2020-05-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De tjänade ganska bra när de jobbade. Tror de var sjukskrivna dock när detta skedde, men innan det tjänade han enbart enligt R 40 000.

Det ser ut som dom skärpte till sig en tid och arbetade bägge två inkomsterna vittnar om det. Även sjukpenningen anger att dom arbetat ett tag. Däremot så börjar dom med droger igen innan Kammarättsdomen och där är dom också sjukskrivna. Sen bär det iväg med mer och mer droger. Självklart är att dom givit E droger för att dom skall få knarka i lugn och ro, och det bevisas av rättsmedicin att droger via annan person har givits i närtid till då flickan avled. R låtsas som om hon inte vet något om det, men det tror jag inte ett dugg på. Oavsett vem av dom som antingen pucklat på flickan eller en olycka samt givit flickan droger är båda skyldiga till detta mord. Däremot är jag inte säker på att det landar på just mord, men frikänd det blir hon absolut inte. Dom här två asen om man nu uttrycker sig milt är fullständigt vidriga.
Citera
2020-05-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Iom att jag inte har läst så många sidor efter FUP, så vet jag inte om användaren ”MissG” har varit aktiv, men jag misstänker att hon inte har skrivit några inlägg.
Vore spännande att veta hur hon ställer sig till FUP - om hon fortfarande hävdar att Rebecka drogade Esmeralda ”av godhet”, för att hjälpa henne att sova..?

Intressant, vad mer skrev denna MissG och när? Verkar ju inte finnas någon annan med insyn i familjen som vill uttala sig.
Citera
2020-05-21, 19:44
Medlem
Har inte läst hela FUP än men min teori är följande:

R och P drogar de yngsta barnen ofta (kanske jämt) för att hålla dem lugna. Vid dödstillfället får E en oavsiktlig överdos och i panik så ska R eller P försöka "få liv i henne" genom att duscha henne. Drogade som de är tappar de sitt drogade barn och hon slår i huvudet. Eftersom de förstår att sjukhuspersonal kommer att se att båda barnen är drogade och att de därför kommer att förlora dem så väljer de att försöka återuppliva henne på egen hand. När de inser att de inte lyckats paketerar de in henne och hoppas, hur orimligt det än är, att det ska "lösa sig". De snackar ihop sig om en story och tänker att de ska komma undan med "badkarsolycka".

Tycker att de är av uppfattningen att allt är alla andras fel, de är utsatta, jagade, orättvist behandlade och de tror att yttre faktorer ska ordna upp deras miserabla liv, vilket ju såklart inte går - ordna upp måste de göra själv och det är de helt okapabla till.

De ville för allt i världen "vinna" hem E igen, för de hade en bild av att om de gjorde det skulle de sluta med droger och bli en lycklig liten familj med de tre barnen. Verkligheten är ju annorlunda vilket drev dem längre ner i sitt missbruk och de drog också med sig de två yngsta barnen. Utgången blev den värsta tänkbara.

Jag tror inte att de avsiktligt dödade E, men deras sätt att aldrig ta ansvar och ständigt skylla på andra hindrade dem från att ge henne den vård som räddat hennes liv. De har gissningsvis lågt konsekvenstänk, de beter sig båda som värsta sortens tonåringar, och kan inte tänka längre än "vi gömmer henne här, det ordnar sig".

De är som en schablonbild av värsta sortens pundare där ingenting någonsin är deras eget ansvar. De bråkar med allt och alla och inser inte sina egna brister för fem öre. Jag hoppas att R blir dömd för mord.

Angående A så är det inte konstigt att han inte upplevde sitt hem som konstigt. Dels är han tonåring och satt mycket på sitt rum, dels har han aldrig levt i ett normalt hem och vet vad han förvänta sig. Hur ska han reagera på vad som är konstigt när han aldrig har lärt sig vad som är normalt?
Citera
2020-05-21, 19:53
Medlem
Lilla E dog pga omständigheter överallt. Där folk vände ryggen eller hade skygglappar. Samhället skyddade inte henne i livet

Är så sjukt orolig att polis och andra instanser efter kommer vara lika slappa.. 😓
Önskar att det finns någon där som vänder på varenda sten för E's skull. Bara en enda person.

Vi hade en kvinna i en annan stad som fick dit 7 stycken personer genom en sjuhelvetes utredning. Ett omtalat mord. Hon gav sig inte. Hon gick igenom övervakningskameror från hela staden, följde linje efter linje för att dem INTE skulle kunna skylla ifrån sig.

Alla fick 10 år + utom en som körde bilen.
Den kvinnan vill jag ha just nu
Citera
2020-05-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazxc
Har inte läst hela FUP än men min teori är följande:

R och P drogar de yngsta barnen ofta (kanske jämt) för att hålla dem lugna. Vid dödstillfället får E en oavsiktlig överdos och i panik så ska R eller P försöka "få liv i henne" genom att duscha henne. Drogade som de är tappar de sitt drogade barn och hon slår i huvudet. Eftersom de förstår att sjukhuspersonal kommer att se att båda barnen är drogade och att de därför kommer att förlora dem så väljer de att försöka återuppliva henne på egen hand. När de inser att de inte lyckats paketerar de in henne och hoppas, hur orimligt det än är, att det ska "lösa sig". De snackar ihop sig om en story och tänker att de ska komma undan med "badkarsolycka".

Tycker att de är av uppfattningen att allt är alla andras fel, de är utsatta, jagade, orättvist behandlade och de tror att yttre faktorer ska ordna upp deras miserabla liv, vilket ju såklart inte går - ordna upp måste de göra själv och det är de helt okapabla till.

De ville för allt i världen "vinna" hem E igen, för de hade en bild av att om de gjorde det skulle de sluta med droger och bli en lycklig liten familj med de tre barnen. Verkligheten är ju annorlunda vilket drev dem längre ner i sitt missbruk och de drog också med sig de två yngsta barnen. Utgången blev den värsta tänkbara.

Jag tror inte att de avsiktligt dödade E, men deras sätt att aldrig ta ansvar och ständigt skylla på andra hindrade dem från att ge henne den vård som räddat hennes liv. De har gissningsvis lågt konsekvenstänk, de beter sig båda som värsta sortens tonåringar, och kan inte tänka längre än "vi gömmer henne här, det ordnar sig".

De är som en schablonbild av värsta sortens pundare där ingenting någonsin är deras eget ansvar. De bråkar med allt och alla och inser inte sina egna brister för fem öre. Jag hoppas att R blir dömd för mord.

Angående A så är det inte konstigt att han inte upplevde sitt hem som konstigt. Dels är han tonåring och satt mycket på sitt rum, dels har han aldrig levt i ett normalt hem och vet vad han förvänta sig. Hur ska han reagera på vad som är konstigt när han aldrig har lärt sig vad som är normalt?

A säger dock att hans föräldrar aldrig varit elaka med mera i förhöret.
Känns som en helt annan bild än vad hela Sverige har🥺
Citera
2020-05-21, 20:02
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Får känslan att Polisen utreder andra brott runt P och hans gruppering.
P är dömd för vapenbrott och förkommer i samband med narkotikasmuggling.

R berättar för polisen att de missade att hitta vapen när de gjorde husrannsakan då P greps förra vändan. Hon berättar att hon hittade det.

Troligen har R varit inblandad, se hennes sms ang att de behöver någon som kan smuggla 3kilo, 5kilo brunt och svart eller likande. De behöver en så kallad åsna.

Polisen frågar så otroligt mycket om Nyårsafton. Även frågan i fall P hade tillgång till en lägenhet till kommer mycket.

Man ser på hans mobilpositioneringar att han rört sig rätt mycket. Detta trots att R hävdar att han kunde hålla sig inne flera veckor i sträck.

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja det me nyårsafton har fastnat i mitt huvud med, undrar va dem åsyftar. 100% han syssla me nån form av kriminalitet, lgh för 11500 käkar säkert sub för 2 lax om dagen plus alla andra jävla droger.

Jag skrev för några dagar sedan att jag misstänker at Patric* är innblandad i något drog-brott, och undrar vems det oidentifierade telefonnummer i hans sms-lista är? Någon som vet?
Citera
2020-05-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
A säger dock att hans föräldrar aldrig varit elaka med mera i förhöret.
Känns som en helt annan bild än vad hela Sverige har🥺

Ja, och det kan vara hans sanning. Om han har sett dem slå eller säga taskiga saker vet vi inte. Eller så vill han skydda R och P. Oavsett är han är ett trasigt barn. Någon från soc berättade att han vid ett enda tillfälle sagt något negativt om sitt hem. Det är anmärkningsvärt. Kanske kan det här bli hans räddning? En ny miljö, R inlåst och P död, kanske kan han öppna sig på ett annat sätt när han inte behöver skydda sina föräldrar längre.
Citera
2020-05-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazxc
Ja, och det kan vara hans sanning. Om han har sett dem slå eller säga taskiga saker vet vi inte. Eller så vill han skydda R och P. Oavsett är han är ett trasigt barn. Någon från soc berättade att han vid ett enda tillfälle sagt något negativt om sitt hem. Det är anmärkningsvärt. Kanske kan det här bli hans räddning? En ny miljö, R inlåst och P död, kanske kan han öppna sig på ett annat sätt när han inte behöver skydda sina föräldrar längre.
Jag är helt säker på att han kommer öppna sig när chocken lagd sig och hsn fått vård o terapi. När han känner sig någorlunda trygg kommer han börja Prata.
Citera
2020-05-21, 20:44
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italrossi
Bör tilläggas att denne MissG i själva verket var Rebecka och hon skrev under tiden hon var frisläppt under sena nätter / tidiga mornar.

Om det verkligen var hon så verkar hon riktigt osympatisk. Verkar se det så som att E slapp känna oro pga drogerna, hur fan vet personen det, det är inte alla som mår bra av opioder, om det var därför hon kräktes är det tvärtom troligt att det var en hemsk upplevelse.

Dessutom lägger hon skulden på alla utom R i sina inlägg, inklusive Rs föräldrar och Ps syskon.
Citera
2020-05-21, 20:52
Medlem
Fruktansvärd läsning. Vilken soppa 😳 Har LUSläst men det finns vansinnigt många frågetecken.
Citera
2020-05-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Det står väl om samma dörr i beskrivningen av lägenheten också åtminstone i bildtext på s 56, dörr till trapphus, Man förutsätter ju att de har öppnat och kollat där?

Man kan tycka att det borde ha dokumenterats, att utesluta är brukligt för att ge en helhetsbild.
Citera
2020-05-21, 21:37
Medlem
Vad vet vi mer om det efterblivna äcklet R? Familj, umgänge, skolgång? Bara en simpel förlorare till pundare eller på riktigt störd? Antagligen båda två.

Kan man gissa att någon ”tar hand” om kärringen i fängelset? Eller när hon kommer ut? Håller tummarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in