Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Nej, det är ju guvernörerna som har ansvar. Det förklarade du ju när Trump vill beordra guvernörerna att öppna upp. Du förklarade mycket ingående att Trump inte kan bestämma över guvernörernas åtgärder. Det var ju BARA deras ansvar. Lockdown, riktlinjer, reopening. Menar du att du hade fel då?
Trump har ett så gott hjärta. Därför har han jobbat hårt med att förse de olika delstaterna med allt från militärsjukhus, sjukvårdsfartyg, tiotusentals repsiratorer, skyddsmasker med mera. Allt som man ju kan anse att de olika delstaterna redan borde haft i sina skyddslager. Men demokraterna verkar ju inte bry sig om sina "underståtar". Tur att de har Trump som genom sina åtgärder räddat livet på över en miljon medborgare, vilket tydligt framgår i Imperial College of Londons berömda rapport.
Jag minns inte att jag förklarat något om guvernörernas ansvar...?
Iaf, jag förstår inte riktigt vad Trump har för roll egentligen. På dig låter nu som han är en underleverantör som har ansvar för att tillgodose vissa behov.
Resten av hans tal och direktiv, är mer att han är som en galjonsfigur - ingen att bry sig om egentligen alltså? För det han säger spelar ingen roll, i praktiken, eller vad menar du?
Sen är det så passande att när det funkar NU - då är det hans ansvar, men tidigare DÅ gick bra att skylla på att Obama lämnat tomma förråd, felaktiga tester osv. DÅ tog han inget ansvar.
Detta är verkligen så sjukt roligt, du snurrar in dig och pekar hit och dit, ansvar ibland, ibland inte.
Sen totalt dödar du diskussionen med "
Trump har ett så gott hjärta. Därför har han jobbat hårt"
Du skriver en bok?
"HUR JAG TROLLADE ALLT OCH ALLA -
TRUMPS GODA HJÄRTA,
HÅRDA ARBETE"