2020-05-21, 11:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du ser vissa saker, men verkligen inte hela bilden. Och jag har bristande intelligens?? LOL

x) ETT dödsfall känt. Men då inga tester fanns, alla tog inte direkt blodprov.
Ytterst sannolikt att det fanns fler dödsfall.
x) Dödstal är lägre än 5%. Mycket lägre. Alltså fanns det mycket fler smittade.
x) Dessa smittade som fanns DÅ. Smittade 3-4 personer VAR.
x) Antar 100. En vecka senare fanns det 300 smittade. EN vecka till 900 osv.... Men Trump hade 15(!) smittade, när det förmodligen handlade om tusental...

Och har jag sagt att 300 miljoner ska testas?
Nej, men om det INTE finns tester så måste det finnas tydliga direktiv om avstånd etc. DIREKT DÅ.
Dessa direktiv tog en månad att ta fram. Under tiden var smittan lös i USA.
Tyvärr, du måste tänka om.
Du får gärna presentera källor på dödstalen. Det var dessutom DU som skrev att EN PERSON DÖTT den 6:e februari.
Citat:

6e februari var första dödsfallet i USA. Det är TJUGO dagar innan USA trodde sig ha första döda.

Patetiskt!
Du är fan så korkad att klockorna stannar. Även om det skulle handla om 10 000 smittade hade oddsen att finna dessa varit näst intill 0, även med miljontals tester. Det kan du helt enkelt inte förstå, eftersom du inte kan tänka rationellt.
Senast redigerad av Japhy 2020-05-21 kl. 11:41.
Citera
2020-05-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du får gärna presentera källor på dödstalen. Det var dessutom DU som skrev att EN PERSON DÖTT den 6:e februari.

Patetiskt!
Du är fan så korkad att klockorna stannar. Även om det skulle handla om 10 000 smittade hade oddsen att finna dessa varit näst intill 0, även med miljontals tester. Det kan du helt enkelt inte förstå, eftersom du inte kan tänka rationellt.

Första döda är grundläggande kunskap
https://www.sfchronicle.com/health/article/First-known-U-S-coronavirus-death-occurred-on-15217316.php

"Även om det skulle handla om 10 000 smittade hade oddsen att finna dessa varit näst intill 0, även med miljontals tester."
Exakt. Så, då var det ju extra viktigt att begränsa smittan - ge råd och direktiv så att de som eventuellt var smittade inte träffade folk! Gjorde Trump det?
Nej, han pratade om influensan... det kommer försvinna osv.
OJ vad folk begränsade sin vardag...

Har jag sagt att målet var miljontals tester? Nu fanns det inte ens möjlighet att testa tusen personer...

Intressant, du svarar inte på när Trump införde råd och direkt om hur man skulle hantera vardagen.
DET har dödat tusentals amerikaner.
Citera
2020-05-21, 13:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Första döda är grundläggande kunskap
https://www.sfchronicle.com/health/article/First-known-U-S-coronavirus-death-occurred-on-15217316.php

"Även om det skulle handla om 10 000 smittade hade oddsen att finna dessa varit näst intill 0, även med miljontals tester."
Exakt. Så, då var det ju extra viktigt att begränsa smittan - ge råd och direktiv så att de som eventuellt var smittade inte träffade folk! Gjorde Trump det?
Nej, han pratade om influensan... det kommer försvinna osv.
OJ vad folk begränsade sin vardag...

Har jag sagt att målet var miljontals tester? Nu fanns det inte ens möjlighet att testa tusen personer...

Intressant, du svarar inte på när Trump införde råd och direkt om hur man skulle hantera vardagen.
DET har dödat tusentals amerikaner.
Så första dödsfallet var alltså den 6 februari. Låt oss säga att dödstalet ligger på 0,5 procent. Det betyder alltså 200 smittade.
Men du vill alltså inte ha några masstester. Bara några tusen. Okej.
Ärligt talat slingrar du dig som en mask och byter åsikt i vartenda inlägg. Jag tar dig inte längre på allvar.
Att du inte tror covid kommer försvinna är ju lika korkat som det mesta du skriver.
Vad är det du tycker Trump borde gjort som inte gjordes? Låt oss börja där så kanske vi kommer någonstans.
Citera
2020-05-21, 14:05
Medlem
Citat:
Så första dödsfallet var alltså den 6 februari. Låt oss säga att dödstalet ligger på 0,5 procent. Det betyder alltså 200 smittade.
Ärligt talat slingrar du dig som en mask och byter åsikt i vartenda inlägg. Jag tar dig inte längre på allvar.
Att du inte tror covid kommer försvinna är ju lika korkat som det mesta du skriver.
Vad är det du tycker Trump borde gjort som inte gjordes? Låt oss börja där så kanske vi kommer någonstans.

Du är ursäktad. OM det är så att du inte ens klarar av mina texter förstår jag att du har problem.

"Men du vill alltså inte ha några masstester. Bara några tusen. Okej."
Var skriver jag att jag bara vill testa några tusen???
Du började dra in att jag ville testa miljoner... vilket jag aldrig fört på tal. Jag har väl inte fört nån summa på tal, bara antalet smittade och att det saknades tester och direktiv.
Sen måste ju du själva hålla med om att totalt 472 testade över hela USA mot slutet av februari var pinsamt få. Och en stor anledning till smittan spred sig så väl.

"byter åsikt i vartenda inlägg"
Va? Jag har efterfrågat din åsikt om bla när Trump inför direktiv om social distansering etc.
Haft samma ståndpunkt hela tiden. Utifrån att de var kassa på att ta fram tester så var det avgörande med tydliga direkt från Trump&Co vilket kom efter flera veckor. Avgörande veckor.

"Vad är det du tycker Trump borde gjort som inte gjordes? Låt oss börja där så kanske vi kommer någonstans."
Jag har frågat när Trump kom med direktiv om att skydda sig, avstånd, karantän etc. Det är vad som borde gjorts mycket tidigare. Du svarar inte på frågor runt det.
Citera
2020-05-21, 14:23
Medlem
Citat:

Steg 1 verkar ok. Du inser att det var mer smittade i USA än vad som då var känt

Det var kanske 200 smittade den 6e februari. Inget vet, det kanske var 100 eller 500.
Men anta 200.

Hur många var det den 14? Hur många var det 21? Hur många var det den 28e?
Först den 28 hade USA tester klara....

För Sydkorea tog det 10 dagar, med start den 20 Januari att ha tester klara....
Vad gjorde och sa Trump under februari?
Citera
2020-05-21, 14:43
Medlem
Citat:
Steg 1 verkar ok. Du inser att det var mer smittade i USA än vad som då var känt

Det var kanske 200 smittade den 6e februari. Inget vet, det kanske var 100 eller 500.
Men anta 200.

Hur många var det den 14? Hur många var det 21? Hur många var det den 28e?
Först den 28 hade USA tester klara....

För Sydkorea tog det 10 dagar, med start den 20 Januari att ha tester klara....
Vad gjorde och sa Trump under februari?

Merkel och Tyskland satt igång och tillverka tester innan de fått ett första fall.

Sen att Trump dessutom säger att han visste att det var en epidemi innan det var en epidemi får honom ju inte att se bättre ut. Men det förstår han nog inte.
Citera
2020-05-21, 14:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Merkel och Tyskland satt igång och tillverka tester innan de fått ett första fall.

Sen att Trump dessutom säger att han visste att det var en epidemi innan det var en epidemi får honom ju inte att se bättre ut. Men det förstår han nog inte.
https://www.youtube.com/watch?v=g9K0TMx-xl4
Lyssna på detta rätt intressant

https://www.youtube.com/watch?v=2wTu-bwjkw4
Nu rekryteras det Pro Trump doktorer för tala i FOX News och andra Trump vänliga kanaler för återvalskampanjen måste forts och viruset är inte han fokus och så inte varit på mycket länge!
Senast redigerad av DjPutte 2020-05-21 kl. 14:47.
Citera
2020-05-21, 14:56
Medlem
Citat:

Och nu kallar han det "plague" vilket känns bara konstigt.
Citera
2020-05-21, 14:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Och nu kallar han det "plague" vilket känns bara konstigt.
Han vet inte vad han pratar om ens nu mera han surra ngt om per capita och till sist frågade han vilken per capita han menade själv reportrarna, Det blir bara värre och värre i desperationen då det kommer till återvalet!
Citera
2020-05-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=g9K0TMx-xl4
Lyssna på detta rätt intressant

https://www.youtube.com/watch?v=2wTu-bwjkw4
Nu rekryteras det Pro Trump doktorer för tala i FOX News och andra Trump vänliga kanaler för återvalskampanjen måste forts och viruset är inte han fokus och så inte varit på mycket länge!

Det hela är som ett skämt. Han hotar Michigan för något de inte sagt något om, och det hela ser inte bra ut vad gäller siffrorna i USA.
Citera
2020-05-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Biden är för dålig. Trump vinner.

haha, ja visst.

Trump är på en helt egen skala, tror det ligger i ryggmärgen på USAs röstare att ingen ledare kan vara så kass = det måste vara media som ljuger.
Citera
2020-05-21, 15:26
Medlem
klybans avatar
Citat:

Det intressanta där, det är att trumpen sade sig ha test klara som var på G ut.
Men saken var att det var först långt senare man ens lade in ansökan hos FDA och godkänna dessa test.
Och detta är ju en orsak pga de signaler det gav och att trumpens bristande förmåga att agera som en ledare, verkar som politik är inget för trumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in