2020-05-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Något som gnager mig är när R skriver om källaren.
Har R stängt in E i källaren som straff och därför är hon rädd för det?

Undrade precis samma. E är rädd för källaren och gråter hysteriskt. Enligt R så är det för att hon tycker det är tråkigt att tvätta... Eller hur...

Sedan knöt det sig i magen när hon refererar till M som "psykotisk häxa" och beskriver att "det är jobbigt med en unge som tror att en psykotisk häxa är hennes mamma". Undra hur illa de pratade om M till E? Samma när när R beskriver att de så tydligt märkte att E gråtit till sig saker i familjehemmet och att det inte skulle ske hos dem.

Om man varit borta från sina barn i flera år. Varför vill man gå all in direkt? Varför är man inte mån om sina barn?
Man skulle väl vilja ge dem allt. Man skulle ligga gråtandes varenda kväll över att man misslyckats så pass att ens barn ser någon annan som sin mamma. Man skulle göra allt i sin makt för att de skulle älska en. Men inte här. Här ska man direkt uppfostra med hårdhandskarna. Man har ingen förståelse för barnwts trauma. Längtan efter sin mamma. Man dömer bort allt som trots. Man vill ha rätt. Rätt ska vara rätt. Trots att man uppenbarligen hatar barnet så vill man ha kvar henne. Allt för att den psykotiska häxan inte ska få ta hand om henne...

Nä. Jag gråter inombords av alla hemskheter denna lilla flicka fått utstå sitt sista år i livet. Förmodligen har föräldrarna, när E längtat efter M, förklarat att hon inte vill ha henne längre och proppat i henne droger. Usch!
Citera
2020-05-19, 09:05
Medlem
Är chockad över att uppgifter om storebror inte är maskade, ex orsak till hans LVU mm.
Tycker sådan information inte borde vara maskad då det handlar om en tonåring.

Lider så fruktansvärt med storebror dessutom. Jag hoppas att han hamnar på ett kärleksfullt ställe där han får möjlighet att läka från alla trauman.
Citera
2020-05-19, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Undrade precis samma. E är rädd för källaren och gråter hysteriskt. Enligt R så är det för att hon tycker det är tråkigt att tvätta... Eller hur...

Sedan knöt det sig i magen när hon refererar till M som "psykotisk häxa" och beskriver att "det är jobbigt med en unge som tror att en psykotisk häxa är hennes mamma". Undra hur illa de pratade om M till E? Samma när när R beskriver att de så tydligt märkte att E gråtit till sig saker i familjehemmet och att det inte skulle ske hos dem.

Om man varit borta från sina barn i flera år. Varför vill man gå all in direkt? Varför är man inte mån om sina barn?
Man skulle väl vilja ge dem allt. Man skulle ligga gråtandes varenda kväll över att man misslyckats så pass att ens barn ser någon annan som sin mamma. Man skulle göra allt i sin makt för att de skulle älska en. Men inte här. Här ska man direkt uppfostra med hårdhandskarna. Man har ingen förståelse för barnwts trauma. Längtan efter sin mamma. Man dömer bort allt som trots. Man vill ha rätt. Rätt ska vara rätt. Trots att man uppenbarligen hatar barnet så vill man ha kvar henne. Allt för att den psykotiska häxan inte ska få ta hand om henne...

Nä. Jag gråter inombords av alla hemskheter denna lilla flicka fått utstå sitt sista år i livet. Förmodligen har föräldrarna, när E längtat efter M, förklarat att hon inte vill ha henne längre och proppat i henne droger. Usch!

Ja det är fan förjävligt. Drogad, rädd, otrygg sista tiden i livet. Ska fortsätta FUPen idag då jag bara hann läsa till förhören av Amos igår.
Citera
2020-05-19, 09:07
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Meddelanden mellan R och P känns också skeva, det finns en ton när de pratar om E som jag inte riktigt gillar, som de inte har när de pratar om den yngre sonen. Visst kan det vara taget ur sitt sammanhang och skrivet i affekt, men känns konstigt.

Jag tänker att anknytningen påverkat det. Dom har inte samma tålamod med E för dom har inte samma band till henne som med S.
Citera
2020-05-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Att P tutat i R en historia visar sig också i att de i ursprungsförhören lämnar exakt samma beskrivning av HLR; ”vet inte hur länge, kan ha varit fem eller fyrtiofem minuter”. Känns väldigt inövat när de säger samma. Senare ”minns” inte R denna utsago.

HLR kan enligt obduktion ha gjorts, R frågar även om detta flera gånger under senare förhör. HLR kan säkert ha utförts men isåfall efter att det avsiktliga våldet gick överstyr.

Ang. HLR så borde det uppkommit sånna skador. Har själv inte hunnit till vad exakt obduktionen visat, men det borde blivit skador efter HLR, syftar på kompressionerna. Jag har själv ett flertal gånger gjort hlr på vuxna. Där knäcks ofta ett flertal revben under kompressionerna och många gånger blåmärken. Visst det här är ett barn, men skador borde ha uppkommit... har tack o lov sluppit göra hlr på barn..
Citera
2020-05-19, 09:19
Medlem
WinnieSeilas avatar
Några få tankar efter läsandet av denna hämska fup:
- Rebec*a juger JÄMNT och om allt!
Inget annat än hennes eget välmående är viktigt, hon är ledsen för att hon SJÄLV mår illa.
Bara undantagsvis, och då kun för att stödja sin(a) historie(r) talar hon om barnens välmående. Fy fasan.
Jag tror inte et smack på at Patri* doserade hennes mediciner, hon virkar faktisk vara den som är mest aktiv när det gäller missbrukandet, ref sms etc. Hon skriver flera ggr åt Patri* t ex ”jag tar en pytteliten till”, och det stämmer inte med att det var han som ”skötte” medicinerna.
- Den der advokat Oehm* kan brinna et varmt ställe, man kan läsa hur han forsöker leda Rebeck* och ge henne cues så hon kan ljuga ”bättre” för att inte avslöjas.
- Patri* värkar vara kurir (vems är det oidentifierade tlfnr i hans sms?)

Rebeck* värkar vara en mycket aktiv missbrukare, hon har INTE varit passiv och kuad, som hon önskar att man ska tro!

Stackars, lilla E <3
Citera
2020-05-19, 09:19
Medlem
Något jag med funderar över är förhöret med storebror.
Han säger att han kom hem sent från träning och då satt R led A i famnen och E "låg och sov" hon lät rosslig i andningen säger storebror

P såg han inte ens?
Det var sista gången han såg E sa han
Detta var runt 21-22? Ska gå in och kolla FUP sen men då går det emot allt som R säger? Och P säger?

Badet var tidigare än uttalat eller så har E vaknat igen och då har dem badat henne?

Usch alltså. Det enda del här två brydde sig km var att inte ringa 112 för att dem har droger i sig. För att E hade droger i sig.
Dem skyddade sig själva istället för att rädda sin dotter.

Hon är utan tvekan den mest egoistiska, sjukaste, vidrigaste människan jag någonsin har läst om och jag följer andra fall med barn i te.x USA och ingenting är ens i närheten av detta fallet och hanteringen av E's liv. Inget.
Citera
2020-05-19, 09:21
Medlem
Förstår jag det hela rätt. R*becka och P*trik har två barn sedan tidigare, boende hemma hos sig? Silas och Amos? Sedan fick de tillbaka vårdnaden om Esmeralda?
Citera
2020-05-19, 09:22
Medlem
De skulle ALDRIG fått tillbaka flickan som de betett sig ändå. Lämna kvar på BB.
Och alla uppgifter kring Amos. Var det lögner för att slippa ha honom hemma??
Varför fanns inte mer insyn? Blir så frustrerad
Citera
2020-05-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89StillAlive
Förstår jag det hela rätt. R*becka och P*trik har två barn sedan tidigare, boende hemma hos sig? Silas och Amos? Sedan fick de tillbaka vårdnaden om Esmeralda?

Helt rätt men Amos var också placerad periodvis på begäran av föräldrarna mest
Citera
2020-05-19, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Några få tankar efter läsandet av denna hämska fup:
- Rebec*a juger JÄMNT och om allt!
Inget annat än hennes eget välmående är viktigt, hon är ledsen för att hon SJÄLV mår illa.
Bara undantagsvis, och då kun för att stödja sin(a) historie(r) talar hon om barnens välmående. Fy fasan.
Jag tror inte et smack på at Patri* doserade hennes mediciner, hon virkar faktisk vara den som är mest aktiv när det gäller missbrukandet, ref sms etc. Hon skriver flera ggr åt Patri* t ex ”jag tar en pytteliten till”, och det stämmer inte med att det var han som ”skötte” medicinerna.
- Den der advokat Oehm* kan brinna et varmt ställe, man kan läsa hur han forsöker leda Rebeck* och ge henne cues så hon kan ljuga ”bättre” för att inte avslöjas.
- Patri* värkar vara kurir (vems är det oidentifierade tlfnr i hans sms?)

Rebeck* värkar vara en mycket aktiv missbrukare, hon har INTE varit passiv och kuad, som hon önskar att man ska tro!

Stackars, lilla E <3

Hon ljuger om allt ja. Man ser på svaren att dem inte skiljer sig alls mellan hon och dottern. Samma svar samma eh ah eh oj nä nej ah eh kommer Inte ihåg.
Jag tror inte heller att P var kontrollerande och fick i henne drogerna. Hon är den som aktivt sökt knark i över 1 år (självklart mer) när läkaren inte skriver ut mer stesolid. Detta är också något jag har svårt för med kammarrättens beslut.
Alla vet att benzo te. X är ett av dem svåraste att bli av med i missbruk? Att man blir så beroende och att av tändningen på benzo är brutal. Och då ska paret ha 3 kids på det?

Bra jobbar kammarätten. Till och med en 10 åring kunde se att det var katastrof på gång
Citera
2020-05-19, 09:34
Medlem
Så sorgligt att de kapade all kontakt med familjehemmet kort därpå, inte ens sexåringen i familjen fick prata med esmeralda på FaceTime 😭
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in