2020-05-21, 12:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Frågan är ju varför de mortlat piller överhuvudtaget. De var ju storkonsumenter av piller båda två och att stå och mortla allt de tryckte i sig för att snorta det (?) låter osannolikt. Mer sannolikt att de mortlat för att lätt kunna droga ner barnen, att få barnen att ta medicin är inte det lättaste....

Ja, gissningsvis har de mortlat tabletterna och löst upp krosset i stark och söt saft eller läsk, och gett barnen. Ettåringen i nappflaska förmodligen. Har hört om andra, som ger sina barn av sina egna sömntabletter på detta sätt (helt förkastligt naturligtvis).
Citera
2020-05-21, 12:08
Medlem
Har fortf inte läst FUPen men jag börjar känna såhär.

Jag tror inte ens P var hemma vid dådet. Jag tror att R har tagit tag i flickan i ilska och slängt henne flera ggr tills hon tillslut träffade huvudet illa och började rulla ögonen och spy. Indikationen på blåmärken vid bröstet att någon kanske har gjort hlr men väldigt vagt tyder på att en liten person har försökt men kanske inte veta hur hårt man ska trycka. Hon har ändå "levt" och ligger i sängen med R när storebror kommer hem.
När P kommer hem senare så springer han runt och letar efter slang och skriker ring 112 och då tappas saker (förklarar dunsen)

P är den enda som vill söka hjälp och mår så dåligt att han kontaktar brodern till slut. P är också den som verkar vara riktigt kär i R.
R gör inte en min när storebror kommer hem. Hon gör inte en min när P's bror kommer och sitter i vardagsrummet helt väck av droger.
Hon är garanterat den som bett honom att inte ringa 112 för att dem har knarkat ner barnet och hon har gjort detta i ilska och tappat det. Hon är också den som pratar mest om källaren. Vilket jag MER ÄN Gärna hade velat se bild på.. Och hoppas att dem kollar igenom rejält.
Hon är den som varit mest hatisk och bitsk över allting plus knarkar mest av dem.
Han är ju på jobb verkar det som och han beter sig ändå ganska lugnt i sms till henne även om hon inte svarar. Det gör inte en person som har kontrollbehov på den nivån hon talar om.

Jag tror det är därför storyn ändras hela tiden.
Har dem pingst båda mobilerna på plats den dagen?
Citera
2020-05-21, 12:12
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Låt polisen avgöra det! Snälla, nu måste väl alla vuxna som kan ställa upp göra det så att barnet får upprättelse!

Polisen läser nog tråden.
Citera
2020-05-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Nu har jag ringt och pratat med polisen och berättat lite kort om hur hon var när jag umgicks med henne (för 100 år sen).
Han visste inte om ett vittnesmål från mig skulle kunna tillföra något men han skulle kolla upp det.
Han fick mitt telefonnummer och skulle återkomma.

Bra gjort!
Det kanske inte är av intresse för åklagaren, men då har du åtminstone gjort vad du kunnat för lilla E. Kärlek!
Citera
2020-05-21, 12:18
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Igen inget i min text säger att han ska ta något ansvar. Han är en ungdom. Men att han inte minns något med mera känns kusligt. Verkligen. För jag kommer ihåg saker när jag var liten och när jag var 13 och jag har en extrem traumatisk barndom.
Mamman kanske har gått gnasla hårt på det här barnet med?

Det var en mamma som blev omhändertagen i veckorna där hon håller stryptag på sin son, biter honom mm. Där kom soc efter en anmälan men valde att släppa det.
När en hel del människor sen gick ut i sociala medier med händelsen blev mamman och sonen omhändertagna till ett utredningshem

Ska det verkligen vara så att E inte blev omhändertagen för att ingen annan visste? Så om det upptas på sociala medier så blir det verkligt?

Om du läst vad P utsatte A för sist han bodde hemma så förstår du att hans uppväxt har varit väldigt traumatisk också.

Jag har också levt med trauma hela min uppväxt, inte så olikt As, och jag har flera år av mitt liv som är utraderade ur huvudet, resten kanske jag inte vill diskutera med en ny människa jag träffat en eller två gånger. Och då är jag vuxen, det är nog ännu svårare som barn.
Citera
2020-05-21, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Jag saknar detta typ av vittnesmål och mycket annat i FUP!

- har källaren undersökts, vad fann man?
- har bilder tagna av P och R kunnat ge en tydligare bild av Es mående? Kan man se fler blåmärken? Kan man se när håret började falla av?
- har man förhört As kompisar? Barn pratar mycket mer öppet med sina vänner.
- har man kollat As internethistorik? Den kanske kan skvallra om hans oro/funderingar parallellt med det som hände hemma.

Jag kan ha missat att någon punkt redan finns i FUP i formera mig gärna isåfall!

Oavsett så tycker jag inte att FUP känns komplett, någon mer som kan hjälpa till att komplettera med svagheter?

Hit kan ju tilläggas ovan nämnda kommentar kring huruvida mobiltelefonerna lokaliserats tiden kring händelsen. Fattas också i FUP. Kan man vända sig till åklagaren med detta tro? Kan man återöppna en avslutad förundersökning?
Citera
2020-05-21, 12:21
Medlem
Citat:
Har fortf inte läst FUPen men jag börjar känna såhär.

Jag tror inte ens P var hemma vid dådet. Jag tror att R har tagit tag i flickan i ilska och slängt henne flera ggr tills hon tillslut träffade huvudet illa och började rulla ögonen och spy. Indikationen på blåmärken vid bröstet att någon kanske har gjort hlr men väldigt vagt tyder på att en liten person har försökt men kanske inte veta hur hårt man ska trycka. Hon har ändå "levt" och ligger i sängen med R när storebror kommer hem.
När P kommer hem senare så springer han runt och letar efter slang och skriker ring 112 och då tappas saker (förklarar dunsen)

P är den enda som vill söka hjälp och mår så dåligt att han kontaktar brodern till slut. P är också den som verkar vara riktigt kär i R.
R gör inte en min när storebror kommer hem. Hon gör inte en min när P's bror kommer och sitter i vardagsrummet helt väck av droger.
Hon är garanterat den som bett honom att inte ringa 112 för att dem har knarkat ner barnet och hon har gjort detta i ilska och tappat det. Hon är också den som pratar mest om källaren. Vilket jag MER ÄN Gärna hade velat se bild på.. Och hoppas att dem kollar igenom rejält.
Hon är den som varit mest hatisk och bitsk över allting plus knarkar mest av dem.
Han är ju på jobb verkar det som och han beter sig ändå ganska lugnt i sms till henne även om hon inte svarar. Det gör inte en person som har kontrollbehov på den nivån hon talar om.

Jag tror det är därför storyn ändras hela tiden.
Har dem pingst båda mobilerna på plats den dagen?
Så hjärtlös människa. Hur kan man sitta o se på när ens flicka håller på dö. Vem som helst skulle ju ringt 112 oberonde om allt går åt helvete eller inte.
Citera
2020-05-21, 12:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Tror dunsen är P som faller i golvet och får det där stora märket i pannan. Och tror båda var involverade. Mest våldsvibbar får jag dock av P. Hur han beter sig i vardagen, hans diagnoser och hans egen strikta uppväxt (som han själv säger i alla fall) vilket han menar att han mådde bra av.
Citera
2020-05-21, 12:24
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenko79
Så hjärtlös människa. Hur kan man sitta o se på när ens flicka håller på dö. Vem som helst skulle ju ringt 112 oberonde om allt går åt helvete eller inte.

Ja, det är ju det som är så jävla sjukt. De flesta hade själva dött för sina barn.
Citera
2020-05-21, 12:25
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
De har en egen dörr/trapp från köket ner, vet inte om grannarna ovanför och nedanför också kan använda den men den är ju inte den vägen man tar oftast

Okej, intressant. Den borde dock polisen ha undersökt?
Citera
2020-05-21, 12:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det här med sängen är intressant.
Enligt R har E sovit i spjälsängen (?) och det är man alldeles för stor för om man är snart 4 år. Har hon sovit i den andra sängen har den stått med ena sidan mot väggen så att man måste klättra i/ur? Jag får inte ihop det. Es blod på sängen indikerar att hon kan ha blivit slagen eller knuffad i eller ikring den (?). Eller om det har hänt när hon låg där och dog(?).

Ja, jag fick heller inte ihop det riktigt. Sängen på bilden är ju inte riktigt en spjälsäng, mer en vanlig säng med spjälor? Om den stått mot väggen kan det ju stämma att hon måste liksom klättra ur den, men varför ha den mot väggen med ett så stort barn.

Om jag nu ska vara hemsk, kan hon ha kastats ner i sängen och slagit sig mot metallen? Hon hade något beskrivet som tvärgående märken på ryggen (och benen?). Kan väl iof vara från slag också, eller annat.
Citera
2020-05-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
1. Det är hörsägen.
2. Det är många år sedan.
3. Detta fallet är ett brottsmål baserade på fakta, alla förstår att skatan ljuger men bevisen måste hålla rent juridiskt.
Men om det helt plötsligt dök upp "fler" hörsägen. Och Ps o Rs "karaktärsvittnen" i kammarrätten vägde väl tungt till deras fördel??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in