Citat:
Ursprungligen postat av
0.1.1.2.3.5.8.13
Hon vaknade möjligen, halvt ihjälslagen men paralyserad, innan han kom tillbaka och slutförde jobbet. Detta kan vara när handavtrycket uppstår; Wilma försöker att ta sig upp. Så tycker jag att det ser ut.
Kuddvaret i toaletten kan hänga samman med kvävning och tillhörande blodspår eftersom Wilma redan var svårt skadad, i stället för styckningen ... vi bara utgår från att man inte vill se den man mördat i ögonen, för att vi är någorlunda normalkopplade? Han kanske tvärtom njöt av det. Man når logiska felslut genom att utgå ifrån att andra fungerar som en själv, enligt min erfarenhet.
Kvävning med kudde har han dessutom testat tidigare, när han upprörs av att inte få enl. honom själv "rätt" respons.
Tillägg i efterhand: Jag var tydligen otydlig - sorry!
TL;DR: Tishko är med allra största sannolikhet gärningsmannen, oavsett i fall han var hemma vid tiden för skriket eller ej.
Uppge gärna källa när du säger saker, tex det om kvävning med kudde, som finns på sida 770 i FUP:
"Tishko frågade då om de var ett par och M*lin kunde och ville inte riktigt svara på det då.
Tishko tog då sin hand eller om det var en kudde och höll det för M*lin ansikte så att hon inte
kunde få luft. När han sedan släppte upp så att M*lin fick luft igen så frågade han om M*lin
verkligen trodde att Tishko ville skada henne.
Hur länge höll han kudden eller handen för ditt ansikte?
M*lin har nästan förträngt det men det var inte någon längre period. Det var inte så att hon
kippade efter andan."
Det låter inte så allvarligt alls. Mer ungefär som "nej svara inte förresten haha".