2020-04-23, 15:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
"Här protesterar 200 demonstranter mot karantänsreglerna utanför stadshuset i Pittsburgh, USA. Ett drygt tiotal av dem tungt beväpnade och maskerade. – Det här är en liten, men högljudd del, av befolkningen som inte tror på vetenskapen, säger senatorn Sharif Street."

Ja, protestera kan väl de arbetslösa/sjukskrivna foliehattarna få göra....känns ju "tryggt" att de inte bara äger skarpladdade automatvapen, utan helt lagligt får gå omkring med dem utanför offentliga byggnader mitt på blanka dagen. Det är fan inte klokt.

På en annan not, nya arbetslöshetssiffror från USA i dag, den öppna arbetslösheten är nu 16%.

Problemet är ju dock inte att de smittar varandra utan att de drar med sina barn och även kommer att smitta oskyldiga som inte har med dessa idiotiska protester att göra.
Citera
2020-04-23, 15:36
Medlem
Trumps återfall från att föra sig som folk var stor i går. Att dels prata om att viruset kommer tillbaka, det kanske inte ens försvinner och sen säga att det i så fall blir mycket mindre hemskt än det är nu.

Vad liknar det?

Att återgå till att säga att det ska försvinna som ett mirakel, att det ska försvinna, att det snart är nere på noll visar nog tyvärr på att han aldrig kommer att kunna hantera det här. Han kan helt enkelt inte hjälpa sig själv ens. Än mindre landet.
Citera
2020-04-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Problemet är ju dock inte att de smittar varandra utan att de drar med sina barn och även kommer att smitta oskyldiga som inte har med dessa idiotiska protester att göra.

Ja om dårarna höll sig till varandra och smittades och sen inte belastar sjukvården kunde det ju kvitta. Det är ett val som man kan få göra. Men ska man smitta andra och sen ha vård när man blir sjuk så är det helt fel att hålla på så här. Men jag antar att man inte bryr sig om andra. Men de får väl se när de själva som grupp drabbas i hög grad hur roligt det blir.
Citera
2020-04-23, 16:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Ja om dårarna höll sig till varandra och smittades och sen inte belastar sjukvården kunde det ju kvitta. Det är ett val som man kan få göra. Men ska man smitta andra och sen ha vård när man blir sjuk så är det helt fel att hålla på så här. Men jag antar att man inte bryr sig om andra. Men de får väl se när de själva som grupp drabbas i hög grad hur roligt det blir.

Jag diskuterade faktiskt med en jänkare som anser att de gör rätt och det verkar som att det är neoliberala idioter som tänker på sin personliga frihet och sina personliga rättigheter men som sedan inte tänker längre än så.

Han hade nämligen inte tänkt på att det faktiskt är 300+ miljoner människor i landet och om alla skulle vara ute o röra på sig så skulle inte socialt avstånd fungera, det funkar när det bara rör sig om tusentals som är ute och rör på sig men inte när alla ska ut och shoppa, jobba, gå till skolan osv, osv.
Citera
2020-04-23, 18:27
Medlem
Citat:
Trumps återfall från att föra sig som folk var stor i går. Att dels prata om att viruset kommer tillbaka, det kanske inte ens försvinner och sen säga att det i så fall blir mycket mindre hemskt än det är nu.
Jo, han skjuter hela tiden från höften och det blir väldigt förvirrande...

Jag tror att man tänker på spanska sjukan som kom till allmänheten i mars 1918 med en uppskattad dödlighet på 3-5 miljoner. Den kom tillbaka i augusti i en andra våg som sannolikt kom från Franska Brest. Där dog 20-50 miljoner efter att viruset muterat till det värre. Det var även en tredje, mindre dödlig våg än den andra innan det klingade av.

Vissa områden som aldrig drabbades av den första vågen blev oerhört hårt drabbade när den andra svängen kom. Vad jag förstår var Colorado bland dem.

Blir det en andra våg av SARS CoV 2. Förmodligen. Dock är det ovanligt att ett virus muterar till det värre, utan oftast blir det mildare och mildare till det klingar av till att bli som en vanlig säsongsinfluensa.

Hur Trump ska lyckas förmedla så pass mycket information på ett begripligt sätt återstår att se. Det blir mycket fragmenterat och förvirrat...
Citera
2020-04-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jo, han skjuter hela tiden från höften och det blir väldigt förvirrande...

Jag tror att man tänker på spanska sjukan som kom till allmänheten i mars 1918 med en uppskattad dödlighet på 3-5 miljoner. Den kom tillbaka i augusti i en andra våg som sannolikt kom från Franska Brest. Där dog 20-50 miljoner efter att viruset muterat till det värre. Det var även en tredje, mindre dödlig våg än den andra innan det klingade av.

Vissa områden som aldrig drabbades av den första vågen blev oerhört hårt drabbade när den andra svängen kom. Vad jag förstår var Colorado bland dem.

Blir det en andra våg av SARS CoV 2. Förmodligen. Dock är det ovanligt att ett virus muterar till det värre, utan oftast blir det mildare och mildare till det klingar av till att bli som en vanlig säsongsinfluensa.

Hur Trump ska lyckas förmedla så pass mycket information på ett begripligt sätt återstår att se. Det blir mycket fragmenterat och förvirrat...

Vet inte hur man räknar en ny väg. Ser man det som så att det har minskat och när det ökar drastiskt så är det en ny våg?

I sådana fall blir det ju konstigt för om det ökar drastiskt kan det ju inte bli mildare som Trump säger att det ska bli. Men jag vet inte hur man räknar på sådant.

Att ens vara säker på att det ska minskas i USA som helhet under sommaren är väl inte ens säkert. Men det kanske börjar gå neråt nu och försvinner som av ett mirakel snart?
Citera
2020-04-23, 18:37
Medlem
Citat:
Vet inte hur man räknar en ny väg. Ser man det som så att det har minskat och när det ökar drastiskt så är det en ny våg?

I sådana fall blir det ju konstigt för om det ökar drastiskt kan det ju inte bli mildare som Trump säger att det ska bli. Men jag vet inte hur man räknar på sådant.

Att ens vara säker på att det ska minskas i USA som helhet under sommaren är väl inte ens säkert. Men det kanske börjar gå neråt nu och försvinner som av ett mirakel snart?
Vi har definitivt inte lämnat den första vågen ännu. Exakt hur man räknar det där och om man ens kan göra det förrän i efterhand vet jag inte. Uppgifterna från 1918 är inte direkt tillförlitliga heller. Jag tycker mig ha läst om åtminstone fem olika platser viruset kan ha uppkommit ifrån.

Att viruset kommer att mutera är självklart, men när det är så pass förändrat att vi kan prata om en andra våg är alltså jag inte rätt person att svara på.

Ja. vad händer om man låser ned ett samhälle? Flyttar man bara fram dödsfallen någon månad eller kommer ett vaccin rädda de som gjort det? Sverige har valt en rätt aggresiv väg och vi får väl i efterhand analysera om vi var modiga, smarta eller vansinniga. Vi har i alla fall haft en rätt tydlig linje som man kan förklara.

Trumps strategi verkar rätt mycket "all over the place".
Citera
2020-04-23, 18:57
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=f9AuFaqOgS0
Trump förlorar mark i de viktiga delstaterna trycket hårdnar på han nu, Ska bli intressant vad nästa drag blir för Trump i denna fråga gläffsar han fake news eller....
Biden har inte en chans i November då han inte har någon egen politik och presidenten som suttit i fyra år brukar alltid vinna andra valet också.

#MAGA
Citera
2020-04-23, 19:01
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nja som virusera nya epicentrum är ju USA och med flest dödsfall i världen så är det svårt för att inte säga omöjit att använde retorik a la Trump. Det är likosomm inte den verklighet som råder. Att Trump då misslyckats med den illegala invandringen tror jag inte spelar någon roll då just utbrotten och det snabba förloppen i USA med allt fler döda och smittade främst beror på återvändande medborgare kombinerat med usel kontroll av myndigheterna vid inresan och det kaos som allmänt råder just nu i hanteringen av viruset.

Och tyvärr, rätt eller orätt, har man sett en hakkorsflagga eller liknande symbol hos någon demontrerande extremist samtidigt som Trump hyllar dessa demonstrationer så blir det hel naturligt en association till nazismen eller hur. Har inget med vänstern eller högern att göra vilket du säkert vet innert inne.
Du är en typisk Kina bot verkar det som, Kina har garanterat mest antal smittade och dödsfall men att du försöker göra politik av det då du inte gillar presidenten i USA visar bara på vilket troll du är.
Citera
2020-04-23, 19:03
Medlem
DjPuttes avatar
Stora problemet är US är bara i BÖRJAN av sin COVID-19 pandemi, Startade på östkusten och det är långt innan detta virus dragit fram över hela kontinenten av US!

Sedan att det kommer en 2:a väg i US kan man vara rätt säker på att det kommer göra iom de flesta länder som går i ngn form av lockdown / karantän och väl när dem öppnar så kommer COVID-19 skjuta fart ånyo, Allt hänger samman med att karantän eller lockdown gör viruset vilande det kan inte spridas men när man öppnar upp så får det fäste igen i befolkningen och det är farligheten just med US % delstaterna då dem öppnar upp!
Citera
2020-04-23, 19:06
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
W.H.O styrs indirekt av Kina och håller Kina bakom ryggen samtidigt som patetiska Trumphatare(lucas49, whogivesafuck, albert etc) sitter och skriker på presidenten då CNN hjärntvättat dom...

https://www.breitbart.com/national-security/2020/04/23/china-sends-30-million-to-w-h-o-after-u-s-freezes-funding/

Dags att W.H.O ändrar i ledningen och utreder sig själva. Trump och Pence gör ett bra jobb och dödsfallen har börjat minska varje dag som går, jobbigt för hatarna?

Haters gonna hate!
Citera
2020-04-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Biden har inte en chans i November då han inte har någon egen politik och presidenten som suttit i fyra år brukar alltid vinna andra valet också.

#MAGA
Jo, med en rätt hygglig president skulle det varit så, men Trump är ju på väg att ge bort segern. Inte tack vare bra politik av Biden, men för att man börjar ledsna på hur ofantligt inkompetent Trump är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in