2020-05-20, 16:46
Medlem
shurasAcolytes avatar
Någon som vet om det finns några aktiva promokoder på någon shop? Signade upp på TTs nyhetsbrev typ sedan de startade men har inte fått ett enda brev eller promo.
Citera
2020-05-20, 18:56
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Kratom är inte olagligt, bara extrakt av det.

Jag hoppas att du har rätt där.. Jag menar kratom pulver. Mald växt så. Vad är extrakt menar du mer specifikt? Och har du källa över att det är lagligt? Jag tyckte mig läsa att det är olagligt här om dagen. Tack
Citera
2020-05-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Jag hoppas att du har rätt där.. Jag menar kratom pulver. Mald växt så. Vad är extrakt menar du mer specifikt? Och har du källa över att det är lagligt? Jag tyckte mig läsa att det är olagligt här om dagen. Tack

Det är olagligt om du delar upp det i doser och/eller intar det på något vis men är lagligt att inneha.
Citera
2020-05-21, 02:04
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det är olagligt om du delar upp det i doser och/eller intar det på något vis men är lagligt att inneha.

Källa på det? Och jag menar såklart konsumera.. Det är en växt. Olagligt i några få länder läste jag inkl sverige. Synd, då den hjälper emot smärta och har mycket mindre skadliga effekter än smärtstillande droger från big pharma. Läkemedelsindustrin.

Varför låter dom det inte bara vara lagligt istället om det kan hjälpa med sömn och smärta och sånt utan att skada kroppen så som "läkemedel" gör. Förstår inte hur dom tänker. Det är en växt.
Citera
2020-05-21, 05:10
Medlem
Citat:
Källa på det? Och jag menar såklart konsumera.. Det är en växt. Olagligt i några få länder läste jag inkl sverige. Synd, då den hjälper emot smärta och har mycket mindre skadliga effekter än smärtstillande droger från big pharma. Läkemedelsindustrin.

Varför låter dom det inte bara vara lagligt istället om det kan hjälpa med sömn och smärta och sånt utan att skada kroppen så som "läkemedel" gör. Förstår inte hur dom tänker. Det är en växt.

Konsumera är illegalt, de som säljer kratom är tydliga med att det är förbjudet och att det istället säljs för att göra olika sorters tvål med. Hade det berott på läkemedelskoncernen hade det inte gått att köpa legalt, men nu kan du göra det och det syns inte på analys förutsatt att de inte letar efter just kratom - vilket de aldrig gör. Smärtstillande droger har väldigt få fysiska biverkningar, det är beroenderisken som är extrem och abstinensbesvären utdragna och kratom är också beroendeframkallande.
Citera
2020-05-21, 19:49
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Konsumera är illegalt, de som säljer kratom är tydliga med att det är förbjudet och att det istället säljs för att göra olika sorters tvål med. Hade det berott på läkemedelskoncernen hade det inte gått att köpa legalt, men nu kan du göra det och det syns inte på analys förutsatt att de inte letar efter just kratom - vilket de aldrig gör. Smärtstillande droger har väldigt få fysiska biverkningar, det är beroenderisken som är extrem och abstinensbesvären utdragna och kratom är också beroendeframkallande.

Ok. Jo, det kan vara det för vissa.. Men för andra ger det knappt några symptom när många slutar med det.
Kan du länka källa till där du läser om drogers laglighet i sverige? Tack
Citera
2020-05-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ok. Jo, det kan vara det för vissa.. Men för andra ger det knappt några symptom när många slutar med det.
Kan du länka källa till där du läser om drogers laglighet i sverige? Tack

Medan andra får en klassisk kodein/tramadol-stark opioid avtändning. Nej, jag föreslår att du själv använder en sökmotor i ärendet om du misstror den information jag delgav.
Citera
2020-05-22, 01:49
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Medan andra får en klassisk kodein/tramadol-stark opioid avtändning. Nej, jag föreslår att du själv använder en sökmotor i ärendet om du misstror den information jag delgav.

Jag undrade mest om du hade någon allmän bra sidas man kunde kolla upp det på, men fann dom här länkarna själv:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitragyna_speciosa
https://www.emcdda.europa.eu/publications/drug-profiles/kratom#control
https://www.kratomscience.eu/kratom-legality/
https://www.kratomscience.eu/kratom-in-sweden/

Och jo, vissa kan säkert få det, men jag hade tänkt använda ibland på helg och då blir man inte beroende heller så. Plus att jag inte kände något efter jag använt upp en påse på 50 gram och 5 gram per dag. Vart ingen avtändning för mig.
Jag har läst om beroende och är därför ändå försiktig, men jag har ingen beroende personlighet så för mig är det ändå lugnt så. Använder ändå på helgen bara annars om jag har det, för att va på den säkra sidan, för jag vill inte vara beroende av något ämne.
Citera
2020-05-22, 17:04
Medlem
whosEHTs avatar
Jag har precis beställt 3 olika sorter för att se lite vad jag gillar, (röd, vit, grön) så nu undrar jag, vad är det för doser jag borde prova? Spelar det någon roll vilket sort jag tar eller är doserna lika liksom, ser många prata om tesked osv, på ett ungefär hur många gram är det i ett tesked, aldrig provat kratom innan så har väldigt dålig koll
Citera
2020-05-22, 17:14
Medlem
snooper123s avatar
hej!

1: vad för slags kratom är det man ska beställa för att få bäst kick?
Citera
2020-05-22, 19:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
hej!

1: vad för slags kratom är det man ska beställa för att få bäst kick?
För mig har alla sorterna varit likvärdiga. De röda blir man mer trött på skriver vissa, men jag vet inte.
Citera
2020-05-23, 01:52
Medlem
Tfvhts avatar
Är SS grön fortfarande?
Tips på strains som är prisvärda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem