2020-05-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Klanen i ALINGSÅS hade varit kul att få se utredd i målet.
Men det har säkert inte skett, eftersom den enögda FU.n helt inriktats på att nita dit enbart T.

Ja tycker med. En ung 20+ kille K*rdo, sköts kallblodigt mitt på dagen nu i vintras, undrar om han va släkt? Hade han varit i U-valla? Han sägs inte ha "bott" någonstans, eller kunnat bo på grund av kriminalitet. Mysko! Varför tystades han?
Citera
2020-05-22, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Nej då, diskutera vad du vill. Dock, eftersom en överväldigande majoritet anser att du är dum i huvudet/ett stört troll, så vore det mycket tacksamt i fall du vänligen vill hålla dig till rätt tråd i stället och slutar att förpesta denna med dina snurrigt stötande spekulationer:

(FB) Tishko mördade inte Wilma Andersson

OnT: Om ni någonsin hör panikskrik från grannen och inte vill knacka på, ring åtminstone 112, i fall ni liksom jag anser att det är för djävligt att detta kunnat ske.

Nu är detta fortfarande ett öppet fall, inte ens tingsrätten har fått säga sitt ännu.

Citat:
+

Alingsåsbor förhördes och har t.o.m. bidragit med vital info som får både T och faderns berättelser att krackelera i utredningen och eftersom polisen rådde familjen att flytta till släktingar där på grund av hot och hat från Flashbackmilisen så är jag övertygad om att de både kontrollerades innan vistelsen samt övervakades under tiden.

Spaningsarbete redovisas ej i ett FUP så länge det inte sammanfaller med en insats tror jag - rätta mig gärna om jag har fel. (I detta ärende redovisar t.ex. de civilklädda spanarna att de tagit leg på killarna utanför föräldrarnas bostad.) Att snuten inte berättar allt dem har gjort betyder inte att det inte har skett - detta gäller även när det inte talar till deras fördel, tro det eller ej...

Kan ni inte bara sluta hetsa hejjävlavilt gentemot släkterna, när ingenting tyder på att här finns mer än en ensam gärningsman för själva mordet/dråpet?

Farsans story är tunn men där finns inte nog med indicier för att döma bortom rimligt tvivel, t.ex. nedsatt kognitiv förmåga i form av minnesbesvär p.g.a. stress; Därför måste han betraktas som oskyldig, i lagens mening.

Dessa släkter, och andra förhörda personer, "hetsar" ju mot Tishko. Så varför är det då inte okej att granska dem och deras vittnesmål?
De har ju faktiskt möjlighet att säga "inga kommentarer", när polisen frågar ut dem. Men de väljer att babbla på om alla hemskheter som Tishko har begått i sitt liv, och som är oväsentligt för fallet mot Tishko. Det enda väsentliga för fallet mot Tishko är de tekniska bevis som finns i Tishkos lägenhet, speciellt avtryck och DNA i emballaget kring huvudet. Allt annat är oväsentligt.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-22 kl. 20:54.
Citera
2020-05-22, 20:51
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jaja... många har rivit sin skjorta för att någon "psykopat" tagit fram "Görans totalt opålitliga" vittnesmål.
Vi kan då ta fram Peters då. Han säger kvinnoskriket hördes kl 20. Han såg Göran gå upp.... Nu har vi ett giga problem, Tisko var inte hemma! Vem mördade Wilma?

Hon vaknade möjligen, halvt ihjälslagen men paralyserad, innan han kom tillbaka och slutförde jobbet. Detta kan vara när handavtrycket uppstår; Wilma försöker att ta sig upp. Så tycker jag att det ser ut.

Kuddvaret i toaletten kan hänga samman med kvävning och tillhörande blodspår eftersom Wilma redan var svårt skadad, i stället för styckningen ... vi bara utgår från att man inte vill se den man mördat i ögonen, för att vi är någorlunda normalkopplade? Han kanske tvärtom njöt av det. Man når logiska felslut genom att utgå ifrån att andra fungerar som en själv, enligt min erfarenhet.

Kvävning med kudde har han dessutom testat tidigare, när han upprörs av att inte få enl. honom själv "rätt" respons.

Tillägg i efterhand: Jag var tydligen otydlig - sorry!

TL;DR: Tishko är med allra största sannolikhet gärningsmannen, oavsett i fall han var hemma vid tiden för skriket eller ej.
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-22 kl. 21:08.
Citera
2020-05-22, 20:52
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Håller med dig där👍..hon var troligtvis död innan Göran släppt blicken från TVn....
Ja, tycker hans ord om att han aldrig hört bråk från lägenheten tidigare förutom vid fester.
Flera har ju sagt att de bråkade mycket och var väl dessutom hemma mest.
Citera
2020-05-22, 20:56
Medlem
Citat:
Hon vaknade möjligen, halvt ihjälslagen men paralyserad, innan han kom tillbaka och slutförde jobbet. Detta kan vara när handavtrycket uppstår; Wilma försöker att ta sig upp. Så tycker jag att det ser ut.

Kuddvaret i toaletten kan hänga samman med kvävning och tillhörande blodspår eftersom Wilma redan var svårt skadad, i stället för styckningen ... vi bara utgår från att man inte vill se den man mördat i ögonen, för att vi är någorlunda normalkopplade? Han kanske tvärtom njöt av det. Man når logiska felslut genom att utgå ifrån att ändra fungerar som en själv, enligt min erfarenhet.

Kvävning med kudde har han dessutom testat tidigare, när han upprörs av att inte få enl. honom själv "rätt" respons.

Du svarade fel ? Jag har inte skrivit ett ord om det som du tar fram! 🙂
Kolla här!

Citat:

*Ursprungligen postat av*cactaceae

Jaja... många har rivit sin skjorta för att någon "psykopat" tagit fram "Görans totalt opålitliga" vittnesmål.
Vi kan då ta fram Peters då. Han säger kvinnoskriket hördes kl 20. Han såg Göran gå upp.... Nu har vi ett giga problem, Tisko var inte hemma! Vem mördade Wilma?

Kuddvaret i toaletten kan hänga samman med kvävning och tillhörande blodspår eftersom Wilma redan var svårt skadad, i stället för styckningen ... vi bara utgår från att man inte vill se den man mördat i ögonen, för att vi är någorlunda normalkopplade? Han kanske tvärtom njöt av det. Man når logiska felslut genom att utgå ifrån att ändra fungerar som en själv, enligt min erfarenhet.

Kvävning med kudde har han dessuto
Citera
2020-05-22, 20:56
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:

Hörrudu Fibonacci, Du har en ganska bra synpunkt.

Jag ska kolla vidare på det ett tag...
Citera
2020-05-22, 20:58
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Sorry men detta har jag aldrig sett tidigare.
Var har Du fått denna information från?
Vilka släktingar så de fly till?
Det syns ju inte i FUP.

FUP, där pappan berättar att familjen har bott i Alingsås på grund av emottagna hot. Styvmamman sägs även ha fått ett nervöst sammanbrott, det som diskuterades här i tråden, eftersom hon har gått in och läst på Flashback och där sett hur familjens adress lämnats ut. (Fanns t.o.m. bilder från folk som har smugit utanför bostaden och jag hade nog tappat det själv i det läget, skyldig till skyddande av brottsling eller ej!)

Släktingarna namn framgår lyckligtvis inte men jag tolkar utbytet mellan förhörsledaren och farsan som att polisen vetat exakt var familjen har varit, hela tiden.
Citera
2020-05-22, 21:04
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Du svarade fel ? Jag har inte skrivit ett ord om det som du tar fram! 🙂
Kolla här!
Jodå, jag förklarade varför ditt resonemang inte egentligen säger någonting om någonting.

Du skrev: "Tisko var inte hemma! Vem mördade Wilma?"

Förenklat så kan Tishko visst mycket väl ha mördat Wilma utan att ha varit hemma vid tidpunkten.
Citera
2020-05-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja, tycker hans ord om att han aldrig hört bråk från lägenheten tidigare förutom vid fester.
Flera har ju sagt att de bråkade mycket och var väl dessutom hemma mest.
Ja iaf Wilma,hennes syster säjer ju i förhöret att hon var inte särskilt social annat än på nätet..
Klart, det var väl aldrig några kläder som passade Tishkos klädsmak,så hon Kunde gå ut😉
Shorts är så skamlösa....
Citera
2020-05-22, 21:14
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Kuddvaret i toaletten kan hänga samman med kvävning och tillhörande blodspår eftersom Wilma redan var svårt skadad, i stället för styckningen ... vi bara utgår från att man inte vill se den man mördat i ögonen, för att vi är någorlunda normalkopplade? Han kanske tvärtom njöt av det. Man når logiska felslut genom att utgå ifrån att andra fungerar som en själv, enligt min erfarenhet.

Tillägg i efterhand: Jag var tydligen otydlig - sorry!

TL;DR: Tishko är med allra största sannolikhet gärningsmannen, oavsett i fall han var hemma vid tiden för skriket eller ej.
Ja! Så kan det vara.
Citera
2020-05-22, 21:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
FUP, där pappan berättar att familjen har bott i Alingsås på grund av emottagna hot. Styvmamman sägs även ha fått ett nervöst sammanbrott, det som diskuterades här i tråden, eftersom hon har gått in och läst på Flashback och där sett hur familjens adress lämnats ut. (Fanns t.o.m. bilder från folk som har smugit utanför bostaden och jag hade nog tappat det själv i det läget, skyldig till skyddande av brottsling eller ej!)

Släktingarna namn framgår lyckligtvis inte men jag tolkar utbytet mellan förhörsledaren och farsan som att polisen vetat exakt var familjen har varit, hela tiden.

Visa bilder på detta påstående.

Då får jag hoppas att Mod. tar bort dem.
Citera
2020-05-22, 21:16
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Ja iaf Wilma,hennes syster säjer ju i förhöret att hon var inte särskilt social annat än på nätet..
Klart, det var väl aldrig några kläder som passade Tishkos klädsmak,så hon Kunde gå ut😉
Shorts är så skamlösa....
Alla killar glodde ju på henne med, Fy för såna maktbegärande avskum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in