2020-05-22, 21:22
Medlem
Maskindiskmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
WHO sa detta i Februari... vad har dom mer haft fel i? haha. Sannolikheten är ganska stor, enligt de som jobbar i fältet. Du har totalt noll att backa dina påståenden.. precis som din bittra kollega ovanför.

Du verkar inte fatta att vaccin redan i år skulle vara nära ett mirakel.

Citat:
Most experts think a vaccine is likely to become available by mid-2021, about 12-18 months after the new virus, known officially as Sars-CoV-2, first emerged.

That would be a huge scientific feat and there are no guarantees it will work.
https://www.bbc.com/news/health-51665497
Citera
2020-05-22, 21:26
Medlem
Citat:
Den är baserad på vad forskarvärlden säger. Du har alltså inget att backa upp ditt påstående på?

Vad är det du pratar om? Vi har inte ens ett vaccin än och nu kommer du och säger att vi har ett vaccin färdigt + färdigt för distribuering i september? Haha.

Sen när blev "forskarvärlden" ett privatföretag? Tyst nu.
Citera
2020-05-22, 22:40
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Det är väl 30 bolag som jobbar på detta just nu... så nej, Astra är inte ensamma. Statligt finansierade dessutom. Sen har du ju alla universitet världen över.. men de har inte samma resurser. Så ja.. en värld av forskare som just nu gör kliniska tester där man påvisar att det fungerar.
Hur tycker du det går med vaccin mot HIV t ex? Som också är virus. Där har man ju jobbat ett tag......
Citera
2020-05-22, 22:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskindiskmedel
Du verkar inte fatta att vaccin redan i år skulle vara nära ett mirakel.

https://www.bbc.com/news/health-51665497

Fast här har vi en situation då alla världens medicinska företag har gått "all-in" att hitta ett vaccin. De flesta har struntat i HIV eftersom bromsmedicinerna har gett den stora kosingen.
Citera
2020-05-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast här har vi en situation då alla världens medicinska företag har gått "all-in" att hitta ett vaccin. De flesta har struntat i HIV eftersom bromsmedicinerna har gett den stora kosingen.
Jag kan säga så mycket som att september kan ni glömma, valideringsprocessen är inte så enkel som många tror, det skulle varit på bekostnad av säkerhet om det ens hade gått. Jag hoppas innerligen att vaccinet funkar, men att det kommer vara färdig producerade batcher som validerats, och distribuerats till september eller november ser jag som väldigt optimistisk (Har jobbat inom läkemedelindustrin).
OM det funkar så räkna med tidigast januari - februari nästa år.
Citera
2020-05-23, 00:08
Medlem
Citat:
Absolut, du vet tillräckligt om forskning genom ditt bruk av anabola steroider... eller?
Jag kan satsa mitt konto på att jag har rätt du säger att vi har ett vaccin i september/oktober jag tar bort det om du har rätt, vågar du anta vadet . Yes brukade steroider för cirka 10 år sedan, ska jag ta fram inläggs historik som du har skrivit? Patetiskt. Du tar såklart bort ditt konto om du har fel annars har du ju inget att förlora .
Senast redigerad av nightwolfer 2020-05-23 kl. 00:13.
Citera
2020-05-23, 00:08
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
3: Kommer kronkursen att halveras som en följd av "Svenska sjukan"?
Jag ser att SEB i sin Nordic Outlook Maj 2020 forecastar att kronan stärks så att en USD hamnar på 8.20 i slutet på nästa år.
Citera
2020-05-23, 00:22
Medlem
Mysquos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Och hur blir det med folk som lever sitt liv där relationer, studier eller jobb kan kräva det? Dom sitter kvar i sina bostäder och rullar tummarna i flera år i väntan på att det vänder upp igen?
Om nödvändigt så hyr de hyr ut sin bostad i andra hand, och bor tillfälligt i första bästa lägenhet som löser det akuta problemet.
Citera
2020-05-23, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Vem fan vill bo överbefolkade städer. Blir ju deprimerad varje gång man blir påmind om mänskligheten.

Är det någon här som börjat fundera i banorna att oavsett vaccin eller ej så är den ekonomiska skadan redan så pass stor att det blir djup och långdragen lågkonjunktur och att digitaliseringen öppnar upp för att människor kommer arbeta hemifrån i långt större utsträckning? Du behöver inte längre vara på kontoret varje dag i veckan, räcker att du kommer in 1-2 ggr per vecka. Helt plötsligt blir pendling ett attraktivt alternativ och många kan bosätta sig en bra bit från företaget man arbetar för, lägre bostadspris och att undkomma mångkulturen gör att mindre orter genast blir väldigt intressanta. Det gör att efterfrågan minskar och omleds till andra områden. Det är nu vi kommer få se svenska "suburbs" växa fram på riktigt. Nettoutflyttning från Stockholm är redan negativ, inget som talar för att det kommer att ändras. Priserna ner 10-15 % i innerstan redan, lär fortsätta.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2020-05-23 kl. 05:15.
Citera
2020-05-23, 06:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Är det någon här som börjat fundera i banorna att oavsett vaccin eller ej så är den ekonomiska skadan redan så pass stor att det blir djup och långdragen lågkonjunktur och att digitaliseringen öppnar upp för att människor kommer arbeta hemifrån i långt större utsträckning? Du behöver inte längre vara på kontoret varje dag i veckan, räcker att du kommer in 1-2 ggr per vecka. Helt plötsligt blir pendling ett attraktivt alternativ och många kan bosätta sig en bra bit från företaget man arbetar för, lägre bostadspris och att undkomma mångkulturen gör att mindre orter genast blir väldigt intressanta. Det gör att efterfrågan minskar och omleds till andra områden. Det är nu vi kommer få se svenska "suburbs" växa fram på riktigt. Nettoutflyttning från Stockholm är redan negativ, inget som talar för att det kommer att ändras. Priserna ner 10-15 % i innerstan redan, lär fortsätta.

Det blir inte mer attraktivt att bo off för att man jobbar hemifrån oftare. Mindre trafik centralt gör snarare att fördelarna med att bo centralt ökar.
Citera
2020-05-23, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det blir inte mer attraktivt att bo off för att man jobbar hemifrån oftare. Mindre trafik centralt gör snarare att fördelarna med att bo centralt ökar.

Jag menade inte off ute på landet-landet. Tänk dig att kunna cykla och hämta ungarna i cykelkärra på dagis, ha nära till att kunna handla mat, bo i ett schyst villakvarter utan svartskallar inom några km radie, nära till skola. Storhandlar med några mils avstånd, men det funkar det med. Lugnt, tryggt. Tisdag och torsdag åker du in till jobbet, kanske inte ens heldag, flexar och jobbar igen. Kan dela bil på två personer. Pris mycket lägre. Det där kommer många kvinnor att nappa på. Det bajsar på centralt vad gäller familjeliv och många arbetsgivare kommer vara tvungna att erbjuda det för att locka till sig folk. Med Corona så har man fått kvitto på att det inte finns någon poäng med att sitta inlåst på ett kontor, det tillhör 50-talet numera.
Citera
2020-05-23, 06:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Jag menade inte off ute på landet-landet. Tänk dig att kunna cykla och hämta ungarna i cykelkärra på dagis, ha nära till att kunna handla mat, bo i ett schyst villakvarter utan svartskallar inom några km radie, nära till skola. Storhandlar med några mils avstånd, men det funkar det med. Lugnt, tryggt. Tisdag och torsdag åker du in till jobbet, kanske inte ens heldag, flexar och jobbar igen. Kan dela bil på två personer. Pris mycket lägre. Det där kommer många kvinnor att nappa på. Det bajsar på centralt vad gäller familjeliv och många arbetsgivare kommer vara tvungna att erbjuda det för att locka till sig folk. Med Corona så har man fått kvitto på att det inte finns någon poäng med att sitta inlåst på ett kontor, det tillhör 50-talet numera.

Allt sådant är lättare om man bor i stan då avstånden mellan de sakerna är mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in