Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Exakt! Den kommersiella fastighetsbubblan är elefanten i rummet.
Freak Out Song (Alice Cooper ... back in the day).
Elefanten som ingen vågar lyfta fram i Sverige. Eller lyfta upp katten på bordet - som dom säger i Finland - när den hårda sanningen bara ska fram. Oavsett.
Men, framför allt, de överbeskyddade Stockholms-freaksen verkar inte inse att bostadsbubblan deras kommer att brista som en övermogen finne snart och det rakt i plyret på dom. Stenhårt.
Eller så är det just det dom gör och pysslar med stenhård damage control just nu. För både kropp och själ och givetvis nerver. För de (Stockholms-freaksen) verkar ha en svaghet för svengelska uttryck, milt sagt. I näringslivet hippa deras kretsar då.
Även om nu finnarna i Finland kör en helt annan taktik för att bekämpa covid-19 än Stockholm då (Sverige) ...
Om inte redan imorgon så i övermorgon smäller det och det gäller att passa sig jävligt noga därute på den vilda västern svenska bostadsmarknaden från now on. Tro mig. Allting förändras och tro inte annat. Börsen är inte heller att leka med nu om man nu är rädd om börsen sin, that is (va, svengelska!?)
Och se nu till att inte stoppa upp huvudet i röv ... ah, jag menar som en Stureplans-struts ner i kokain-linan - fan, jag menar givetvis i sanden.
För nästan allt är fåfänglighet i Stockholm och har varit så (alltför) länge; och det bailar alltid de högervridna ur sig med att det trots allt är den stora Satan - enligt deras synes sätt då - Socialdemokraterna som styr Sverige.
Och då kan man komma undan med vilka idiotiska privatiseringar som helst.
Och tjäna smidiga slantar på skattebetalar-packet.
Men skyll och spotta bara på Socialdemokraterna som vanligt - trots att dom inte ens styr i Östermalms eh, ... Stockholmsregionen.
Visst, det kommer aldrig kosta gratis att bo/köpa boende i Stockholm ... men fan så mycket mindre efter när coronan tagit sig ett bett både av både lungorna och plånboken.
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fgenius.com%2Falbums%2FA lice-cooper%2FFreak-out-song&psig=AOvVaw1sRCtmNJ1r9Uxu07M9C8vg&ust=1590241 751629000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCL CirajOx-kCFQAAAAAdAAAAABAD