2020-05-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag är inte intresserad av dina FANTASIER och jag vet att du inte är intresserad av den "nya planen" men här hittar du den, så uppenbarligen finns den.

https://www.cdc.gov/flu/pandemic-resources/national-strategy/index.html

Du menar
"National Strategy for pandemic influenza" från 2005?
Citera
2020-05-23, 13:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du menar
"National Strategy for pandemic influenza" från 2005?
Nej, självklart inte. Jag menar den nya planen från 2017:

https://www.cdc.gov/flu/pandemic-resources/pdf/pan-flu-report-2017v2.pdf

Helt fantastiskt att du inte lyckades hitta den. Du är sannerligen inkompetent på det mesta.
Citera
2020-05-23, 13:24
Medlem
Citat:
Här kan du läsa den:

Resten av vad du skrev var bara mer svammel om planen du tror inte existerar.

Det är inte den, inte uppdateringen heller. Den skulle skett mer nyligen förra året, eller kanske 2018. Definitivt inte 2017.

Du ser ju själv att det du tar upp där är baserat på Bush plan från 2005....
Citera
2020-05-23, 13:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är inte den, inte uppdateringen heller. Den skulle skett mer nyligen förra året, eller kanske 2018. Definitivt inte 2017.

Du ser ju själv att det du tar upp där är baserat på Bush plan från 2005....
Det är den planen, Garre. Den är ny. Självklart är den baserad på Bush plan. Konstigt vore väl annat. Det var en bra plan som behövde uppdateras till dagens förhållanden. Republikaner brukar vara mer intelligenta. Man behöver inte uppfinna hjulet, som du kanske vet.

Men du menar fortfarande att hon ljög eftersom du inte tycker om planen? Eller? Jag förstår faktiskt inte. Nu har jag bevisat att du, än en gång, hade helt fel och du fortsätter tjata. Har du verkligen ingen skam i kroppen, pojk?

Citat:
The last Pandemic Influenza Plan for the Department of Health and Human
Services Update was issued in 2009. Since that time, our nation has experienced, and
learned from, the 2009 Influenza A(H1N1) pandemic and the emergence of other
influenza viruses of concern, such as H7N9 that emerged in 2013 in China and
continues to cause periodic outbreaks. We have also responded to other serious
disease outbreaks, including Ebola and Zika virus. Each instance has highlighted the
need to be as prepared as we can be—because a fast, effective public health response
demands it.
Citera
2020-05-23, 13:30
Medlem
Citat:
Nej, det är ju guvernörerna som har ansvar. Det förklarade du ju när Trump vill beordra guvernörerna att öppna upp. Du förklarade mycket ingående att Trump inte kan bestämma över guvernörernas åtgärder. Det var ju BARA deras ansvar. Lockdown, riktlinjer, reopening. Menar du att du hade fel då?

Trump har ett så gott hjärta. Därför har han jobbat hårt med att förse de olika delstaterna med allt från militärsjukhus, sjukvårdsfartyg, tiotusentals repsiratorer, skyddsmasker med mera. Allt som man ju kan anse att de olika delstaterna redan borde haft i sina skyddslager. Men demokraterna verkar ju inte bry sig om sina "underståtar". Tur att de har Trump som genom sina åtgärder räddat livet på över en miljon medborgare, vilket tydligt framgår i Imperial College of Londons berömda rapport.

Jag minns inte att jag förklarat något om guvernörernas ansvar...?

Iaf, jag förstår inte riktigt vad Trump har för roll egentligen. På dig låter nu som han är en underleverantör som har ansvar för att tillgodose vissa behov.
Resten av hans tal och direktiv, är mer att han är som en galjonsfigur - ingen att bry sig om egentligen alltså? För det han säger spelar ingen roll, i praktiken, eller vad menar du?

Sen är det så passande att när det funkar NU - då är det hans ansvar, men tidigare DÅ gick bra att skylla på att Obama lämnat tomma förråd, felaktiga tester osv. DÅ tog han inget ansvar.

Detta är verkligen så sjukt roligt, du snurrar in dig och pekar hit och dit, ansvar ibland, ibland inte.
Sen totalt dödar du diskussionen med "Trump har ett så gott hjärta. Därför har han jobbat hårt"

Du skriver en bok?
"HUR JAG TROLLADE ALLT OCH ALLA -
TRUMPS GODA HJÄRTA,
HÅRDA ARBETE"
Citera
2020-05-23, 13:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är den planen, Garre. Den är ny. Självklart är den baserad på Bush plan. Konstigt vore väl annat. Det var en bra plan som behövde uppdateras till dagens förhållanden. Republikaner brukar vara mer intelligenta. Man behöver inte uppfinna hjulet, som du kanske vet.

Men du menar fortfarande att hon ljög eftersom du inte tycker om planen? Eller? Jag förstår faktiskt inte. Nu har jag bevisat att du, än en gång, hade helt fel och du fortsätter tjata. Har du verkligen ingen skam i kroppen, pojk?
Nej, inga bevis kommit, vi hör dig prata om annat dock.
För antagligen är det för jobbigt för dig att vara saklig, för i en sådan diskussion förlorar du alltid, därför är du rädd för mig.

Vad vi vet är att trumpen drog tillbaka budget för pandemier, och drog tillbaka personal på marken i Wuhan.
Och nu betalar folket och dess medborgare priset för detta, och att trumpen vänder ryggen till sitt folk och sina medborgare i COVID-19 krisen.
Och vad gör trumpen för folket och den ekonomiska situationen som nu uppstått?
Svaret verkar vara sänka skatten för de allra rikaste, och vad är syftet med det, har de för lite pengar och för dålig ekonomi????
Citera
2020-05-23, 13:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag minns inte att jag förklarat något om guvernörernas ansvar...?

Iaf, jag förstår inte riktigt vad Trump har för roll egentligen. På dig låter nu som han är en underleverantör som har ansvar för att tillgodose vissa behov.
Resten av hans tal och direktiv, är mer att han är som en galjonsfigur - ingen att bry sig om egentligen alltså? För det han säger spelar ingen roll, i praktiken, eller vad menar du?

Sen är det så passande att när det funkar NU - då är det hans ansvar, men tidigare DÅ gick bra att skylla på att Obama lämnat tomma förråd, felaktiga tester osv. DÅ tog han inget ansvar.

Detta är verkligen så sjukt roligt, du snurrar in dig och pekar hit och dit, ansvar ibland, ibland inte.
Sen totalt dödar du diskussionen med "Trump har ett så gott hjärta. Därför har han jobbat hårt"

Du skriver en bok?
"HUR JAG TROLLADE ALLT OCH ALLA -
TRUMPS GODA HJÄRTA,
HÅRDA ARBETE"
Ja, Trumps funktion i denna pandemi är att tillgodose guvernörernas behov, och styra upp den när de överutnyttjar sin makt. Det är så konstitutionen är utformad. Staterna är, till stor utsträckning, självstyrande.

Självklart var det en miss av Obama att lämna efter sig tomma förråd. Det måste du väl ändå klara av att hålla med om. Fulla förråd med skyddsutrustning, är självklart bättre än tomma förråd. Förstår faktiskt inte hur du tänker här. Om du ens gör det. Du verkar mest sitta här och bli av med din inre ångest genom att gnälla på den Store Hjälten Trump, som räddat över en miljon liv genom sina snabba och resoluta insatser.
Citera
2020-05-23, 13:36
Medlem
Citat:

Det skapades en ny plan under Obamas tid.
Jävligt korkat att basera en NY plan på den från 2005. Nej, det är inte intelligent.

OM du nu är på rätt ställe, så verkar det konstigt.... men men får undersöka saken.
Citera
2020-05-23, 13:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det skapades en ny plan under Obamas tid.
Jävligt korkat att basera en NY plan på den från 2005. Nej, det är inte intelligent.

OM du nu är på rätt ställe, så verkar det konstigt.... men men får undersöka saken.
Så du tycker det hade varit mer intelligent att skrota alla tidigare erfarenheter och strategier. Okej, då vet jag. För mig vore det en oerhört korkad strategi, men du får naturligtvis tycka som du gör, även om det ständigt blir fel.
Citera
2020-05-23, 13:46
Medlem
Citat:
Ja, Trumps funktion i denna pandemi är att tillgodose guvernörernas behov, och styra upp den när de överutnyttjar sin makt. Det är så konstitutionen är utformad. Staterna är, till stor utsträckning, självstyrande.

Självklart var det en miss av Obama att lämna efter sig tomma förråd. Det måste du väl ändå klara av att hålla med om. Fulla förråd med skyddsutrustning, är självklart bättre än tomma förråd. Förstår faktiskt inte hur du tänker här. Om du ens gör det. Du verkar mest sitta här och bli av med din inre ångest genom att gnälla på den Store Hjälten Trump, som räddat över en miljon liv genom sina snabba och resoluta insatser.

Återigen, du har åkt dit på hennes/deras lögn.
Det var INTE tomma förråd.

"Trump’s claim that his predecessor left the stockpile depleted also has been challenged. Factcheck.org called it false, Politifact deemed it mostly false, and the Washington Post Fact Checker said it was misleading, with the caveat that Trump might have been referring to a lack of N95 masks specifically."
https://deadline.com/2020/05/donald-trump-barack-obama-coronavirus-national-stockpile-1202936028/

Det var inte helt fullt, och inte nog för att ta hand om en global pandemi av denna storlek.
Men INTE tomma.
Citera
2020-05-23, 13:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Återigen, du har åkt dit på hennes/deras lögn.
Det var INTE tomma förråd.

"Trump’s claim that his predecessor left the stockpile depleted also has been challenged. Factcheck.org called it false, Politifact deemed it mostly false, and the Washington Post Fact Checker said it was misleading, with the caveat that Trump might have been referring to a lack of N95 masks specifically."
https://deadline.com/2020/05/donald-trump-barack-obama-coronavirus-national-stockpile-1202936028/

Det var inte helt fullt, och inte nog för att ta hand om en global pandemi av denna storlek.
Men INTE tomma.
Precis. Det saknades skyddsmasker, respiratorer med mera. Men nu har Trump ordnat upp saken.
Citera
2020-05-23, 13:58
Medlem
Citat:
Så du tycker det hade varit mer intelligent att skrota alla tidigare erfarenheter och strategier. Okej, då vet jag. För mig vore det en oerhört korkad strategi, men du får naturligtvis tycka som du gör, även om det ständigt blir fel.

Bara det inte är Obamas erfarenhet menar du...

https://khn.org/news/evidence-shows-obama-team-left-a-pandemic-game-plan-for-trump-administration/

The document, originally unearthed in March by Politico, is a 69-page National Security Council guidebook developed in 2016 with the goal of assisting leaders “in coordinating a complex U.S. Government response to a high-consequence emerging disease threat anywhere in the world.” It outlined questions to ask, who should be asked to get the answers and what key decisions should be made.

"Nicole Lurie, another Obama administration official, confirmed to us the existence of the NSC pandemic playbook and also said similar documents were created for the Department of Health and Human Services and the Centers for Disease Control and Prevention."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in