2020-05-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Jag saknar detta typ av vittnesmål och mycket annat i FUP!

- har källaren undersökts, vad fann man?
- har bilder tagna av P och R kunnat ge en tydligare bild av Es mående? Kan man se fler blåmärken? Kan man se när håret började falla av?
- har man förhört As kompisar? Barn pratar mycket mer öppet med sina vänner.
- har man kollat As internethistorik? Den kanske kan skvallra om hans oro/funderingar parallellt med det som hände hemma.

Jag kan ha missat att någon punkt redan finns i FUP i formera mig gärna isåfall!

Oavsett så tycker jag inte att FUP känns komplett, någon mer som kan hjälpa till att komplettera med svagheter?
Jag kan bara hålla med dig. Den känns inte komplett. Finns fortfarande många frågor. Jag funderar även på vems dna det är som finns på blöjan. Tösens, så klart. Och inte "föräldrarnas. Vems är de då??
Senast redigerad av Vevaro 2020-05-21 kl. 13:53.
Citera
2020-05-21, 13:48
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenko79
Hur var de med pojken då? Han hade väl liknade drogkombination som E hade i sin kropp.

Jag minns det som han hade positivt hårprov, vilket inte är lika säkert, särskilt inte hos barn.
Citera
2020-05-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Stämmer. Under att den lilla klarat sig från o somna in. Kanske dem gav han mkt mindre, det va ju deras älskling. Och hon tjatar ju ständigt om att han inte somnar förrn 23.30 om kvällarna. Men det är väl oxå kanske lögn från mytomanen..

Ja de tider de uppger barnen gå o lägga sig kan absolut inte stämma. De uppger ju på juladagen när soc o polis kommer att E sover o då är kl 18.15??? Måste ju sånt fall varit helt neddrogad
Citera
2020-05-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Hit kan ju tilläggas ovan nämnda kommentar kring huruvida mobiltelefonerna lokaliserats tiden kring händelsen. Fattas också i FUP. Kan man vända sig till åklagaren med detta tro? Kan man återöppna en avslutad förundersökning?

Är inte en sån given sak med?!

Det var bristande kartläggning som avslutade Esmeraldas trygga placering hos Melinda.

Är det bristande bevisning som kommer att fria Esmeraldas mördare 🤬😭
Citera
2020-05-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag minns det som han hade positivt hårprov, vilket inte är lika säkert, särskilt inte hos barn.
Ok man har inte tagit blodprov på honom då?
Citera
2020-05-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Har någon kunskap narkotikahundar?

Jag funderar på det här med att de inte hade några bevis för att de tog droger.....skulle en narkotikahund kunnat ha varit till hjälp när soc gjorde besöket med polis? Den kanske kunnat vädrat något redan i trappuppgången?

Har tränat en narkotikahund. Den känner genom väggar o springor.
Citera
2020-05-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Är inte en sån given sak med?!

Det var bristande kartläggning som avslutade Esmeraldas trygga placering hos Melinda.

Är det bristande bevisning som kommer att fria Esmeraldas mördare 🤬😭
Jag tror att bevisen räcker till grovt vållande och resten av åtalspunkterna i stämningsansökan.
Men hur många års fängelse det innebär för "mamman" vågar jag inte ha en åsikt om.
Citera
2020-05-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Har tränat en narkotikahund. Den känner genom väggar o springor.
Tror om soc skulle trängt sig in i lägheten o kollat E så hade hon levt idag. Fattar inte att de nöjde sig med att inte ha fått se henne. Den ena från soc säger ju oxå i förhör att de lilla barnet verkar helt avtrubbad. O då har de just fått in orosanmälan om att E sett drogad ut. Hade man gått in då så hade E levt idag och med stor sannolikhet tillbaka placerad hos Melinda.
Citera
2020-05-21, 14:16
Medlem
Åh vad jag hade hoppats att både R & P dött av överdos innan dom ens försökte få hem E. Rätt klart att de var påverkade under den processen också när till och med S föds med abstinens (dock inte lika mycket som E om jag fattat de rätt), alltså. Känner sån extrem ångest över hur samhället svek E, vi hade kunnat göra så mycket mer om fler bara vågat leva efter det där förbannade civilkuraget.
Citera
2020-05-21, 14:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Har för mig det var alprazolam /xanor, men inte 100% säker på mitt minne

De hittade inga droger i nappflaskorna. Däremot krossad diazepam, burprenorfin och oxykodon i morteln.

Blodet på sängens gavels yttersida kunde kopplas till E, men inte det i badrummet. Det kunde helt enkelt inte analyseras, bara kontateras vara blod (på badkarets yttersida)
Citera
2020-05-21, 14:29
Medlem
f30malmos avatar
Det finns mao ingen förklaring till att de krossat diazepam i morteln mer än i syfte att droga någon, anser nog jag.
Citera
2020-05-21, 14:30
Medlem
f30malmos avatar
Diazepam har däremot hittats på nappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in