2020-05-22, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Hon vaknade möjligen, halvt ihjälslagen men paralyserad, innan han kom tillbaka och slutförde jobbet. Detta kan vara när handavtrycket uppstår; Wilma försöker att ta sig upp. Så tycker jag att det ser ut.

Kuddvaret i toaletten kan hänga samman med kvävning och tillhörande blodspår eftersom Wilma redan var svårt skadad, i stället för styckningen ... vi bara utgår från att man inte vill se den man mördat i ögonen, för att vi är någorlunda normalkopplade? Han kanske tvärtom njöt av det. Man når logiska felslut genom att utgå ifrån att andra fungerar som en själv, enligt min erfarenhet.

Kvävning med kudde har han dessutom testat tidigare, när han upprörs av att inte få enl. honom själv "rätt" respons.

Tillägg i efterhand: Jag var tydligen otydlig - sorry!

TL;DR: Tishko är med allra största sannolikhet gärningsmannen, oavsett i fall han var hemma vid tiden för skriket eller ej.

Uppge gärna källa när du säger saker, tex det om kvävning med kudde, som finns på sida 770 i FUP:

"Tishko frågade då om de var ett par och M*lin kunde och ville inte riktigt svara på det då.
Tishko tog då sin hand eller om det var en kudde och höll det för M*lin ansikte så att hon inte
kunde få luft. När han sedan släppte upp så att M*lin fick luft igen så frågade han om M*lin
verkligen trodde att Tishko ville skada henne.
Hur länge höll han kudden eller handen för ditt ansikte?
M*lin har nästan förträngt det men det var inte någon längre period. Det var inte så att hon
kippade efter andan."

Det låter inte så allvarligt alls. Mer ungefär som "nej svara inte förresten haha".
Senast redigerad av vemsa 2020-05-22 kl. 21:22.
Citera
2020-05-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Alla killar glodde ju på henne med, Fy för såna maktbegärande avskum.
För att hon var vacker ja,men är man en ful individ som Tishko,ser man väl bara "fult"i allt
Tänka dig så förnedrande att behöva gå och lägga sig/sova med full makeup,för din sambo tycker du är så ful utan?wtf...
Citera
2020-05-22, 21:26
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Visa bilder på detta påstående.

Då får jag hoppas att Mod. tar bort dem.

S. 681 för det du frågar om.
S. 747 visar uppkomsten av illasinnade rykten, tror jag, på tal om viss aktivitet på detta forum...

Bilden av bilden kan jag inte finna men jag har sett den med egna ögon, och andra kan säkerligen intyga riktigheten i det jag säger.

Hör du mästerdetektiven, vad tror du om följande möjliga konto- inloggningsuppgifter? Du verkar bra på att gräva. Jag har inte lyckats finna någonting, men tror inte att Wilma skulle välja militära granatnamn som sina lösen/sitt nick.

1. GC4547. Max1234
2. EM7909. Elvis1234
Tillägg: S. 959

Beslagsstatusen är hävd. Polisen gick bet men här tror jag att FB ev. kan göra en insats. Detta skaver, tycker jag. Vilka sociala medier eller tjänster gäller det?
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-22 kl. 21:30.
Citera
2020-05-22, 21:26
Medlem
Citat:
Hon vaknade möjligen, halvt ihjälslagen men paralyserad, innan han kom tillbaka och slutförde jobbet. Detta kan vara när handavtrycket uppstår; Wilma försöker att ta sig upp. Så tycker jag att det ser ut.

Kuddvaret i toaletten kan hänga samman med kvävning och tillhörande blodspår eftersom Wilma redan var svårt skadad, i stället för styckningen ... vi bara utgår från att man inte vill se den man mördat i ögonen, för att vi är någorlunda normalkopplade? Han kanske tvärtom njöt av det. Man når logiska felslut genom att utgå ifrån att andra fungerar som en själv, enligt min erfarenhet.

Kvävning med kudde har han dessutom testat tidigare, när han upprörs av att inte få enl. honom själv "rätt" respons.

Tillägg i efterhand: Jag var tydligen otydlig - sorry!

TL;DR: Tishko är med allra största sannolikhet gärningsmannen, oavsett i fall han var hemma vid tiden för skriket eller ej.

Jag har inget här att gå emot. Han är med största sannolikhet mördaren/dräparen och utan tvekan den som styckat /varit med och styckat, städat etc.
Citera
2020-05-22, 21:35
Medlem
Citat:
Okay...

Kan du vidareutveckla detta lite mer.
Potatisstaden, vad är det som är intressant där?
Lite länkar, tankar och ev. FUP som jag nog har missat.

Du kan förstås PM mig så söker jag vidare baserat på din info.
Släkt där. Och det enkla faktum att T med W träffade dessa släktingar, kort före hennes död.
Jag har mina källor i potatisstaden, initierade - men totalt ointresserade av att bli insyltade i denna mordsoppa. "Var sak har sin tid",,,,
Citera
2020-05-22, 21:41
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Det är det som är problemet att hitta släktingarna i Gbg.
Skattemyndigheter, folkbokföring osv. osv..

Jag jobbar på.
Jag tror den storyn är uppdiktad. I så fall är det mycket svårt att hitta släktingar.
Citera
2020-05-22, 21:43
Medlem
Citat:
Jodå, jag förklarade varför ditt resonemang inte egentligen säger någonting om någonting.

Du skrev: "Tisko var inte hemma! Vem mördade Wilma?"

Förenklat så kan Tishko visst mycket väl ha mördat Wilma utan att ha varit hemma vid tidpunkten.

Du har inte läst vad jag har skrivit. Har endast påstått att om Wilmas skrik hördes mellan kl ca 19 och 22.20 kan mördaren inte varit Tishko.
Men om Tishko mördat Wilma den enda troliga tiden är ca kl 17.03 - 18.30. Har aldrig här påstått någonting annat. Tex. att Tishko INTE är mördaren - det är inte mina ord!
Citera
2020-05-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jaja... många har rivit sin skjorta för att någon "psykopat" tagit fram "Görans totalt opålitliga" vittnesmål.
Vi kan då ta fram Peters då. Han säger kvinnoskriket hördes kl 20. Han såg Göran gå upp.... Nu har vi ett giga problem, Tisko var inte hemma! Vem mördade Wilma?
Skulle det kunna vara så att Ts pappa åkte dit och hjälpte T ta livet av W medan T åkte iväg för att skaffa sig alibi på att han inte var Hemma? Hade Ts pappa nycklar till lägenheten? T kanske misshandlade W innan han åkte, men hon var inte död. Någon annan fullbordade dådet när det sista skriket hördes.
Hade pappan alibi för den kvällen på var han var? Frun tror jag inte skulle kunna ge ett trovärdigt alibi. Om pappan hade handskar på sig så hade han väl inte ha behövt avsätta någon DNA någonstans?
Blod är nog tjockare än vatten i denna klanen och skulle sonen åka dit så vore det nog en katastrof för pappan också.
Man önskar man slapp tänka ut det här, men man blir helt frustrerad när inte grannarnas vittnesuppgifter stämmer med att T ensam skulle ha gjort allt. Men man tycker ju att om grannen Göran åker till sitt arbete klockan 23 så måste han ha haft tid på sig att höra Ws sista skrik innan han åkte om T var hemma ca 20 minuter efter kl. 22.
Själv tror jag nog att jag skulle ha svårt att säkert kunna ange några exakta tidpunkter om jag hade varit vittne i den situationen. Men folk är väl olika.
Citera
2020-05-22, 21:52
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
S. 681 för det du frågar om.
S. 747 visar uppkomsten av illasinnade rykten, tror jag, på tal om viss aktivitet på detta forum...

Bilden av bilden kan jag inte finna men jag har sett den med egna ögon, och andra kan säkerligen intyga riktigheten i det jag säger.

Hör du mästerdetektiven, vad tror du om följande möjliga konto- inloggningsuppgifter? Du verkar bra på att gräva. Jag har inte lyckats finna någonting, men tror inte att Wilma skulle välja militära granatnamn som sina lösen/sitt nick.

1. GC4547. Max1234
2. EM7909. Elvis1234
Tillägg: S. 959

Beslagsstatusen är hävd. Polisen gick bet men här tror jag att FB ev. kan göra en insats. Detta skaver, tycker jag. Vilka sociala medier eller tjänster gäller det?

Då får du hitta bilden först innan någon tror på dig!
Annars är det enbart Bullshit!
Sidan 747 Det står ingenting om något hot.

Det har nu gått ett tag sedan du hördes i utredningen. Finns det något som du så här i
efterhand kommit på som kan vara till nytta i utredningen angående Wilmas
försvinnande - jag har följt flashback och läst de spekulationer som är där. Det jag gjorde
var att jag skrev på Snap till Tishko att Wilma kanske har träffat någon möjligen via någon
sexsida. Jag kommer inte ihåg nu om det var lördag eller söndag jag skrev det på Snap. Jag
vet att jag skrev senare efter det att jag träffade honom då även Mohammed och Wilmas
föräldrar var där. Jag skrev något som "hur det går". Tishko svarade då något i stilen med att
han hört att hon vistades någonstans söderut åt Göteborgshållet men kommer inte ihåg vad
han skrev.
Det jag också kommer ihåg var att ca 3 veckor innan Wilmas försvinnande ringde Tishko mig
och frågade om jag kunde köra honom till Landvetters flygplats. Jag ljög och sa att min
sambo skulle ha bilen för jag ville inte köra honom. Jag gillar inte att folk plötsligt hör av sig
om tjänster när man inte umgås eller hör av sig när man inte har en kompisrelation längre. Jag
sa till honom att ringa Mohammed istället och fråga om han kunde köra om Tishko tankade
hans bil.
Innan vi la på samtalet frågade jag Tishko om hur det går med Wilma. Hon var ju lite yngre
än honom. Han svarade då att de hade gjort slut.

VILKA kan intyg riktigheten?

S959 står det:
Beslagsprotokoll
2019-5000-BG1332
Citera
2020-05-22, 22:00
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Du har inte läst vad jag har skrivit...

Jo då, jag läste allt du skrev men förstod det kanske fel, så jag ber om ursäkt för missförståndet(?). Frågetecknet är där eftersom jag ärligt talat fortfarande inte fattar varför du tror det/hävdar att det vore omöjligt att han är mördaren, vid någondera tidpunkt; Oavsett när skriket hördes - även om det var mellan 19 och 22:20 - så har det ingen inverkan på misstankegraden emot T eftersom hon kan ha varit vid liv och skrikit i sin ensamhet, innan hans återkomst, t.ex.
Vill du vidareutveckla?
Citera
2020-05-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Skulle det kunna vara så att Ts pappa åkte dit och hjälpte T ta livet av W medan T åkte iväg för att skaffa sig alibi på att han inte var Hemma? Hade Ts pappa nycklar till lägenheten? T kanske misshandlade W innan han åkte, men hon var inte död. Någon annan fullbordade dådet när det sista skriket hördes.
Hade pappan alibi för den kvällen på var han var? Frun tror jag inte skulle kunna ge ett trovärdigt alibi. Om pappan hade handskar på sig så hade han väl inte ha behövt avsätta någon DNA någonstans?
Blod är nog tjockare än vatten i denna klanen och skulle sonen åka dit så vore det nog en katastrof för pappan också.
Man önskar man slapp tänka ut det här, men man blir helt frustrerad när inte grannarnas vittnesuppgifter stämmer med att T ensam skulle ha gjort allt. Men man tycker ju att om grannen Göran åker till sitt arbete klockan 23 så måste han ha haft tid på sig att höra Ws sista skrik innan han åkte om T var hemma ca 20 minuter efter kl. 22.
Själv tror jag nog att jag skulle ha svårt att säkert kunna ange några exakta tidpunkter om jag hade varit vittne i den situationen. Men folk är väl olika.

Helt som jag tänker. Det finns klapp i vittnesmålen som behöver förklaras mycke mer. Enda fakta här är dock att om T har mördat måste det skett mellan kl 17.03 och ca 18.30. Annars är mördaren någon annan. Så nu undrar jag varför Görans och Peters vittnesmål inte redan ligger i slasken 😏
Citera
2020-05-22, 22:10
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Helt som jag tänker. Det finns klapp i vittnesmålen som behöver förklaras mycke mer. Enda fakta här är dock att om T har mördat måste det skett mellan kl 17.03 och ca 18.30. Annars är mördaren någon annan. Så nu undrar jag varför Görans och Peters vittnesmål inte redan ligger i slasken 😏
Måste hon ha dött direkt vid misshandeln?
Hon kan ha tappat medvetandet men sedan vaknat upp och skrikit för att få hjälp..tuppat av igen och dött eller handgjort slut på henne efter han kom hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in