2020-05-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ang. mina tidigare inlägg:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

På sida 651-655 i FUP finns en konversation mellan Wilma och Tishkos kusin B*ban, från runt 1 november 2019. Och jag tycker att den konversationen är lite märklig, som om de har en väldigt nära relation.
En teori är att B*ban har gjort ett "otrohetstest" på Wilma, och att den här konversationen är antingen före eller efter otrohetstestet. Ett otrohetstest innebär att man försöker förföra någon som redan har en relation, för att se hur långt man kommer.
Om ett sådant otrohetstest gjordes på Wilma, av B*ban eller av någon annan, så kan det ha varit för Tishkos skull. Och efter att Wilma inte klarade otrohetstestet, så bestämde sig Tishko för att döda Wilma. Men om man gör ett otrohetstest inom hederskultur, då följs det troligen oftast av ett välplanerat mord. Och det går inte ihop med det dåliga gömmandet av huvudet, och Tishkos avtryck och DNA på tex emballaget runt huvudet. Och sen har vi som sagt Tishkos knarkande, som också är en vanära inom många kulturer i mellanöstern.

Men en annan teori är att Wilmas syster Em*lie ville testa sin systers lojalitet, och därför bad B*ban att utföra otrohetstestet på Wilma. Och Em*lie hade kanske även bett B*ban att hitta en ny kille till Wilma, men han ville då testa Wilmas trohet mot Tishko och mot Em*lie först, för att se om Wilma var lämplig som flickvän/fru åt någon av hans släktingar eller vänner.
Och om Wilma då inte klarade otrohetstestet, då gav Em*lie grönt ljus till dödandet av Wilma.

Men det är bara teorier, som Tishko kanske kommer använda som försvar.

Dessvärre har han ju inget försvar, om du inte menar att kissa på sig är ett sådant?

Undrar hur det kändes för honom den stunden; varmt och skönt just då.
Och nån minut senare bara kallt och obehagligt.
Citera
2020-05-22, 19:52
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatcha
Ja vi får hoppas! Blir dock inte speciellt överraskad om det blir max ett par år för brott mot griftefriden. Är så besviken på svenska rättsväsendet, hela systemet.

Have fait...

Det är inte över än.

Det blir Tingsrätt, förmodligen Hovrätt och kanske även Högsta Domstolen.
Det kommer ta minst 1-2 år innan det är över. (som Corona... )

Det kommer hända massor med saker under vägens gång. Nya fynd, nya vittnen osv. osv.

Jag ger inte upp matchen förrän sista bollen är slagen. (Björn Borg - Tennis)
Han hade matchboll mot sig massor med gånger. Men han vann!!

GE INTE UPP!
Citera
2020-05-22, 19:56
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det stod för länge sedan i tråden att hans riktiga mamma bodde i Göteborg och att T brukade åka och besöka henne. Men det var längesedan jag såg dessa uppgifter och har inte sett något mer om detta. Kommer inte heller ihåg vilken månad det var som det stod. Sedan dess har det ju bara ältats om att Ts styvmamma egentligen är hans riktiga mamma. T själv måste väl veta vem som är hans riktiga mamma, men han kanske är tvungen att tiga om det, om det nu skulle vara något bidragsfusk eller vad det nu är.

Jo jag vet.

Men det kräver en ordentligt undersökning.
Jag anar ugglor i mossen.

Jag jobbar vidare och hoppas att jag kan redovisa resultat.
Citera
2020-05-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
WAOW. Bra jobbat!!
Det måste ha tagit ett antal timmar.
Mycket bra sammanfattat!

Men jag får inte ihop detta här:

20:53 Tishko lämnar Ljungskile enligt platstjänster i mobilen
21:23 Första inringning om att Tishko går på E6
21:58 Polis hämtar Tishko. Tishko har lerfläckar på tröjan och ingen jacka. Reva på handen men inga skador i ansiktet.
(ca 22:00 Vittnet Göran hör skrik från lägenheten. På grund av att vittnet Peter sett Göran gå ut i trappuggången kan vi dra slutsatsen att de båda pratar om samma tillfälle men någon av dem minns tidpunkten fel. Peter ringde samma kväll innan kl. 20 och talade med sin mor och berättade om bråket, därför är det uteslutet att bråket inträffat vid 22-tiden.)
22:14 Tishko släpps av vid lägenheten

Vem var det som skrek när T inte var hemma? Om nu tidpunkten stämmer?

När tror man tidpunkten är då Wilma dött?
Citera
2020-05-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Ang. mina tidigare inlägg:

På sida 651-655 i FUP finns en konversation mellan Wilma och Tishkos kusin B*ban, från runt 1 november 2019. Och jag tycker att den konversationen är lite märklig, som om de har en väldigt nära relation.
En teori är att B*ban har gjort ett "otrohetstest" på Wilma, och att den här konversationen är antingen före eller efter otrohetstestet. Ett otrohetstest innebär att man försöker förföra någon som redan har en relation, för att se hur långt man kommer.
Om ett sådant otrohetstest gjordes på Wilma, av B*ban eller av någon annan, så kan det ha varit för Tishkos skull. Och efter att Wilma inte klarade otrohetstestet, så bestämde sig Tishko för att döda Wilma. Men om man gör ett otrohetstest inom hederskultur, då följs det troligen oftast av ett välplanerat mord. Och det går inte ihop med det dåliga gömmandet av huvudet, och Tishkos avtryck och DNA på tex emballaget runt huvudet. Och sen har vi som sagt Tishkos knarkande, som också är en vanära inom många kulturer i mellanöstern.

Men en annan teori är att Wilmas syster Em*lie ville testa sin systers lojalitet, och därför bad B*ban att utföra otrohetstestet på Wilma. Och Em*lie hade kanske även bett B*ban att hitta en ny kille till Wilma, men han ville då testa Wilmas trohet mot Tishko och mot Em*lie först, för att se om Wilma var lämplig som flickvän/fru åt någon av hans släktingar eller vänner.
Och om Wilma då inte klarade otrohetstestet, då gav Em*lie grönt ljus till dödandet av Wilma.

Men det är bara teorier, som Tishko kanske kommer använda som försvar.
Klanen i ALINGSÅS hade varit kul att få se utredd i målet.
Men det har säkert inte skett, eftersom den enögda FU.n helt inriktats på att nita dit enbart T.
Citera
2020-05-22, 20:10
Medlem
Citat:
Jo jag vet.

Men det kräver en ordentligt undersökning.
Jag anar ugglor i mossen.

Jag jobbar vidare och hoppas att jag kan redovisa resultat.
Gbg.spåret kan du skicka rakt i det runda arkivet.
Lite grävande i staden ALINGSÅS, det vore faen så mkt intressantare,,,,
Citera
2020-05-22, 20:11
Medlem
Citat:
50 personer max, med avstånd emellan.

Så det blir nog mest media, släkt, vänner och vittnen kan jag tänka. Plus personal och vakter.

Plus GW förstås.

Leif gw? Han kommer kommer inte till rättegången. Han sitter i karantän.
Citera
2020-05-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P

Varför tror du på Alingsås?
Citera
2020-05-22, 20:12
Bannlyst
Bilderna på sida 548-562 i FUP visar vinden i Tishkos hus. Och på sida 558 ser det ut som att det ligger en säng uppe på en av bjälkarna till höger. Jag är inte så övertygad om att polisen eller någon annan har kollat där. Kanske har de bara sprayat med bluestar och låtit hundarna gå runt och lukta. Och om hennes kropp ligger däruppe i en tätt försluten säck, då är det inte säkert att hundarna känner det.

Och på sida 544 säger Wilmas mamma så här:

"När vi var uppe på vinden upplevde jag att Tishko blev nervös. Han ville inte släppa oss ur
sikte.
Placeringen av sakerna i hans förråd stod märkligt nära dörren tyckte jag och det såg
annorlunda ut från söndag till måndag då det verkade fattas något på måndagen, vet inte vad
men kanske någon påse. Wilma hade en del av sina kläder i förrådet.
Jag regerade även över att det var väldigt rörigt i ett annat vindsförråd i närheten av Tishkos."

Det kan dock vara något annat han hade på vinden som han blev nervös över, tex en knarkgömma eller nåt sånt.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-22 kl. 20:16.
Citera
2020-05-22, 20:13
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
När tror man tidpunkten är då Wilma dött?

Det är information som har framgått hittills.

Sannolikt var det den 14 november.
Efter hennes älskling åkte till Ljungskile.
Citera
2020-05-22, 20:17
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P

Okay...

Kan du vidareutveckla detta lite mer.
Potatisstaden, vad är det som är intressant där?
Lite länkar, tankar och ev. FUP som jag nog har missat.

Du kan förstås PM mig så söker jag vidare baserat på din info.
Citera
2020-05-22, 20:19
Medlem
Citat:
Det är information som har framgått hittills.

Sannolikt var det den 14 november.
Efter hennes älskling åkte till Ljungskile.

Efter? Är polisens teori att hon dödade när han kom hem igen?
Eller att han dödade henne innan han åkte till Ljungskile och det är därför han är så konstig.
Vad gjorde han egentligen i Ljungskile? Rekade efter en dumpningsplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in