2020-05-24, 10:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jaha, så Trump tittade in på "lagren" och sa, titta de är ju full så jag behöver inte göra något för lagren är ju fulla.

Exakt hur stort är ett lager då?
Jag vet inte vad Trump sade eftersom jag inte var där. Känner du dig lite tramsig idag?
Ett lager är lika stort som ett snöre är långt.

Däremot vet jag att han, helt i onödan eftersom lagren var proppfulla efter Obama, såg till att massa bilföretag genast började tillverka respiratorer och diverse skyddsutrustning till sjukvårdspersonalen. Det kan bero på att Trump inte visste om att lagren var fulla, annars framstår ju en sån sak som att beordra massproduktion som helt gaaalen.
Jag antar att ni måste de skaffa större lagerutrymme.
Citera
2020-05-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag vet inte vad Trump sade eftersom jag inte var där. Känner du dig lite tramsig idag?
Ett lager är lika stort som ett snöre är långt.

Däremot vet jag att han, helt i onödan eftersom lagren var proppfulla efter Obama, såg till att massa bilföretag genast började tillverka respiratorer och diverse skyddsutrustning till sjukvårdspersonalen. Det kan bero på att Trump inte visste om att lagren var fulla, annars framstår ju en sån sak som att beordra massproduktion som helt gaaalen.
Jag antar att ni måste de skaffa större lagerutrymme.

"shelves were empty" är vad Trump sa - tomt... är tomt.
Han sa det för att kritistera Obama. Utan att förstå att 3.5 år utan att göra nåt åt tomma förråd är konstigt, och ansvarslöst.

Det hela är politik, lögner, överdrifter och bullshit. Om du tyvärr inte klarar av det hela objektivt utan är här för att du har en mer tydlig dyrkan av Trump, där hanaldrig säger nåt fel så är detta en tydlig milstolpe för dig.

Trump ljög, eller kalla det förfalskade sanning genom att säga det var tomma förråd.
Ok?
Citera
2020-05-24, 11:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Återigen, du har åkt dit på hennes/deras lögn.
Det var INTE tomma förråd.

"Trump’s claim that his predecessor left the stockpile depleted also has been challenged. Factcheck.org called it false, Politifact deemed it mostly false, and the Washington Post Fact Checker said it was misleading, with the caveat that Trump might have been referring to a lack of N95 masks specifically."
https://deadline.com/2020/05/donald-trump-barack-obama-coronavirus-national-stockpile-1202936028/

Det var inte helt fullt, och inte nog för att ta hand om en global pandemi av denna storlek.
Men INTE tomma.

Citat:
Han sa det för att kritistera Obama. Utan att förstå att 3.5 år utan att göra nåt åt tomma förråd är konstigt, och ansvarslöst.

Det hela är politik, lögner, överdrifter och bullshit. Om du tyvärr inte klarar av det hela objektivt utan är här för att du har en mer tydlig dyrkan av Trump, där hanaldrig säger nåt fel så är detta en tydlig milstolpe för dig.

Trump ljög, eller kalla det förfalskade sanning genom att säga det var tomma förråd.
Ok?
Okej. Fast i ditt inlägg som började denna, från din sida mycket barnsliga diskussion, sade han ju "depleted". Men det spelar ingen roll. Vi har ju redan avgjort att lagren var fulla och att det därför aldrig saknats några PPE eller respiratorer.
Citera
2020-05-24, 11:52
Medlem
Citat:
Okej. Fast i ditt inlägg som började denna, från din sida mycket barnsliga diskussion, sade han ju "depleted". Men det spelar ingen roll. Vi har ju redan avgjort att lagren var fulla och att det därför aldrig saknats några PPE eller respiratorer.

Jaja, en sista kommentar för dagen

På denna barnsliga diskussion som vi inte kan släppa

Rubriken på min länk var
"Reporters Grill Press Secretary Kayleigh McEnany: If Barack Obama Left Medical Stockpile “Empty,” Why Didn’t Donald Trump Replenish It?"

Dvs rubriken och frågeställningen på presskonferansen var "empty".
Och i texten står det bara att ordvalet "depleted" OCKSÅ har ifrågasatts.
"Trump’s claim that his predecessor left the stockpile depleted also has been challenged"
Citera
2020-05-24, 11:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jaja, en sista kommentar för dagen

På denna barnsliga diskussion som vi inte kan släppa

Rubriken på min länk var
"Reporters Grill Press Secretary Kayleigh McEnany: If Barack Obama Left Medical Stockpile “Empty,” Why Didn’t Donald Trump Replenish It?"

Dvs rubriken och frågeställningen på presskonferansen var "empty".
Och i texten står det bara att ordvalet "depleted" OCKSÅ har ifrågasatts.
"Trump’s claim that his predecessor left the stockpile depleted also has been challenged"
Om lagren innehöll tre konserver från andra världskriget, hade vi också kunnat kalla Trump för en ondskefull lögnare. De hade ju inte varit "tomma".
Nu var de ju proppfulla och några PPE och respiratorer har aldrig saknats. Det var ju bara fake news, men det kan ju vara en intressant liten tankeövning för dig.

Hela vår diskussion har inte handlat om annat än Trumps ordval. Det är andra gången du hakar upp dig på ordvalet. Du har lite svårt för talspråkets icke-verbala signaler. Det finns många som du.

Som sagt, om där fanns några trasiga gamla respiratorer, eller några konserver från andra världskriget - ja då LJÖG Trump!!!

Men nu fanns det ju aldrig någon brist på PPE eller respiratorer så diskussionen är överflödig.
Citera
2020-05-24, 12:59
Medlem
Citat:
Om lagren innehöll tre konserver från andra världskriget, hade vi också kunnat kalla Trump för en ondskefull lögnare. De hade ju inte varit "tomma".
Nu var de ju proppfulla och några PPE och respiratorer har aldrig saknats. Det var ju bara fake news, men det kan ju vara en intressant liten tankeövning för dig.

Hela vår diskussion har inte handlat om annat än Trumps ordval. Det är andra gången du hakar upp dig på ordvalet. Du har lite svårt för talspråkets icke-verbala signaler. Det finns många som du.

Som sagt, om där fanns några trasiga gamla respiratorer, eller några konserver från andra världskriget - ja då LJÖG Trump!!!

Men nu fanns det ju aldrig någon brist på PPE eller respiratorer så diskussionen är överflödig.

Du som vet hur mycket som fanns i lager, kan du tala om hur mycket PPE det fanns och hur många respiratorer? För du vet väl det? Hur många konserver?
Citera
2020-05-24, 13:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du som vet hur mycket som fanns i lager, kan du tala om hur mycket PPE det fanns och hur många respiratorer? För du vet väl det? Hur många konserver?
Allt jag vet är att det var en lögn att påstå att de var utarmade. Så där måste ha funnits tillräckligt. Menar du att de VAR tomma nu? Jag följer verkligen inte med i dina tankar.
Citera
2020-05-24, 13:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Ok?

Citat:
Kolla ovan Albert. Enligt Garre var det en lögn att påstå att det fanns tomma hyllor. Alltså måste alla hyllor (utom möjligen en) varit fulla med PPE och respiratorer (om nu de står på hyllor). Så där måste ju ha funnits enorma mängder PPE, respiratorer och konserver. Antalet känner jag dock inte till.
Citera
2020-05-24, 13:51
Medlem
Citat:
Kolla ovan Albert. Enligt Garre var det en lögn att påstå att det fanns tomma hyllor. Alltså måste alla hyllor (utom möjligen en) varit fulla med PPE och respiratorer (om nu de står på hyllor). Så där måste ju ha funnits enorma mängder PPE, respiratorer och konserver. Antalet känner jag dock inte till.

Nu vet du inte ens om det fanns hyllor i lagret. Du var då inte någon att vända sig då det gällde den här frågan. Du lät som om du visste något om det här lagret. Inte ens hur stort ett normalstort lager är visste du.

Jag vet för min del att Trump har sagt att lagren var tomma och att han låtit dem fortsätta att vara tomma i 3.5 år.

Vilket är väldigt dumt, är man president måste man se till att man har saker i sitt lager. Det kan ju komma en epidemi. 2014 talade Obama om en epidemi som kan komma om fem år, och se så rätt han hade. Och Trump har haft på sig 3.5 år på sig att fylla på. Tragiskt. Obama hade ju sagt åt honom när epidemin skulle komma. Exakt.
Citera
2020-05-24, 14:01
Medlem
Citat:
Allt jag vet är att det var en lögn att påstå att de var utarmade. Så där måste ha funnits tillräckligt. Menar du att de VAR tomma nu? Jag följer verkligen inte med i dina tankar.

Jahaaaaaaaaa de var inte utarmade och därför fanns det tillräckligt. Det låter exakt som om du hade tänkt ut det själv.

Att Trump fortsätter att tjata om det här med lagren visar ju att han inte har det minsta grepp om situationen. Vad som fanns i det där lagret eller inte fanns är intressant just nu när det handlar om att hjälpa folk I DAG.

Tänk om Trump en enda dag i alla fall kunde fokusera på att hjälpa folk? Men det är nog bara en dum dröm.
Citera
2020-05-24, 14:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jahaaaaaaaaa de var inte utarmade och därför fanns det tillräckligt. Det låter exakt som om du hade tänkt ut det själv.
Så du menar alltså att lagren inte var tillräckligt fulla med PPE och respiratorer, efter Obama?
Citera
2020-05-24, 15:02
Medlem
klybans avatar
Citat:

Man funderar mest på varför du upprepar en sak som trumpen visste om enligt trumpen själv, lagerna var tomma.
Så varför gjorde trumpen inte åt detta, det är var trumpen få ta ansvar för med den vetenskapen trumpen gav oss.
The end.

Och dina försök att omdefiniera och sematisera betyder du redan är medveten om att trumpen sade detta.
Och då ställer man sig frågan vem du pratar med, för ingen går på detta här.
Citat:
Dock sade trumpen detta, så vad säger du då när du inte förstår en så enkel sak?

Deaths: 98,693
Blir lagom till början av veckan att nå 100000 döda, och kommer trumpen än en gång flytta målstolparna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in