Citat:
Ursprungligen postat av
RacingSnail
Och du har pratat med personer inom ledningen/sportgruppen som sagt att de aktivt försöker bli av med honom och att det inte kan vara så att han vill studera och därmed inte ens vet i vilken stad han kommer befinna sig när säsongen drar igång?
Jag har pratat en i den så kallade "Sportgruppen", en assisterande tränare samt spelarens far.
Jag vet att Michael Axelsson Kaltak mer än gärna vill stanna kvar i sin sin moderklubb, men att han inte är uppskattad av vissa i nämnda "Sportgruppen" längre pga icke-basketmässiga skäl.
Jag tror dock att han kommer skriva på för Uppsala ändå, han har hintat om det på Instagram sedan hans lagkamrat Lukas Friberg blev klar för klubben i förra veckan. Men jag utesluter att Michael kommer att studera på Uppsala Universitet i höst då han inte har behörigheten för de akademiska studierna.
Däremot är Silly-säsongen fortfarande ung. Ingen vet hur det kommer se ut om ett par månader, jag tänker på ekonomin för klubben då man redan har minst omsättning i hela SBL och nu när småföretagen drabbats hårt kommer det påverka klubben såklart, vilket vi redan sett i och med att Sjögren inte får förnyat kontrakt. Ledningen kanske inser att det inte är så bra idé att göra sig av med sin egenfostrade stjärna av ekonomiska skäl och ger honom ett nytt kontrakt ändå? Tiden får utvisa.