Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
Klanen i ALINGSÅS hade varit kul att få se utredd i målet.
Men det har säkert inte skett, eftersom den enögda FU.n helt inriktats på att nita dit enbart T.
+
Citat:
Ursprungligen postat av
K.Blomkvist
Okay...
Kan du vidareutveckla detta lite mer.
Potatisstaden, vad är det som är intressant där?
Lite länkar, tankar och ev. FUP som jag nog har missat.
Du kan förstås PM mig så söker jag vidare baserat på din info.
Alingsåsbor förhördes och har t.o.m. bidragit med vital info som får både T och faderns berättelser att krackelera i utredningen och eftersom polisen rådde familjen att flytta till släktingar där på grund av hot och hat från Flashbackmilisen så är jag övertygad om att de både kontrollerades innan vistelsen samt övervakades under tiden.
Spaningsarbete redovisas ej i ett FUP så länge det inte sammanfaller med en insats tror jag - rätta mig gärna om jag har fel. (I detta ärende redovisar t.ex. de civilklädda spanarna att de tagit leg på killarna utanför föräldrarnas bostad.) Att snuten inte berättar allt dem har gjort betyder inte att det inte har skett - detta gäller även när det inte talar till deras fördel, tro det eller ej...
Kan ni inte bara sluta hetsa hejjävlavilt gentemot släkterna, när ingenting tyder på att här finns mer än en ensam gärningsman för själva mordet/dråpet?
Farsans story är tunn men där finns inte nog med indicier för att döma bortom rimligt tvivel, t.ex. nedsatt kognitiv förmåga i form av minnesbesvär p.g.a. stress; Därför måste han betraktas som oskyldig, i lagens mening.