Citat:
Ursprungligen postat av
kirespappapa
Att klubben skulle vilja få bort Mikael Axelsson från klubben låter väldigt konstigt, man undrar ju vad som ligger bakom det i såna fall. det är ju knappast hans basketkunnande. Det lär väl komma fram eftersom Köping är en liten stad.
Det har inte med basketkunnandet att göra. En bra grabb att ha från bänken som gör sina poäng och tar sina returer, Köpingsgrabb dessutom som kan locka familj och vänner till hallen.
Stars har tre Köpingsbördiga spelare:
- Axelsson Kaltak som är en av klubbens stora profiler.
- junioren Klaasma som inte är uppe på nivån att få regelbunden speltid ännu.
- Lindkvist, som inte heller spelar varje match, kommer troligtvis att varva ner i tvåan. Det var hans mål redan inför "nuvarande" säsong, men han blev övertalad till ett till år då Chribba ansåg att det var billigare med en egenfonstrad spelare som accepterar noll minuter ibland än en svensk "big guy" som är dyrare och vill ha speltid varje match.
Är rädd att klubben tappar lite av den där ”småstadsklubb”-känslan om det kommer fram att Michael tvingats bort av ledningen samt om det i truppen endast finns en Köpingsbördig junior som knappt spelar.
Citat:
Ursprungligen postat av
RacingSnail
Att ledningen vill ha bort Axelsson var något nytt. Antar att du pratat med ledningen.
Och att majoriteten av ledningen inte skulle ha velat ha kvar Lukas stämmer inte.
Nej, det har jag inte antytt. Jag kanske formulerade mig dåligt, ledningen ville ha bort Sean Smith förra året och nu Michael. Lukas ville man mer än gärna ha kvar, tyvärr blev ju inte så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Basketgeek
Vart har du fått informationen kring Zennströms stipendie? Det kallas ju basket-studie-stipendiet och har aldrig getts till några icke-studenter.. I artikeln pratar dessutom Uppsalas coach om Nathan och Michaels betyg och deras chanser att komma in på universitet - skulle kännas mycket konstigt om han inte hade sökt när Uppsalas coach pratar om det.
Artikeln är pluslåst så jag har inte läst den. Men det är ytterst märkligt om han pratar kring Michaels betyg när grabben inte sökt in till universitet. Han gick högskoleförberedande program och har inte heller uppgraderat betygen på komvux för att uppfylla kraven för akademiska studier. Det kanske gäller yrkeshögskola?