2020-05-08, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Försent att redigera men ja det var mer Chribba som tog det beslutet helt och hållet att inte ge nytt kontrakt till Sean Smith. Nu när sportchefsrollen är borta är det fler som är med i beslut kring spelartruppen, därav skriver jag "ledningen".
Det var en sportgrupp förra säsongen också där majoriteten avgjorde. Enda skillnaden är att en person bytts ut i den inför den kommande.
Citera
2020-05-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacingSnail
Och du har pratat med personer inom ledningen/sportgruppen som sagt att de aktivt försöker bli av med honom och att det inte kan vara så att han vill studera och därmed inte ens vet i vilken stad han kommer befinna sig när säsongen drar igång?
Jag har pratat en i den så kallade "Sportgruppen", en assisterande tränare samt spelarens far.

Jag vet att Michael Axelsson Kaltak mer än gärna vill stanna kvar i sin sin moderklubb, men att han inte är uppskattad av vissa i nämnda "Sportgruppen" längre pga icke-basketmässiga skäl.

Jag tror dock att han kommer skriva på för Uppsala ändå, han har hintat om det på Instagram sedan hans lagkamrat Lukas Friberg blev klar för klubben i förra veckan. Men jag utesluter att Michael kommer att studera på Uppsala Universitet i höst då han inte har behörigheten för de akademiska studierna.

Däremot är Silly-säsongen fortfarande ung. Ingen vet hur det kommer se ut om ett par månader, jag tänker på ekonomin för klubben då man redan har minst omsättning i hela SBL och nu när småföretagen drabbats hårt kommer det påverka klubben såklart, vilket vi redan sett i och med att Sjögren inte får förnyat kontrakt. Ledningen kanske inser att det inte är så bra idé att göra sig av med sin egenfostrade stjärna av ekonomiska skäl och ger honom ett nytt kontrakt ändå? Tiden får utvisa.
Citera
2020-05-10, 13:03
Medlem
Citat:
Jag har pratat en i den så kallade "Sportgruppen", en assisterande tränare samt spelarens far.

Jag vet att Michael Axelsson Kaltak mer än gärna vill stanna kvar i sin sin moderklubb, men att han inte är uppskattad av vissa i nämnda "Sportgruppen" längre pga icke-basketmässiga skäl.

Jag tror dock att han kommer skriva på för Uppsala ändå, han har hintat om det på Instagram sedan hans lagkamrat Lukas Friberg blev klar för klubben i förra veckan. Men jag utesluter att Michael kommer att studera på Uppsala Universitet i höst då han inte har behörigheten för de akademiska studierna.

Däremot är Silly-säsongen fortfarande ung. Ingen vet hur det kommer se ut om ett par månader, jag tänker på ekonomin för klubben då man redan har minst omsättning i hela SBL och nu när småföretagen drabbats hårt kommer det påverka klubben såklart, vilket vi redan sett i och med att Sjögren inte får förnyat kontrakt. Ledningen kanske inser att det inte är så bra idé att göra sig av med sin egenfostrade stjärna av ekonomiska skäl och ger honom ett nytt kontrakt ändå? Tiden får utvisa.
Ja, det är ju en version av situationen antar jag.
Citera
2020-05-21, 14:07
Medlem
Adam Rönnqvist vänder hem till BC Luleå! Väntat, Luleåsonen blev nyligen pappa för första gången och har nära till föräldrarna och svärföräldrarna. Tror han stannar i Luleå karriären ut.

Daniel Johansson vänder hem till Jämtland efter en säsong i Nässjö. Östersundsklubben har även gjort klart med Anes Zekovic från Norrköping samt signerat nytt kontrakt med amerikanen som bröt benet i premiären i Kungliga Tennishallen, Tavrion Dawson, och även med legendaren RT Guinn. På tal om legendar så har man presenterat Doremus Bennerman som assisterande coach till Adnan Chuk.

Just nu är känslan att det blir Luleå mot Jämtland i final.
Senast redigerad av jimmie7997 2020-05-21 kl. 14:17.
Citera
2020-05-21, 22:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Adam Rönnqvist vänder hem till BC Luleå! Väntat, Luleåsonen blev nyligen pappa för första gången och har nära till föräldrarna och svärföräldrarna. Tror han stannar i Luleå karriären ut.

Daniel Johansson vänder hem till Jämtland efter en säsong i Nässjö. Östersundsklubben har även gjort klart med Anes Zekovic från Norrköping samt signerat nytt kontrakt med amerikanen som bröt benet i premiären i Kungliga Tennishallen, Tavrion Dawson, och även med legendaren RT Guinn. På tal om legendar så har man presenterat Doremus Bennerman som assisterande coach till Adnan Chuk.

Just nu är känslan att det blir Luleå mot Jämtland i final.

Ja det verkar som att Luleå och Jämtland inte har några ekonomiska restriktioner. Alla andra lag är livrädda för att öppna plånboken just nu. Man vet ju inte ens när och hur nästa säsong kommer att spelas.
Citera
2020-05-22, 16:56
Medlem
Verkar fortsätta att hända saker i Uppsala.

Läste just att Kevin Gaines återvänder hem till Uppsala och blir assisterande coach till head coach Anders Jonsson.
Citera
2020-05-26, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basketgeek
Verkar fortsätta att hända saker i Uppsala.

Läste just att Kevin Gaines återvänder hem till Uppsala och blir assisterande coach till head coach Anders Jonsson.
Gaines kan vara head coach i ligan, nu assisterande i superettan och Uppsala (som han f.ö. varit head coach för i ligan)...
Uppsala satsar verkligen för att vinna S1 nästa säsong och ta sig tillbaka till ligan, hoppas bara klubben får ordning på ekonomin också.
Citera
2020-05-27, 17:14
Medlem
Citat:
Gaines kan vara head coach i ligan, nu assisterande i superettan och Uppsala (som han f.ö. varit head coach för i ligan)...
Uppsala satsar verkligen för att vinna S1 nästa säsong och ta sig tillbaka till ligan, hoppas bara klubben får ordning på ekonomin också.

Håller med!

Det positiva är ju att det inte längre är det tidigare ligalaget, eller föreningen ''Uppsala Basket'' som konkade, utan nysatsningen sker inom ungdomsföreningen ''KFUM Uppsala Basket''.
Citera
2020-05-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basketgeek
Håller med!

Det positiva är ju att det inte längre är det tidigare ligalaget, eller föreningen ''Uppsala Basket'' som konkade, utan nysatsningen sker inom ungdomsföreningen ''KFUM Uppsala Basket''.

Oavsett klubbnamn så har väl Uppsala haft ett lag i högsta serien väldigt länge och lär väl inte tacka nej till avancemang om dom går upp.
Det verkar iallafall som att Wetterbygden blir kvar i SBL, dom har fått in ett par spelare (Dusan Sisic cch Marcus Larsson) står att läsa på Basketsverige.se- Det är inga namn jag känner till, men jag tycker att det är positivt att klubben ser ut att klara sig, vilket man får förmoda.
Får väl hoppas att våra myndigheter kan ge klartecken för Basketen och de andra sporterna som bedrivs på vinterhalvåret i hyfsad god tid så att man har något att se fram emot.
Citera
2020-06-01, 07:56
Medlem
zebra121s avatar
Enligt VK:s bloggare kan det eventuellt bli tio lag i ligan i höst. Fryshuset har anmält intresse för att ev. deltaga.
Spännande.
Citera
2020-06-03, 15:15
Medlem
Ingen Nathan Dawit till Uppsala, han stannar i Umeå.
Michael Axelsson Kaltak har varit i Uppsala på besök, kontraktsförhandlingar pågår.
Citera
2020-06-04, 18:55
Medlem
10 lag i SBL-herr säsongen 2020/2021! Superetta-vinnarna Fryshuset med 21/3 i matchkvot tackar ja till den tiondeplatsen.

Lagets fixstjärna är den serbiske pointguarden Aleksa Solevic som blev MVP i superettan. Solevic har varit uppe i SBL två vändor innan, med Nässjö och Köping.

- Stockholmsklubb.
- Hyfsad ekonomi.
- Bland de bästa ungdomssektionerna i Sverige.

Kan bli bra detta!

SBL startar 20 oktober, det blir 36 omgångar som den gångna säsongen.

Välkomna Fryshuset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in