Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-22, 03:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Skulle det vara så att Paolos livsmedel helt plötsligt börjar sälja som smör, då skulle Evanoff Group osv ta tillbaka Paolo Roberto på nolltid. De skiter fullständigt i att han har köpt sex, de bara vänder kappan efter vinden just nu, pga den allmänna moralpaniken från feminizterna.

Hm, det är faktiskt sant, du har rätt i detta.

Men Evanoff Group och den den där oerhört märkliga Dani (jag har träffat honom för några år sen i ett visst sammanhang, oerhört skum filur det där) borde istället vara modiga och ta ställning för Paolo genom att deklarera att det är inte deras uppgift att straffa Paolo utan det tillkommer rättsväsendet.

Istället har vi en massa vändan kappan efter vinden idioter som gör allt för att smöra, Paolo har inte slagit ihjäl någon utan har köpt sex och för det har han fått saftiga böter utfärdade plus att han är Sveriges mest utsatta person just nu.

Räcker inte det? Ska han rådbråkas offentligt tills han ger upp andan?
Citera
2020-05-22, 03:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Men Evanoff Group och den den där oerhört märkliga Dani (jag har träffat honom för några år sen i ett visst sammanhang, oerhört skum filur det där) borde istället vara modiga och ta ställning för Paolo genom att deklarera att det är inte deras uppgift att straffa Paolo utan det tillkommer rättsväsendet.

Istället har vi en massa vändan kappan efter vinden idioter som gör allt för att smöra, Paolo har inte slagit ihjäl någon utan har köpt sex och för det har han fått saftiga böter utfärdade plus att han är Sveriges mest utsatta person just nu.

Om feminizterna fick bestämma så hade de klippt tungan, stuckit ut ögonen, flått hans hud, borrat hål i hjärtat på honom och kapat av huvudet på Paolo Roberto, och allt detta samtidigt. Endast så kan man tillfredsställa dessa manshatande feminizters blodtörst.

Jag känner inte Dani Evanoff själv, tycker också att det är svagt av honom att inte stå upp för Paolo Roberto, men han tänker väl som en standard kapitalist så sett, precis som alla andra av Paolo's affärspartners (och ex-fru). Det finns ingen lojalitet, mod eller vänskap när det handlar om pengar, de vill bara skydda deras ekonomiska intressen.

Hur som helst, det Paolo Roberto gjorde var riktigt dålig stil mot flickvännen (och ex-frun eftersom han självklart har knullat prostituerade i många år), men annars så förtjänar han inte den här behandlingen. Han var ung och dum i tonåren med våldet, men på senare år har han ändå gjort rätt för sig och han är ingen dålig människa. Jag hoppas att han tar sig igenom detta och gör en comeback.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-05-22 kl. 03:18.
Citera
2020-05-22, 03:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Verkar tydligen som det. Används redan som politisk slagträ i debatten om att skärpa lagen.

Han har väl inget kvar nu. Får hoppas han har en rejäl slant sparad. Sedan får han åka "hem" till Italien och försöka starta upp något där. Där är ju inte detta med sexköp olagligt och ingen stor sak som i Sverige.
Citera
2020-05-22, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det skulle de inte. De har vädjat till butikerna att på något sätt sälja ut så de slipper kasta hela lagret ....
Fast då ser man mer till pengarna än etiken. Om man nu hävdar att man bryter med Paolo pga bristande moral. Hans person skadar mer än den lyfter. Sälj ut snabbt innan det hunnit sjunka in. Rädda det som räddas kan!
Citera
2020-05-22, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
En omsättning på 3.5 miljoner på 3 st anställda är som vilken liten grävmaskinsfirma eller liknade har.

Inget att skryta om alls. Ett mindre svensson företag utan större vinstmarginal.

Du vet inte vad du snackar om uppenbarligen.

Små bolag du tydligen är mer bekant med behöver en större omsättning för att kunna betala för maskiner, lokaler och annan utrustning.

En konsultfirman som Paolos har egentligen inga utgifter förutom lön, utdelning, skatt, och arvode till bokföring och revision. Så den ska betala lön åt Paolo, och två andra på sannolikt deltid.

Naturligtvis inga större summor, men det lever han gott på. Själv tycker jag tvärtom, att det är lite fascinerande att ett B-kändisskap är värt så mycket.

Men visst kan man jämföra med hur väl Björn Borg lyckats slå mynt av sitt namn. Men är är också lite skillnad.
Citera
2020-05-22, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fast då ser man mer till pengarna än etiken. Om man nu hävdar att man bryter med Paolo pga bristande moral. Hans person skadar mer än den lyfter. Sälj ut snabbt innan det hunnit sjunka in. Rädda det som räddas kan!

Sälj till restauranger. Anledningen till vädjan kan jag bara se att det beror på att de inte får vettigt betalt. Eller behöver restauranger någon särskild sorts kvalitet på spaghetti?

Den som inte vill befatta sig med Paolo ska komma ihåg att han numera inte har något ekonomiskt intresse i varumärket. Han fick sina 126 kronor, och det var väl ungefär vad det var värt.

I stället för att gynna en jätte som Barilla, kan man i stället stödja ett svenskt företag som går på knäna, genom att köpa Paolos. Paolo själv får inte en spänn längre.
Senast redigerad av 25cm-slak 2020-05-22 kl. 03:54.
Citera
2020-05-22, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Jo Roberto har gjort ett fel. Ett stort fel och det är hans försök till pudling. Helt djävla fel. Han skulle naturligtvis förklarat som Frank Andersson gjorde 'Pitten måste få sitt'. Som han sa när han försvann från ett träningsläger tror jag det var !!

Frank Andersson sa det efter OS i Los Angeles 1984 och drog till en bordell utanför Las Vegas.
Citera
2020-05-22, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Frank Andersson sa det efter OS i Los Angeles 1984 och drog till en bordell utanför Las Vegas.
Har för mig att han nästan kom försent till en match och när de frågade varför svarade han kuken ska ha sitt sedan försvann han in i arenan.
Citera
2020-05-22, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak

I stället för att gynna en jätte som Barilla, kan man i stället stödja ett svenskt företag som går på knäna, genom att köpa Paolos. Paolo själv får inte en spänn längre.
Nej här ska inte gynnas det var så urbota korkat redan från första början, har alltid bojkottat Paolos och nu ser jag ingen anledning till att inte fortsätta med det även om han inte får ta del av vinsten, han harju dessutom visat hur man gör egen pasta enkelt så jag behöver inte gynna det andra bolaget heller, jag gynnar mjöl och ägg producenterna istället.
Citera
2020-05-22, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Okej där ser man det var alltså före OS.
Ja tydligen men jag fortfarande nästintill säker på att de sa på radions sport när han dog att det var under OS och jag har för mig att det var rabalder just under OS att han inte kom någon gång, dessutom det där med att det inte gick i tryck undrar jag också lite över för jag vill minnas att det var i tv han sa det han kom åkande i en bil och när han klev ur fick han frågan. Men men kan ju ha drömt det visserligen frågan är bara varför.
Citera
2020-05-22, 06:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fast nej - de tänker på sina anställda som förlorar arbetet för att Paolo smutsat en produkt som egentligen inte är hans -- han var ett pr avtal, det är inte han som skapat produkterna.
Citera
2020-05-22, 06:40
Medlem
Jag hoppas Pablo kommer på fötter igen. Han är väl inte direkt ful, har bra tänder och hyfsad fysik för sin ålder. Det finns säkert någon äldre kvinna som kan tänka sig att hjälpa honom mot lite äkta kärlek så klart. En toyboy är inte prostituerad för båda är ju med i förhållandet frivilligt. Det vore bra för Pablo att känna att han kan förgylla dom sista ljuva åren för någon äldre tant, som så klart inte köper sex. Hon skulle så klart bara göra det för att hjälpa Pablo försörja sina barn och kunna köpa julklappar och så.

Finns det några bra sidor där han kan presentera sig med lite bilder och berätta lite om vad han stället upp på i sängen, om tanten till exempel tycker jättemycket om pegging så är det bra om han är öppen med att han också tycker om det. En del tanter vill gärna kissa på pojkar, det är också bra om han kommer ihåg att skriva att han också tycker att det är jättemysigt, speciellt om han kan få någon extra present då.

Sen behövs det bara några bilder genom badrumsspegeln med lite kisande ögon och flexade biceps så är jag helt säker på att Pablo före kvällen har fått en dejt med någon äldre kvinna för lite gemensamt sex, han skulle så klart ställa upp för han gillar det, sen skulle ännu en vinranka vara betald.

Det finns hopp och många fina tanter där ute så du kommer inte behöva svälta ihjäl Pablo. Det finns massor med kosing inom den branchen. Du kanske till och med får råd att skaffa dig en agent som hjälper till med marknadsföring och annat praktiskt, en äkta vän som ser till så du har vad du behöver och ser till så tanterna kommer och går i tid.

Lyckan är din bara du är beredd att se möjligheterna Pablo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in