egoistiska svin.

Grekland har ju inte ens hittills tagit något ansvar för sitt lands ekonomi. De lever på lånade pengar och räknar med att fortsätta så. Lånekvoten uppskattas till 196% av BNP:n detta år.

EU gränsen är lagt till 60% av BNP och det var ju en svensk professor som just ojade sig i tv över Sveriges ekonomi, eftersom vår kvot höjs med hela 7pps till 42%.

Så Grekland har stängt landet på dina och finnarnas skattepengar - men vill nu inte ha varken dig eller finnarna inne i sitt fina land. De vill fortsätta att njuta av solen medan du ska jobba ännu hårdare..
Kanske ta ett jobb nr 2 för att försörja även grekerna?
Citera
2020-05-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det finns säkerligen fall som missats. Det är jag den första att skriva under på för i en sådan här pandemi så går saker och ting fort.

Men att det alltid kommer rubriker om det när Sverige är sämst är anmärkningsvärt.
Någon vecka sedan sa det att Norge minister sade att Sverige hade gjort vilket bara stod i Svenska tidningar och ej Norska. Det var en vinkling.

Men att det skulle vara 50% mer döda än de 300000 som nu rapporteras är bara den svenska lögnen för att försöka få sin heder tillbaka.
Och sedan just Sverige som säger att vi har koll, men likväl så skyller på eftersläpningar vid varje pressträff mm.

Jag köper inte det resonemanget och just när Sverige kritiseras världen över så slår Sverige tillbaka och skyller på världen för ändra fokus. Typiskt Sossetrollande i sedvanlig lurendrejeri

Sverige anses vara ett av världens mest transparanta och öppna länder, t ex kan inte politiker gå in och påverka myndigheter vad de ska säga och inte säga.

Att andra länder lyfter fram Sveriges dödssiffror handlar om att lugna massorna, för att rättfärdiga den egna strategin. Denna kris handlar ju dels om att reducera smittan, samtidigt som man inte vill köra länders ekonomi i sank. Finns ju en hel del intern kritik t ex i Norge och USA där man vill ha det mera som i Sverige.

Det intressanta gällande dödssiffror blir ju om något år att räkna på överdödlighet i respektive land. Att smittan har kommit olika långt i olika länder är ju uppenbart och fakta.
Citera
2020-05-23, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
[B]Grekland har ju inte ens hittills tagit något ansvar för sitt lands ekonomi. De lever på lånade pengar och räknar med att fortsätta så[/b]. Lånekvoten uppskattas till 196% av BNP:n detta år.

EU gränsen är lagt till 60% av BNP och det var ju en svensk professor som just ojade sig i tv över Sveriges ekonomi, eftersom vår kvot höjs med hela 7pps till 42%.

Så Grekland har stängt landet på dina och finnarnas skattepengar - men vill nu inte ha varken dig eller finnarna inne i sitt fina land. De vill fortsätta att njuta av solen medan du ska jobba ännu hårdare..
Kanske ta ett jobb nr 2 för att försörja även grekerna?

Nej det gjorde de inte innan pandemin. Du har noll koll på dina lögner.
Citera
2020-05-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du "glömde" några länder i Europa:
https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=SWE+ESP+GBR+BEL+ITA+FRA

Sverige är ÖVERLÄGSET mest drabbat på planeten. Hade Spanien kört vår strategi hade de haft 100 000 döda nu.

Det kan inte ses som mindre än ett veritabelt mirakel att Sverige lyckats ta död på så många i covid-19.

🔹 Vi hade god tid att förbereda oss på; såg först hur det skedde i Kina, sen hur det spreds genom Europa.

🔹 Vi är ett av världens mest glesbefolkade länder.

🔹 Ett av världens mest hälsosamma.

🔹 Vi är landet med flest singelhushåll på hela jordklotet.

🔹 Vi har högst skattetryck på planeten.

🔹 Vi är ett land som i normalläge kör med social distancing.

🔹 Vi skryter om vår välfärd och människosyn över hela världen.

Ändå har vi haft flest dödsfall i världen per capita senaste veckan.
Citera
2020-05-23, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Just nu

Danmark
+0 döda +48 fall

Norge
+0 döda +0 fall

Finland
+0 döda +31 fall

Svärje 23 april Anno 2020

AB: "Johan, i Sverige har vi ganska många avlidna. Men i våra grannländer går det lite bättre. Vad tycker du om detta?"

Johan Joseph Gieseckell: "Det är TOTALT meningslöst det som görs i dessa länder. De inser inte att för eller senare så kommer alla att smittas. De dröjer bara på tiden så att säga. Så fort de öppnar så kommer spridningen igång och då pratar vi om VÄLDIGT höga tal gällande avlidna. Tyvärr måste jag säga. Medan vi hade tur då vi gjorde rätt"

Svärje 23 maj Anno 2020

AB: "Johan, i Sverige har vi ganska många avlidna. Men i våra grannländer går det lite bättre. Vad tycker du om detta?"

Johan Joseph Gieseckell: "Det är TOTALT meningslöst det som görs i dessa länder. De inser inte att för eller senare så kommer alla att smittas. De dröjer bara på tiden så att säga. Så fort de öppnar så kommer spridningen igång och då pratar vi om VÄLDIGT höga tal gällande avlidna. Tyvärr måste jag säga. Medan vi hade tur då vi gjorde rätt"

AB: "Men jag tror de redan har öppnat? Fast igår såg jag att spridningen vekar inte ha kommit igång riktigt?"

Johan Joseph Gieseckell: "Väntar bara säg jag. Väntar bara."

AB: "Hur menar du?"

Johan Joseph Gieseckell: "Ack, vi släpper det va."

Svärje 23 augusti Anno 2020

AB: "Johan, i Sverige har vi väldigt många avlidna. Men i våra grannländer går det lite bättre. Vad tycker du om detta?"

AB: "Men jag tror de redan har öppnat för ganska länge sen? Fast igår såg jag att spridningen vekar inte ha kommit igång riktigt? Senaste 3 månader har de inte haft ett enda dödsfall"

Svärje 31 december Anno 2021

AB: "Johan, i Sverige har vi extremt många avlidna. Men i våra grannländer går det lite bättre. Vad tycker du om detta?"

AB: "Men jag tror de redan har öppnat för ganska länge sen? Fast igår såg jag att spridningen vekar inte ha kommit igång riktigt? Senaste 12 månader har de inte haft ett enda dödsfall"

Citera
2020-05-23, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Sverige anses vara ett av världens mest transparanta och öppna länder, t ex kan inte politiker gå in och påverka myndigheter vad de ska säga och inte säga.

Att andra länder lyfter fram Sveriges dödssiffror handlar om att lugna massorna, för att rättfärdiga den egna strategin. Denna kris handlar ju dels om att reducera smittan, samtidigt som man inte vill köra länders ekonomi i sank. Finns ju en hel del intern kritik t ex i Norge och USA där man vill ha det mera som i Sverige.

Det intressanta gällande dödssiffror blir ju om något år att räkna på överdödlighet i respektive land. Att smittan har kommit olika långt i olika länder är ju uppenbart och fakta.

Så du tror verkligen på detta? Anses? Att ingen ljuger eller påverkar i Sverige?
Finns det enhörningar där du bor?
Citera
2020-05-23, 13:38
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Faktum är att Sverige är det land som rapporterar mest korrekt. De flesta andra länder har ett stort gap med överdödlighet och Corona-döda. Italien gick förra veckan ut med ytterligare 18000 döda som man hade missat. Så går det om man har för bråttom att rapportera döda.

Det finns många fall i Sverige där man inte har rapporterat c19.

Visst kan man diskutera Italiens dödstal men vi bör fokusera på Sveriges.

Våra dödstal sticker verkligen ut i jämförelse med våra grannländers och det är ju dessa länder vi bör mäta oss med, eller hur?
Citera
2020-05-23, 13:39
Medlem
.Dostoj.s avatar
[quote=revodneb|71692148]
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.

Jag brukar ta Acetylsalicylsyra vid långflygningar för att undvika tromboser, känns som ganska vettigt då covid-19 verkar orsaka just blodproppar.

Ja det finns många goda effekter med acetylsalicylsyra. Kan dock vara skadligt med långtidsanvändning för fel person då det kan orsaka blödningar. Jag tycker också det verkar vettigt att ta en begränsad tid om man har symptom på Covid-19 men för vissa kanske det är riskfyllt om de har förhöjt blodtryck eller ökad blödningsbenägenhet, det vet inte jag. Jag själv väljer iaf aspirin just nu då jag har symptom på corona. Det är ju både lite blodförtunnande samt inflammationshämmande. Men jag är ingen läkare och vill inte råda folk på det viset. Man får undersöka själv eller tala med sin doktor om det.
Citera
2020-05-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Landet Sverige blir straffade för de historiskt haft den bästa sjukvården i världen som resutlerat i bevarandet av en gammal befolkning, om det är några som brytt sig om de äldre så är det Sverige. Alltså lol.
Sverige har historiskt varit ett väldigt tryggt land med bra sjukvård. Men detta har förändrats i rask takt de senaste decennierna. Trygghet har snarast fått en negativ klang. Förr hette det att Sverige var ett folkhem, idag är det helt andra ideal som gäller. Individualism, feminism, globalism och mångkultur. Vården har nedmonterars obevekligt och beredskapslagren har bränts.
I det nya Sverige ses åldringar bara som en belastning. Därför släpper man gärna in pandemier i landet och låter dem rensa på äldreboenden. Corona pandemin kom som en skänk från ovan och Tegnell gjorde inget för att stoppa den. FHM agerar på uppdrag av politikerna och de som siyyer i ledningen är naturligtvis lojala med regerinhen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in