2020-05-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Kanske låg hon ett tag skadad, och kunde inte äta?
Ja, så kan det vara - med Rebecka som satt i rummet och bevakade så att inte A skulle se hur stackars Esmeralda kämpade rosslande för sitt liv.
Först har hon inte fått något att äta (fastande mage) och sedan en långsam, fasansfull död.

Har tänkt på detta med badrummet, har läst någonstans att vid överdos läggs man i kallt vatten i badkaret. Antagligen för att återuppliva? Men vet inget om droger, kan det användas vid överdos av drogerna som upptäcktes i hennes kropp vid obduktion?

Hur lång tid tar det tills matsmältningen har tömt maginnehållet?

En fråga till Martin Bengtsson, advokaten som var utsedd som offentligt biträde att tillgodose Esmeraldas rättigheter: Är du stolt över ditt agerande i Kammarrätten i Jönköping när du läser FUP och ser vad du har ställt till med?
Citera
2020-05-22, 11:10
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperkasst
Om du på fullt allvar inte trollar då detta är nästan bokstavligen vad jag höjde för teori för mindre än 10h sen här i tråden... Så hoppas jag innerligt att du kontakat Polisen om detta. Detta måste vara extremt intressant för utredningen och förklarar ytterligare varför P och J träffades utan telefoner och skulle åka ut mot skogen och att de sedan var hemma i köket och skiljdes åt upprörda och att de dagen efter inte klarade av vad de kanske kokat ihop.. Det var igår för mig en helt vild teori jag bara ville veta om man uteslutit.. Men sen vaknar jag till att du i detta fallet bekräftar den teorin direkt och indirekt...

Hoppas inte denna tråden ger utrymme åt troll. Och ligger det sannin bakom det du säger bör du vända dig till polisen. Om brodern ljuger har vi plötsligt en till de borde grillat i förhör!

Polisen läser såklart tråden. Många brott har klarats upp av flashbacks Kalle Blomkvistare.

Välkommen till flashback förresten. Hoppas att du ska trivas.
Citera
2020-05-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Exakt här var jag tvungen att ta en paus i läsningen. Började gråta så mycket att jag inte ens såg orden jag läste. Hör ni hur kall hon är? R? Hon säger det rakt ut att hon ska ner i källaren innan hon ens har kommit hem.. Jag mår så illa att jag kan spy att den här vackra lilla E utsattes för det här. Tänk er känslan hos det här barnet? Förvirringen, rädslan, sorgen.. Inte konstigt håret var avslitet.. Ett barn blir ju helt förstörd av något sånt här mentalt..
Hon var nästan 4 år. Hon behövde stimulans.

Nä socialsekreterarna, polis och förskola i, Norrköping. Ni har verkligen misslyckats brutalt här.
Kanske längtade ni för mycket till steken där hemma på bordet? Eller kanske skulle ni ut och resa med någon och orkade därför inte med att se detaljer kring en 3 åring med 4 orosanmälningar? Är så sjukt jäkla chockad över eran otroliga inkompetens. Eran brutalt dåliga syn på barns rätt till trygghet och era blinda ögon.
Man SER att dem två missbrukar BRUTALT. Man SER att något är fel när ett barn som hade ett bra mående tjockt hår, inte blöja och nornam vikt INNAN hon flyttade kan förändras så brutalt på 10 månader.

Det här är så mycket tjänstefel att man mår illa. Ni som träffade E veckan innan hon dog. Usch på er alltså. Vidriga blinda naiva människor som inte ens kunde förmå er att rädda en liten flicka. Jag hoppas verkligen att ni skäms!

Och jag skriver aldrig illa om NÅGON NÅGONSIN. Jag har inget myndighetshat. Jag stöttar alltid poliser och jag hjälper alltid om allt.
Men här förtjänar ni ingenting annat än att få höra vilket fruktansvärt och oerhört brutalt dåligt jobb ni har gjort. Man behöver inte ens vara utbildad för att se vad som pågick.

Nu kan vi vara hårda med all information som finns i FUPen.
Men jag kan göra en tidslinje på INNAN all den här informationen fanns till. Och till och med där finns det ingenting som talar för att dem här två skulle vara bra föräldrar.
Kammarrätten har begått grovt tjänstefel här. Lagen om LVU säger helt emot vad som är dömt. Där det ska utan tvivel att orsaken inte existerar längre och att det är ordförandets jobb att se till att ALL fakta granskas och gås igenom.
Bull att det har gjorts. Bara anteckningarna från psyk ser man att hon inte var förmån att ta hand om barn
Anteckningar från psyk för P står att han vill ta sitt liv innan E flyttar hem

Vad är det för myndigheter som finns där???????????

Tyvärr så måste jag säga att det är liknande i nästan alla län i Sverige.
De kan liksom inte bry sig mindre.. systemet fungerar så här, att det alltid ska kunna gå och skylla sina egna misstag på någon annan instans som i sin tur skyller på nästa.
Det enda svar vi får är ”detta fall slutade olyckligt, vi ska se över våra rutiner och se om det är något vi behöver ändra på” !
Så var det med den saken.. och alla slapp undan.

Den enda personen som vart lite vaken är familjehemsmamman. Hon gjorde allt i sin makt för att det som har hänt inte skulle hända.
Citera
2020-05-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Man kan tycka att det borde ha dokumenterats, att utesluta ä brukligt för att ge en helhetsbild.

Ja verkligen! Tycker överlag att polisen är dåliga på att uttrycka sig i skrift. Särskilt viktigt här där det inte får vara några frågetecken så vill man ju att det ska stå att den låsta dörren öppnades och utrymmet bakom kontrollerades och man fann det och det. Nu blir det bara gissningar i en punkt som flertal läsare av FUP reagerar på direkt. Polisen måste ju också ha reagerat på dessa källar-sms och inte bara ställa en snäll fråga i förhören.
Citera
2020-05-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Framkommer inte, A gick o duscha, sen sa han godnatt o krama mamma som hade silas i famnen, sen titta han till E. Nämnde inte P, möjligt han va på Coop då..

Mycket troligt han var på Coop då ja!
Googlade lite på google maps och Coops hemsida.

Citat:
Styrmansgatan 34 till Coop Saluhallen Hospitalsgatan Norrköping
~6 min gångväg, ~450 meter.
Öppettider 08.00-22.00 alla dagar!

Styrmansgatan 34 till Lilla Coop Hantverkargatan Norrköping
~5 min gångvän, ~400m.
Öppettider 08.00 - 22.00 alla dagar !

Uppgifterna hämtade från google!

Uppenbart att han handlat på någon av de två coop som ligger i hans närområde.
Är det så att någon som vid brottstillfället såg så pundad ut som P faktiskt verkar ha gjort, går till Coop strax innan stängning och köper plast, snöre, klorin och svarta arbetshandskar.. Borde det tämligen ha ringt en varningsklocka! I alla fall hos mig hade det i vart fall gjort det!

Men varför ser jag inte i FUP om polisen undersökt dessa två coop butiker den aktuella kvällen.. kvitton, övervakningsfilmer, förhört personalen/vakterna vid stängning då det troligen är kring stängning han handlade...
OM flickan inte ens var död när han är på Coop så är det ju snarare för fan förberedelse till mord också i mitt tycke om han handlat inför att packa undan kroppen innan hon ens avlidit!!!!!!!!
Citera
2020-05-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Ja, så kan det vara - med Rebecka som satt i rummet och bevakade så att inte A skulle se hur stackars Esmeralda kämpade rosslande för sitt liv.
Först har hon inte fått något att äta (fastande mage) och sedan en långsam, fasansfull död.

Har tänkt på detta med badrummet, har läst någonstans att vid överdos läggs man i kallt vatten i badkaret. Antagligen för att återuppliva? Men vet inget om droger, kan det användas vid överdos av drogerna som upptäcktes i hennes kropp vid obduktion?

Hur lång tid tar det tills matsmältningen har tömt maginnehållet?

En fråga till Martin Bengtsson, advokaten som var utsedd som offentligt biträde att tillgodose Esmeraldas rättigheter: Är du stolt över ditt agerande i Kammarrätten i Jönköping när du läser FUP och ser vad du har ställt till med?

Det kanske ligger något i det, att de har agerat i panik och försökt ta till vissa medel.

Vid OD av vissa preparat så höjs kroppstemperaturen kraftigt. Tex av extacy och mdma, även av amfetamin. Den direkta konsekvensen blir att man ”kokar”.

Däremot så vet jag inte OM man gör det då, men det låter troligt.

Samtidigt så får man helt andra symptom på opiat/benso OD. Benso är muskelavslappnande och gör så att andningen upphör. Blandar man i opiater eller opioider i det så är risken att man koolar av väldigt hög. Speciellt om det är ett barn eller någon som inte har byggt upp en tolerans.
Som sagt så vet jag inte ifall kallt-vatten grejen hjälper då, oavsett.
Citera
2020-05-22, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Polisen läser såklart tråden. Många brott har klarats upp av flashbacks Kalle Blomkvistare.

Välkommen till flashback förresten. Hoppas att du ska trivas.

Det förstås! Det borde väl dock ha högre vikt om en inringare med andrahandskontakt med uppgifterna kan namnge tid/datum som hen hört si och så och från vem osv.. Än att de läst det på flashback.
Likaså så borde ju hen på flashback som berätta om detta få sin "kompis" att vända sig till polisen som har förstahandsuppgifter från bröderna uppenbarligen om jag förstod det rätt..
Ingen kan väl på fullaste allvar gå och lägga sig med något som helst samvete om kvällen och samtidigt veta att de skulle kunna bidra till att klara upp detta hemska fall men avstår av oklara skäl......

Tack för välkomnandet
Citera
2020-05-22, 11:31
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Det förstås! Det borde väl dock ha högre vikt om en inringare med andrahandskontakt med uppgifterna kan namnge tid/datum som hen hört si och så och från vem osv.. Än att de läst det på flashback.
Likaså så borde ju hen på flashback som berätta om detta få sin "kompis" att vända sig till polisen som har förstahandsuppgifter från bröderna uppenbarligen om jag förstod det rätt..
Ingen kan väl på fullaste allvar gå och lägga sig med något som helst samvete om kvällen och samtidigt veta att de skulle kunna bidra till att klara upp detta hemska fall men avstår av oklara skäl......

Tack för välkomnandet

Det håller jag med om. Alla som har det minsta information som kan ge mer klarhet borde givetvis lämna dessa uppgifter till polisen.
Citera
2020-05-22, 11:36
Medlem
Citat:
Mycket troligt han var på Coop då ja!
Googlade lite på google maps och Coops hemsida.

Uppenbart att han handlat på någon av de två coop som ligger i hans närområde.
Är det så att någon som vid brottstillfället såg så pundad ut som P faktiskt verkar ha gjort, går till Coop strax innan stängning och köper plast, snöre, klorin och svarta arbetshandskar.. Borde det tämligen ha ringt en varningsklocka! I alla fall hos mig hade det i vart fall gjort det!

Men varför ser jag inte i FUP om polisen undersökt dessa två coop butiker den aktuella kvällen.. kvitton, övervakningsfilmer, förhört personalen/vakterna vid stängning då det troligen är kring stängning han handlade...
OM flickan inte ens var död när han är på Coop så är det ju snarare för fan förberedelse till mord också i mitt tycke om han handlat inför att packa undan kroppen innan hon ens avlidit!!!!!!!!

Mycket brister i alla inblandades arbete. Kasst faktiskt.
Citera
2020-05-22, 11:38
Medlem
Det är ju nästan 110% säkert att dem har krossar pillerna och ska dra linor när barnen fortfarande är vakna och E speciellt som är lite äldre och har då tagit en nypa av blandningen och höllt i flaskan med välling. För att kunna få knarka ifred. För att få sin fix ifred utan besvär.
Citera
2020-05-22, 11:39
Medlem
Kan det va så att P trillat/halkat när han höll i E? Väck som han var. Skulle förklara hans skador oxå. Men det är två dunstar enligt grannen, så det talar emot lite. Men hans skador undrar man ju var det kommer ifrån.
Citera
2020-05-22, 11:51
Medlem
Någon som har bild på avskrapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här