Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-22, 06:57
Medlem
FindAways avatar
Lite eget tänkande.
Jag tror att Paolo är sexberpende vilket i sig är lite tragiskt.
Men, och detta är viktigt, det finns diagnos på detta och klassas likt alkoholism som en sjukdom.
Därför ska ni alla hatiska personer lugna ner er ER snäpp.
Det finns hjälp att få för detta, och den hjälpen bidrar inte ni med. Paolo, om du har ett nick här på FB så kan du PMa mig för råd.
Citera
2020-05-22, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Lite eget tänkande.
Jag tror att Paolo är sexberpende vilket i sig är lite tragiskt.
Men, och detta är viktigt, det finns diagnos på detta och klassas likt alkoholism som en sjukdom.
Därför ska ni alla hatiska personer lugna ner er ER snäpp.
Det finns hjälp att få för detta, och den hjälpen bidrar inte ni med. Paolo, om du har ett nick här på FB så kan du PMa mig för råd.
Att vara sexmissbrukare måste väl vara drömmen för en toyboy, det är väl bra om man brinner för sitt jobb!
Citera
2020-05-22, 07:08
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Skulle det vara så att tillräckligt mycket folk stödköper Paolos livsmedel och säger emot feminizterna att det inte är okej att förstöra en människas liv över att han var otrogen och gav kvinnan han var otrogen med lite pengar, så är jag helt säker på att alla företag som uteslöt Paolo Roberto hade tagit tillbaka honom. Faktum är, att allt Paolo Roberto behöver för att komma in i värmen igen, är att han får fler följare på Instagram och Twitter osv. Då kommer erbjudandena att börja hagla in igen och ingen kommer längre bry sig om vad de manshatande feminizterna säger om Paolo Roberto. Just nu har till exempel Paolo Roberto 185 tusen följare på Instagram, men hade hans IG följare ökat till en miljon, då hade alla företag som uteslöt honom, bönat och bett för att han ska låna ut sitt namn till deras produkter, och TV4 hade återanställt honom på nolltid.

Så funkar kapitalism liksom.

Tjenis!

Jag tror du har helt rätt om Paolo.
Alla företag som hade samarbete med honom, för att öka sin omsättning och vinst.
Vad dom personligen tycker om Paolo är helt ointressant, det är pengarna som styr.
Ungefär som jag skrev för flera dagar sedan.

Folk har en förmåga att glömma,
och är det någon bra produkt så återgår folk och köper den efter ett tag.

Vist blir det en inkomst minskning ett tag för Paolo,
men var inte så säker på att det på längre sikt blir så.

Man brukar säga, gör ett bra jobb och ta rejält betalt heller än gör ett dåligt jobb till billigt pris.
Folk kommer i håg det som är bra produkter men inte vad det kostar.
Folk kommer också ihåg "skit-produkter" men inte att dom var billiga.

Så även om jag inte har Paolo som favorit, ja långt där i från.
Så tror jag att han reser sig.

Rullkragen
Citera
2020-05-22, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Ja, de försvarar varandra oavsett snedsteg. (för snedstegen är många)
Det handlar om att mjölka idrottare, sponsorer och skattebetalare på så mycket som möjligt, kanske inte så mycket i varje post men många bäckar små. "Vi har jobbat hårt, vi är värda detta" är motiveringen när någon annan betalar något som man faktiskt borde betala med egna pengar. Fackpampar hela bunten.
Precis som i facken finns det de som inte är korrupta, men de är snart utmanövrerade.

Exempel från närtid: Revisorerna till ett visst RF-förbund rekommenderade inte ansvarsfrihet för styrelsen för det gångna året, valberedningen föreslog som åtgärd byte av den styrelsemedlem som inte var med på de kritiserade eventen.

Tror du att boxningsförbundet och svenska budo&kampsport kommer framöver att ta aktivt avstånd från Paolo Roberto från alla typ av evenemanger? Eller skall de vara lika blåsta som de har gjort med August Wallen och Reza Madadi?
Citera
2020-05-22, 07:27
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Tror du att boxningsförbundet och svenska budo&kampsport kommer framöver att ta aktivt avstånd från Paolo Roberto från alla typ av evenemanger? Eller skall de vara lika blåsta som de har gjort med August Wallen och Reza Madadi?

Boxare får mycket smällar mot huvudet, då kan det ju slira lite i tankegångarna ibland
Titta på Mike Tyson, han har ju suttit inne för våldtäkt, ingen jävel tänker på detta nu.
Jag såg honom nyligen i ett amerikanskt TV program som handlade om Rosting eller vad det heter. Han var i gott sällskap, Jusin Biber , Charli Son osv. det var ganska häftigt att se faktiskt.
Ursäkta stavningen på namnen.
Citera
2020-05-22, 07:52
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Titta på Mike Tyson, han har ju suttit inne för våldtäkt, ingen jävel tänker på detta nu.

Du kan inte jämföra Paolo med Mike Tyson... På något sätt alls.
Citera
2020-05-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Du kan inte jämföra Paolo med Mike Tyson... På något sätt alls.

Jodå..det kan man visst...jämförelsen var ett sexbrott och som man i Tysons fall numera inte bryr sig om ett skvatt...det var dessutom en våldtäkt som var klart värre än Paolos ”lilla” sexköp.Det var ingen jämförelse vad gäller boxningen. Jämförelsen gällde handlingen. Media har blåst upp Paolos grej helt j-a otroligt. Men som i Tysons fall kommer den säkert att förminskas med tiden
Citera
2020-05-22, 08:22
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Dummaste han kunde gjort va ju att gråta ut i tv.
Ja, i vart fall på det sätt som han gjorde det på. Förmodligen har han en självuppfattning där han ser sig som en ärlig och rak man som ”tar ansvar för sin smuts”, och då tänkte han att det skulle vara bra att tala ut och säga som det var istället för en massa tissel och tassel. Problemet är art det inte blev som han tänkt sig, han skulle ju erkänna sexköpet och säga att han var en usling och behövde terapi, och att allt bottnade i någon olycka i barndomen.

Istället så lyckades han gå in i en diskussion om prostitution där han tycks mena att enligt hans mening är de prostituerade är dittvingade, då blir det ju omöjligt att förstå att allt handlar om honom och hans ”hål i själen”. Sedan säger han att det var ”första gången” han köpte sex, vilket ingen annan än möjligen hans mamma kan tro på.

Så han framstod som en ljugande galning. Det var nog inte tanken.
Citera
2020-05-22, 08:27
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RLKing
Jodå..det kan man visst...jämförelsen var ett sexbrott och som man i Tysons fall numera inte bryr sig om ett skvatt...det var dessutom en våldtäkt som var klart värre än Paolos ”lilla” sexköp.Det var ingen jämförelse vad gäller boxningen. Jämförelsen gällde handlingen. Media har blåst upp Paolos grej helt j-a otroligt. Men som i Tysons fall kommer den säkert att förminskas med tiden
Förstår inte hur du tänker här, om du tänker öht.
Citera
2020-05-22, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Nej här ska inte gynnas det var så urbota korkat redan från första början, har alltid bojkottat Paolos och nu ser jag ingen anledning till att inte fortsätta med det även om han inte får ta del av vinsten, han harju dessutom visat hur man gör egen pasta enkelt så jag behöver inte gynna det andra bolaget heller, jag gynnar mjöl och ägg producenterna istället.

Ja, om du tror att Paolo verkligen gjorde någon pasta. På riktigt.

Sen kan jag sympatisera med din åsikt att företaget gjorde fel från början, och inledde samarbete med Paolo och lät honom fronta produkterna.
Citera
2020-05-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hm, det är faktiskt sant, du har rätt i detta.

Men Evanoff Group och den den där oerhört märkliga Dani (jag har träffat honom för några år sen i ett visst sammanhang, oerhört skum filur det där) borde istället vara modiga och ta ställning för Paolo genom att deklarera att det är inte deras uppgift att straffa Paolo utan det tillkommer rättsväsendet.

Istället har vi en massa vändan kappan efter vinden idioter som gör allt för att smöra, Paolo har inte slagit ihjäl någon utan har köpt sex och för det har han fått saftiga böter utfärdade plus att han är Sveriges mest utsatta person just nu.

Räcker inte det? Ska han rådbråkas offentligt tills han ger upp andan?

Och vad skulle Evanoff Group tjäna på det tror du 😃

När ingen längre vill köpa in horbockens pasta, vilket är ett mysterium att de överhuvud taget ville tidigare, så tycker du att Evanoff ska fortsätta att producera ”Paolos”-produkter som ingen vill ha - ska Evanoff själv ställa sig på gatan och sälja produkterna också eller?
Kanske en extraprodukt för landets prostituerade, en ny säljkanal. När ni köper en avsugning kan ni få köpa Paolos pasta till rabatterat pris. Kan kanske funka
Citera
2020-05-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Det är så fint när du talar om för män att de inte är normala ifall de inte vill ha sex varje dag.
Bra där!

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nej - de tänker på sina anställda som förlorar arbetet för att Paolo smutsat en produkt som egentligen inte är hans -- han var ett pr avtal, det är inte han som skapat produkterna.

Jag har lite svårt att gråta över pastaföretaget. De satsade på att marknadsföra en produkt genom en kändis. En kändis som inte har med företaget att göra, och där de bygger upp kopplingen mellan Paolo och mat. Vad jag vet finns det inget som säger att Paolo faktiskt kan laga mat, annat än till vanligt husbehov.

Att den uppblåsta imagen plötsligt imploderar är kanske beklagligt, men något som företaget måste ha tagit med som en medveten risk.

Satsa hårt på en profilering och skörda stora pengar om det funkar. Men kom inte och gråt sen ifall er inte lyckades. Och framför allt! Skyll inte ifrån sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in