2020-05-22, 14:29
Medlem
Tjo! Som det står i rubriken så har jag olika stora pupiller och det är efter tjack intag. Undrar bara om jag kan skylla på sömnbrist?
Föräldrar som börjar misstänka lite

Tack för svar! Ledsen om tråden ligger fel.
Citera
2020-05-22, 15:45
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etorsknr1
Tjo! Som det står i rubriken så har jag olika stora pupiller och det är efter tjack intag. Undrar bara om jag kan skylla på sömnbrist?

Vistas utomhus en stund innan i solen så borde problemet vara ur världen. Säg istället att du har varit hos ögonläkaren där du fick ett extrakt som utvidgar pupillerna för att läkaren lättare ska kunna undersöka dina ögon.

Edit: jag är övertygad om att dina pupiller är identiska, men att du har ett ljus som faller från antingen vänster eller höger som gör att dom tillfälligt blir olika stora. Har du bestående olika storlekar så tyder på stroke och jag hänvisar dig till akuten.
Senast redigerad av g0dspirit 2020-05-22 kl. 15:52.
Citera
2020-05-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Vistas utomhus en stund innan i solen så borde problemet vara ur världen. Säg istället att du har varit hos ögonläkaren där du fick ett extrakt som utvidgar pupillerna för att läkaren lättare ska kunna undersöka dina ögon.

Edit: jag är övertygad om att dina pupiller är identiska, men att du har ett ljus som faller från antingen vänster eller höger som gör att dom tillfälligt blir olika stora. Har du bestående olika storlekar så tyder på stroke och jag hänvisar dig till akuten.

Ska pröva med att vistas i solen. Kan ju vara skenet som bedrar med. Tack för svar
Citera
2020-05-27, 08:20
Medlem
Plaguetongue1s avatar
varför blir dom olika stora? det här har jag varit med om också, såg ju helt efterbliven ut
Citera
2020-05-28, 17:49
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit

Ehh.. vafan snackar du om? Skulle pupillernas storlek påverkas EFTER att man varit i solen "en stund"?

Du är också övertygad om att pupillerna är identiska, annars tyder det på stroke säger du. ELLER, så kan du inte ett jävla skit och har inte en jävla susning om vad du pratar om. Varför bemödar du dig att svara ens? Gör något vettigare av din tid. Finns något som heter "anisocoria", och finns hos 20% av befolkningen, vilket är naturlig variation på pupillernas storlek.

Härligt att du bidrar till så sjukt låg nivå på det här stället. Perfekt exempel på varför man absolut inte ska förlita sig ett jävla skit på det som skrivs här.
Citera
2020-05-28, 18:12
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Tror inte de menar att de är helt olika men skiljer sig i storlek nog att man märker det om man fokuserar på det. Har samma "problem", särskilt när jag dragit tjo.
Citera
2020-05-28, 18:15
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Det är väl bäst att fråga doktorn, tror inte Flashback är så bra. Det ska inte vara så.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2020-05-28 kl. 18:24.
Citera
2020-05-28, 18:21
Medlem
Legolennarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etorsknr1

Förmodligen är det bara du som tycker dom är olika stora, kan ha med ljus och liknande och göra där du kollar dig själv i spegeln. Att faktiskt ha olika stora pupiller är inte ett bra tecken, kan vara stroke eller annan eventuell hjärnskada om du har riktig otur. Känn efter hur du mår, har du bara kört lite tjack och mår bra så är det nog ingen fara. Blir det värre och du börjar känna dig dåsig eller liknande får du nog lov att avslöja vad du håller på med för föräldrarna och åka in till akuten.
Citera
2020-05-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legolennart
Förmodligen är det bara du som tycker dom är olika stora, kan ha med ljus och liknande och göra där du kollar dig själv i spegeln. Att faktiskt ha olika stora pupiller är inte ett bra tecken, kan vara stroke eller annan eventuell hjärnskada om du har riktig otur. Känn efter hur du mår, har du bara kört lite tjack och mår bra så är det nog ingen fara. Blir det värre och du börjar känna dig dåsig eller liknande får du nog lov att avslöja vad du håller på med för föräldrarna och åka in till akuten.
Jag brukar få olika stora pupiller om mina pupiller har påverkats av tjacket, alltså om jag haft stora pupiller och när tjacket börjar gå ut så brukar min vänstra pupill halvt pulsera och kan vara lätt 20-30% störra än min högra.
Citera
2020-06-01, 00:05
Medlem
Tack för svar!

Jo kanske jag som nojar (ovanligt) men de såg skevt ut i spegeln när jag gick på toa haha. Men få se om det försätter så blir de som Legolennart säger. Tungt namn föresten haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in