2020-05-22, 20:19
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det är information som har framgått hittills.

Sannolikt var det den 14 november.
Efter hennes älskling åkte till Ljungskile.
Eller innan han åkte men styckningen säkert efter.
Citera
2020-05-22, 20:20
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Leif gw? Han kommer kommer inte till rättegången. Han sitter i karantän.

Ja visst ja. Då blir det nog video. För jag inte tänka mig att han vill missa detta!!

Eller så kommer han i rymddräkt...
Citera
2020-05-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Eller innan han åkte men styckningen säkert efter.
Håller med dig där👍..hon var troligtvis död innan Göran släppt blicken från TVn....
Citera
2020-05-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder

ca12:30-12:40 Sophämtare hittar påse med blod i soptunna. Enligt Steves beskrivning har påsen troligtvis hamnat där efter fredagen. Polisen kommer "efter en stund".
12:53-13:07 Hemtjänstbil vid Tishkos lägenhet

Var det inte den 25:e som sopbilen hittade påsarna? 🤔
Citera
2020-05-22, 20:26
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Efter? Är polisens teori att hon dödade när han kom hem igen?
Eller att han dödade henne innan han åkte till Ljungskile och det är därför han är så konstig.
Vad gjorde han egentligen i Ljungskile? Rekade efter en dumpningsplats?

När det gäller tidsperspektivet så får inte jag heller ihop det.

Du får kolla in detta inlägg och söka tillbaka i tråden.

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-05-22, 20:28
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Klanen i ALINGSÅS hade varit kul att få se utredd i målet.
Men det har säkert inte skett, eftersom den enögda FU.n helt inriktats på att nita dit enbart T.
+
Citat:
Okay...

Kan du vidareutveckla detta lite mer.
Potatisstaden, vad är det som är intressant där?
Lite länkar, tankar och ev. FUP som jag nog har missat.

Du kan förstås PM mig så söker jag vidare baserat på din info.

Alingsåsbor förhördes och har t.o.m. bidragit med vital info som får både T och faderns berättelser att krackelera i utredningen och eftersom polisen rådde familjen att flytta till släktingar där på grund av hot och hat från Flashbackmilisen så är jag övertygad om att de både kontrollerades innan vistelsen samt övervakades under tiden.

Spaningsarbete redovisas ej i ett FUP så länge det inte sammanfaller med en insats tror jag - rätta mig gärna om jag har fel. (I detta ärende redovisar t.ex. de civilklädda spanarna att de tagit leg på killarna utanför föräldrarnas bostad.) Att snuten inte berättar allt dem har gjort betyder inte att det inte har skett - detta gäller även när det inte talar till deras fördel, tro det eller ej...

Kan ni inte bara sluta hetsa hejjävlavilt gentemot släkterna, när ingenting tyder på att här finns mer än en ensam gärningsman för själva mordet/dråpet?

Farsans story är tunn men där finns inte nog med indicier för att döma bortom rimligt tvivel, t.ex. nedsatt kognitiv förmåga i form av minnesbesvär p.g.a. stress; Därför måste han betraktas som oskyldig, i lagens mening.
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-22 kl. 20:30. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-22, 20:36
Medlem
Citat:
WAOW. Bra jobbat!!
Det måste ha tagit ett antal timmar.
Mycket bra sammanfattat!

Men jag får inte ihop detta här:

20:53 Tishko lämnar Ljungskile enligt platstjänster i mobilen
21:23 Första inringning om att Tishko går på E6
21:58 Polis hämtar Tishko. Tishko har lerfläckar på tröjan och ingen jacka. Reva på handen men inga skador i ansiktet.
(ca 22:00 Vittnet Göran hör skrik från lägenheten. På grund av att vittnet Peter sett Göran gå ut i trappuggången kan vi dra slutsatsen att de båda pratar om samma tillfälle men någon av dem minns tidpunkten fel. Peter ringde samma kväll innan kl. 20 och talade med sin mor och berättade om bråket, därför är det uteslutet att bråket inträffat vid 22-tiden.)
22:14 Tishko släpps av vid lägenheten

Vem var det som skrek när T inte var hemma? Om nu tidpunkten stämmer?

Jaja... många har rivit sin skjorta för att någon "psykopat" tagit fram "Görans totalt opålitliga" vittnesmål.
Vi kan då ta fram Peters då. Han säger kvinnoskriket hördes kl 20. Han såg Göran gå upp.... Nu har vi ett giga problem, Tisko var inte hemma! Vem mördade Wilma?
Citera
2020-05-22, 20:38
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Undrar varför hon hade ihop med thisko överhuvudtaget.
Han var hennes första kärlek.
I slutet säkert för att ha någonstans att bo
Citera
2020-05-22, 20:42
Medlem
Tycker det diskuteras lite i tråden vad T kan ha gjort på jobbet den 13/11 samt 17/11 då arbetsgivare och vittne sett honom på jobbet trots att han inte var i tjänst. Kanske har det kommit upp långt tidigare och att jag bara missat det?

Det här är min teori om händelseförloppet.

13/11 kl 12-14 T observeras på jobbet av sin chef när han kommer ut ur det rum där fordonsnycklar förvaras, trots att T inte jobbar denna dag. Möjligheten finns att T här stjäl nycklar till en tjänstebil.

T har sista loggade uppdrag på jobbet kl 14.10 den 14/11. Han syns därefter på övervakningskamera på Netto 14.34. Kl 14.52 talar W med mamma i telefon, L tror då inte T var hemma vid tillfället. 17.03 ringer någon från W:s telefon till mamman, troligtvis W.

T har troligtvis bragt W om livet någon gång mellan 17.15-18.15 (cirka). Styrks av vittnesmål som uppger att de omkring 17.00 hört skrik och dunsar. Ytterligare ett vittne uppger att skrik och bråk hördes omkring 18.00 och att en annan granne gick ut i trapphuset för att säga till (denne andre granne uppger dock att det var senare omkring 22.00).

Därefter har T i ett försök att skapa villospår köpt biljett med W:s bankkort. 19.07 sitter T på tåget i riktning mot Gbg. I Ljungskile har han hoppat av, irrat omkring i chocktillstånd och panik och sökt sig till bäcken som ligger nära stationen, kanske för att tvätta sig om han blödde från såren. Tror inte han haft för avsikt att dumpa varken mordvapen eller hennes tillhörigheter här. Mellan 19.22-20.53 befinner sig T i Ljungskile enligt hans mobil.
20.24 observeras han av vittnet E vid bäckravinen. Ytterligare två vittnen ser T mellan 19.15-20.30 vid bäcken. Han tycks då stå vid vägen för att sedan gå sidledes ned mot bäcken där han böjer sig ned och tycks tvätta händerna under några minuter för att sedan springa upp igen och lämna platsen.

21.56 möter polispatrull honom på E6. 22.14 avslutar polisen ärendet, lämnar T i närheten av bostaden. 22.20 bör T ha varit tillbaka i lägenheten senast.

Jag tror sedan att styckning av kroppen sker under fredagen den 15/11. Delar av kropp förflyttas till vinden och möjligtvis senare från bostaden, möjligtvis med hjälp av en tjänstebil.
15/11 kl 13.55 stängs W:s mobil av och den dumpas troligtvis av T vid masten som kallas "Omberget" - skulle kunna vara vid Strandpromenaden. 14-15/11 alt 15-16/11 kl 24-03 finns vittnesmål om oväsen i trapphuset. 15/11 kl 22-23 hör ännu ett vittne tunga steg i trapphuset.

16/11 besöker M lägenheten 9-11 på morgonen. Det är då stökigt, lerigt på golvet. T har senare denna dag städat i lägenheten.

17/11 11.23 uppmärksammar W:s pappa att det är städat i lägenheten. Under denna dag ligger mer saker på vinden än nästkommande dag, enligt vittnesmål har saker flyttats på vinden mellan söndagen och måndagen.
T får vid upprepade tillfällen besök av W:s föräldrar. T lämnar eventuellt tillbaka bilnyckeln till tjänstebilen ca 17.30 då han observeras på jobbet av vittne.

18/11 T är på arbete men stannar till flertalet gånger hemma och gör sig av med bevis. Exempelvis svabben med skaft som uppmärksammats av vittne dagen innan i T:s lägenhet men som därefter ej anträffas.
Citera
2020-05-22, 20:43
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Så du vill att vi ska sluta prata om andra gärningsmän eller andra inblandade än Tishko?

Nej då, diskutera vad du vill. Dock, eftersom en överväldigande majoritet anser att du är dum i huvudet/ett stört troll, så vore det mycket tacksamt i fall du vänligen vill hålla dig till rätt tråd i stället och slutar att förpesta denna med dina snurrigt stötande spekulationer:

(FB) Tishko mördade inte Wilma Andersson

OnT: Om ni någonsin hör panikskrik från grannen och inte vill knacka på, ring åtminstone 112, i fall ni liksom jag anser att det är för djävligt att detta kunnat ske.
Citera
2020-05-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Han var hennes första kärlek.
I slutet säkert för att ha någonstans att bo

Det tror jag inte.. hon var ju bara 17 år. Fatta inte varför båda föräldrarna porta henne, det funkar inte så i en lojal svensk familj.
Citera
2020-05-22, 20:44
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
+

Alingsåsbor förhördes och har t.o.m. bidragit med vital info som får både T och faderns berättelser att krackelera i utredningen och eftersom polisen rådde familjen att flytta till släktingar där på grund av hot och hat från Flashbackmilisen så är jag övertygad om att de både kontrollerades innan vistelsen samt övervakades under tiden.

Spaningsarbete redovisas ej i ett FUP så länge det inte sammanfaller med en insats tror jag - rätta mig gärna om jag har fel. (I detta ärende redovisar t.ex. de civilklädda spanarna att de tagit leg på killarna utanför föräldrarnas bostad.) Att snuten inte berättar allt dem har gjort betyder inte att det inte har skett - detta gäller även när det inte talar till deras fördel, tro det eller ej...

Kan ni inte bara sluta hetsa hejjävlavilt gentemot släkterna, när ingenting tyder på att här finns mer än en ensam gärningsman för själva mordet/dråpet?

Farsans story är tunn men där finns inte nog med indicier för att döma bortom rimligt tvivel, t.ex. nedsatt kognitiv förmåga i form av minnesbesvär p.g.a. stress; Därför måste han betraktas som oskyldig, i lagens mening.

Sorry men detta har jag aldrig sett tidigare.
Var har Du fått denna information från?
Vilka släktingar så de fly till?
Det syns ju inte i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in