2020-05-22, 14:29
Medlem
Tjo! Som det str i rubriken s har jag olika stora pupiller och det r efter tjack intag. Undrar bara om jag kan skylla p smnbrist?
Frldrar som brjar misstnka lite

Tack fr svar! Ledsen om trden ligger fel.
Citera
2020-05-22, 15:45
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etorsknr1
Tjo! Som det str i rubriken s har jag olika stora pupiller och det r efter tjack intag. Undrar bara om jag kan skylla p smnbrist?

Vistas utomhus en stund innan i solen s borde problemet vara ur vrlden. Sg istllet att du har varit hos gonlkaren dr du fick ett extrakt som utvidgar pupillerna fr att lkaren lttare ska kunna underska dina gon.

Edit: jag r vertygad om att dina pupiller r identiska, men att du har ett ljus som faller frn antingen vnster eller hger som gr att dom tillflligt blir olika stora. Har du bestende olika storlekar s tyder p stroke och jag hnvisar dig till akuten.
Senast redigerad av g0dspirit 2020-05-22 kl. 15:52.
Citera
2020-05-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Vistas utomhus en stund innan i solen s borde problemet vara ur vrlden. Sg istllet att du har varit hos gonlkaren dr du fick ett extrakt som utvidgar pupillerna fr att lkaren lttare ska kunna underska dina gon.

Edit: jag r vertygad om att dina pupiller r identiska, men att du har ett ljus som faller frn antingen vnster eller hger som gr att dom tillflligt blir olika stora. Har du bestende olika storlekar s tyder p stroke och jag hnvisar dig till akuten.

Ska prva med att vistas i solen. Kan ju vara skenet som bedrar med. Tack fr svar
Citera
2020-05-27, 08:20
Medlem
Plaguetongue1s avatar
varfr blir dom olika stora? det hr har jag varit med om ocks, sg ju helt efterbliven ut
Citera
2020-05-28, 17:49
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit

Ehh.. vafan snackar du om? Skulle pupillernas storlek pverkas EFTER att man varit i solen "en stund"?

Du r ocks vertygad om att pupillerna r identiska, annars tyder det p stroke sger du. ELLER, s kan du inte ett jvla skit och har inte en jvla susning om vad du pratar om. Varfr bemdar du dig att svara ens? Gr ngot vettigare av din tid. Finns ngot som heter "anisocoria", och finns hos 20% av befolkningen, vilket r naturlig variation p pupillernas storlek.

Hrligt att du bidrar till s sjukt lg niv p det hr stllet. Perfekt exempel p varfr man absolut inte ska frlita sig ett jvla skit p det som skrivs hr.
Citera
2020-05-28, 18:12
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Tror inte de menar att de r helt olika men skiljer sig i storlek nog att man mrker det om man fokuserar p det. Har samma "problem", srskilt nr jag dragit tjo.
Citera
2020-05-28, 18:15
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Det r vl bst att frga doktorn, tror inte Flashback r s bra. Det ska inte vara s.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2020-05-28 kl. 18:24.
Citera
2020-05-28, 18:21
Medlem
Legolennarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etorsknr1

Frmodligen r det bara du som tycker dom r olika stora, kan ha med ljus och liknande och gra dr du kollar dig sjlv i spegeln. Att faktiskt ha olika stora pupiller r inte ett bra tecken, kan vara stroke eller annan eventuell hjrnskada om du har riktig otur. Knn efter hur du mr, har du bara krt lite tjack och mr bra s r det nog ingen fara. Blir det vrre och du brjar knna dig dsig eller liknande fr du nog lov att avslja vad du hller p med fr frldrarna och ka in till akuten.
Citera
2020-05-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legolennart
Frmodligen r det bara du som tycker dom r olika stora, kan ha med ljus och liknande och gra dr du kollar dig sjlv i spegeln. Att faktiskt ha olika stora pupiller r inte ett bra tecken, kan vara stroke eller annan eventuell hjrnskada om du har riktig otur. Knn efter hur du mr, har du bara krt lite tjack och mr bra s r det nog ingen fara. Blir det vrre och du brjar knna dig dsig eller liknande fr du nog lov att avslja vad du hller p med fr frldrarna och ka in till akuten.
Jag brukar f olika stora pupiller om mina pupiller har pverkats av tjacket, allts om jag haft stora pupiller och nr tjacket brjar g ut s brukar min vnstra pupill halvt pulsera och kan vara ltt 20-30% strra n min hgra.
Citera
2020-06-01, 00:05
Medlem
Tack fr svar!

Jo kanske jag som nojar (ovanligt) men de sg skevt ut i spegeln nr jag gick p toa haha. Men f se om det frstter s blir de som Legolennart sger. Tungt namn fresten haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in