2020-05-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Sverige har INGEN strategi! Man gissar! Följden är att varenda professor med självaktning florerar i media. Man har ingen aning. FHM trodde först det skulle blåsa över o sedan har den ena åtg efter den andra vidtagits samtliga försent . Nu öppnar världen upp då stänger Sverige ned o fortsätter lamslå samhället. Det är ju klart som korvspad att sjukan inte sprids nu! Vi har offrat den äldre befolkningen för man missade hela smittspridningen trots att vi är en kopia av Italien. Jag föreslår riksrätt för de ansvariga.
Vi har öppet på restauranger o i stora delar av Sthlm trängs folk i olika butiker, skillnaden är att man är mer försiktig o det kommer räcka mkt långt. Den jubelidiot som stängde gymnasiet borde bestiga schavotten då dessa ses ändå! Samt att övriga skolor o förskolor är öppna UTAN smittspridning.
Herregud tänk om vi i landet Sverige hamnar i en riktig kris då är vi illa ute!!!

Du får en mycket allvarlig följd av ditt resonemang.

Om man riskerar ställas inför rätta för att i god tro försökt rädda liv men det blir fel.
Ja, då har vi USA här snart.
D.v.s ingen läkare kommer våga ge sig på riskfyllda operationer som måste göras omgående för att rädda liv. De kommer avvakta till de fått anhörigas klartecken vilket i många fall kommer vara för sent.

Och i nästa pandemi.
Hur många virusexperter tror du kommer vilja ta ansvaret väl medvetna om att blir det fel väntar riksrätt.
Då är vi verkligen rökta.
Citera
2020-05-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
En del verkar att göra?!
Vaddå tex. Det enda jag har fått från FHM är gång på gång felaktiga prognoser som flyttas fram eller byter innehåll.
Länge pratade FHM om flockimmunitet som de fick ta tillbaka så fort WHO kritiserade de att den är en fantasi som inte har någon vetenskaplig grund.
Prognosen om toppen i april fick de oxå ta tillbaka.
Just nu prognosen om flockimmunitet i sommar håller de på att ta tillbaka.
Rekommendationen att inte använda masker har visat sig vara felaktigt. Nuförtiden inom hemtjänsten och äldreboenden använder man skyddsmasker och visirer.
FHM i mina ögon har inte gjort något nytta alls. Tvärtom har de med sina felaktiga rekommendationer förvärrat dödsfallen hos äldreboende och eldat på smittspridningen.

Det enda du och jag behöver fokusera på och som är FHMs mantra är; Stanna hemma om du har det minsta lilla symptom, håll avstånd inne och ute, arbeta hemma om du kan, umgås inte med +70, tvätta händerna, rör dig inte i ansiktet o s v.
(Kanske har jag glömt ngt)

Hade alla gjort detta hade vi haft betydligt mindre smittspridning och färre avlidna. Det stora misslyckandet är ju att vi fått in detta på ålderdomshem o s v, vilket ansvariga (framförallt kommuner, men även FHM och regering) erkänt.
Jag struntar i FHMs prognoser, jag fokuserar på det jag kan påverka, d v s ovanstående. Det är mitt ansvar och min skyldighet. Till FHMs försvar visste man inte från början att man kan smitta utan att man har symptom och även innan infektionen bryter ut.
Citera
2020-05-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
För det första är det ju inte säkert att det kommer tillbaka i höst. Men gjör den det så måste många huvuden rulla innan man byter strategi. Den nuvarande ledningen sitter så hårt fast i sin strategi att det blir omöjligt att ändra. Säväl politiker som FHMs ledning måste bort.

Det blir en svår uppgift för alarmisterna att dels knuffa bort den nuvarande regeringen dels byta bort Tegnell & Co från FHM.

Ska ni ge upp och acceptera verkligheten som den är? Eller ska ni kämpa er blodiga till i höst - med ingen nytta?

För det lär inte bli någon statskupp hur ni sen än kämpar.
Citera
2020-05-22, 19:10
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vad är logiken att porta finnarna då?

Dom kanske har varit nedstängda så länge så kommer dom iväg är man rädd för det super sönder stället och vem vet. Kanske drar de fram *niven och börjar vifta så Grekerna blir rädda

Eller så har de dålig koll på Finnarna statistik. Det kanske finns andra parametrar som avgör som exempelvis Thailand och även Finare turistmålen börjat ägnat sig åt för att rikta in sig på vilka typ av gäster man vill ha
Citera
2020-05-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Dom kanske har varit nedstängda så länge så kommer dom iväg är man rädd för det super sönder stället och vem vet. Kanske drar de fram *niven och börjar vifta så Grekerna blir rädda

Eller så har de dålig koll på Finnarna statistik. Det kanske finns andra parametrar som avgör som exempelvis Thailand och även Finare turistmålen börjat ägnat sig åt för att rikta in sig på vilka typ av gäster man vill ha

Finska pengar borde vara minst lika välkomna som andras euro tycker ju jag i detta fall.
Citera
2020-05-22, 19:15
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Gissar att Sverige håller på att byta strategi.
Detta sker i smyg, då det annars skulle innebära att man erkänner sina felbedömningar.
Det är ju bara att kolla på hur regionerna nu plötsligt skall börja testa alla med symtom som vill osv.

Svetsarn skickar fram FHM som syndabockar tills siffrorna ser ok ut, då dyker han upp och slår sig för bröstet.
JC och Tegnell har gjort bort sig, men svetsarn har kunnat ändra besluten hela tiden.
Det vågar han såklart inte. För då är plötsligt han själv möjlig att skylla på om det blir fel..

Det vore väl på tiden att de bytte strategi, börjar bli jäkligt trött på detta nu.
När det började sprida sig i Sverige och våra grannländer började stänga ner, frågade journalisterna ofta Tegnell om inte Sverige också skulle börja med starkare åtgärder och vad jag kommer ihåg så sa Tegnell att det gäller att man gör dessa åtgärder i rätt tid och vi är inte där ännu.
Undrar om han anser att vi "är där nu"
Citera
2020-05-22, 19:15
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det blir en svår uppgift för alarmisterna att dels knuffa bort den nuvarande regeringen dels byta bort Tegnell & Co från FHM.

Ska ni ge upp och acceptera verkligheten som den är? Eller ska ni kämpa er blodiga till i höst - med ingen nytta?

För det lär inte bli någon statskupp hur ni sen än kämpar.

Tur att vi har demokrati i detta land. Att ge upp och acceptera att Tegnell och Regeringen fortsätter sitt planerade massmord på Svenskar gör inte vi som har lite vet inför pannbenet.

Världen skrattar åt oss. Man planerar att förbjuda Svenska resa mm och vi ska acceptera att detta fortsätter?

Tegnell är ett minne blott till Hösten. Han kommer bli tvingad att avgå för eller senare. Det är inte en fråga utan det kommer siffrorna visa att han haft 100% fel.
Regeringen kommer vi inte kunna göra något åt, innan nästa val. Då kommer sossarna hamna under 20%.

Men vi som tror på Sverige vi ger inte upp. Just nu är det Sverigehatare och islamister som Stöttar Tegnell och Co. Och så lite mindre begåvade personer ska tilläggas så ingen känner sig utanför om man inte tillhör de första två
Citera
2020-05-22, 19:17
Medlem
Citat:
Du får en mycket allvarlig följd av ditt resonemang.

Om man riskerar ställas inför rätta för att i god tro försökt rädda liv men det blir fel.
Ja, då har vi USA här snart.
D.v.s ingen läkare kommer våga ge sig på riskfyllda operationer som måste göras omgående för att rädda liv. De kommer avvakta till de fått anhörigas klartecken vilket i många fall kommer vara för sent.

Och i nästa pandemi.
Hur många virusexperter tror du kommer vilja ta ansvaret väl medvetna om att blir det fel väntar riksrätt.
Då är vi verkligen rökta.

Vi skulle kunna fråga Björn Olsen. Han är 62år gammal. Om hans prognos angående nästa pandemin stämmer och den når oss om 5 år då är han fortfarande bara 67år. Då skulle han kunna leda landet. Han är ju trots allt ivrig på att säga "exakt" hur vi ska göra.

OM hans prognos stämmer först angående den bortre gränsen och nästa pandemin når oss först om 50år - då är Björn som 112åring för gammal för jobbet om du frågar mig.
Citera
2020-05-22, 19:18
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Finska pengar borde vara minst lika välkomna som andras euro tycker ju jag i detta fall.

Håller helt med. Men nu har vi också ställen där visa folkslag eller grupper har dåligt rykte. Jag har ingen aning om varför Grekerna utesluter finnarna. Men det går ju säkerligen att ta fram en siffra (som jag tror grekerna gjort) hur många finnar som reser till Grekland varje år.

Tror inte den statistiken är helt ointressant för just grekerna.
Citera
2020-05-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi skulle kunna fråga Björn Olsen. Han är 62år gammal. Om hans prognos angående nästa pandemin stämmer och den når oss om 5 år då är han fortfarande bara 67år. Då skulle han kunna leda landet. Han är ju trots allt ivrig på att säga "exakt" hur vi ska göra.

OM hans prognos stämmer först angående den bortre gränsen och nästa pandemin når oss först om 50år - då är Björn som 112åring för gammal för jobbet om du frågar mig.

Och har han fel så blir det riksrätt nästa gång då...hmmm
Citera
2020-05-22, 19:19
Bannlyst
Citat:

Kan ju vara simpelt som att det inte kommer att gå några charterflyg från Finland. Finnarna lär ju inte bila ner till Grekland.
Citera
2020-05-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Håller helt med. Men nu har vi också ställen där visa folkslag eller grupper har dåligt rykte. Jag har ingen aning om varför Grekerna utesluter finnarna. Men det går ju säkerligen att ta fram en siffra (som jag tror grekerna gjort) hur många finnar som reser till Grekland varje år.

Tror inte den statistiken är helt ointressant för just grekerna.

Fel beteende är vi överens om från grekerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in