2020-05-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, jag vet inte, minns inte vilka droger som fanns på morteln. Men det fanns droger. Dock säger R i förhör att de använde ett kort när de gjorde det. Det är synd att P dog, det kanske hade kommit annan info från honom, han verkade ha svårt att sluta prata.
Både och. Självklart är mortlade droger lättare att få i barnen genom mat, välling osv. Men även till sig själv, droger som oxy, sub o liknande ger snabbare o bättre rus genom o snorta det i sig!
Citera
2020-05-21, 12:40
Medlem
Losinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Jag tror inte ens P var hemma vid dådet. Jag tror att R har tagit tag i flickan i ilska och slängt henne flera ggr tills hon tillslut träffade huvudet illa och började rulla ögonen och spy. Indikationen på blåmärken vid bröstet att någon kanske har gjort hlr men väldigt vagt tyder på att en liten person har försökt men kanske inte veta hur hårt man ska trycka. Hon har ändå "levt" och ligger i sängen med R när storebror kommer hem.
När P kommer hem senare så springer han runt och letar efter slang och skriker ring 112 och då tappas saker (förklarar dunsen)

Känns som ett troligt scenario faktiskt. P verkar ju ändå skakad när poliserna har honom i bilen. Även om han såklart bär skuld i det hela så kanske han ändå inte var den största boven.
R verkar ju bara totalt känslokall kring det hela. Lägligt att P dessutom dör mitt i allt och inte kan reda ut sin version..
Han har ju däremot varit den mest våldsamma sedan tidigare om jag förstått det rätt. R hade väl i och för sig googlat på egen vårdnad och hintat om att vilja lämna P, kanske ett försök till att få honom dömd, slippa E och tro sig kunna leva på som vanligt med de andra två barnen när allt är över?
Citera
2020-05-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Både och. Självklart är mortlade droger lättare att få i barnen genom mat, välling osv. Men även till sig själv, droger som oxy, sub o liknande ger snabbare o bättre rus genom o snorta det i sig!
Det va nog anfettamin dem använde kortet till, även oxy om dem hade det i kapsel form, bara tömma o snorta!
Citera
2020-05-21, 12:46
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Jo, men jag menar att om det fanns bensodiazepiner på morteln exempelvis så tyder det i alla fall för mig på att det inte var till dem själva. Finns liksom ingen stor anledning att krossa dem åt sig själva.

Orkar själv inte läsa FUP igen, tycker den är jobbig, men någon kanske kan jämföra droger med mortel med vad E testade positivt för.
Citera
2020-05-21, 12:55
Medlem
Citat:
Jo, men jag menar att om det fanns bensodiazepiner på morteln exempelvis så tyder det i alla fall för mig på att det inte var till dem själva. Finns liksom ingen stor anledning att krossa dem åt sig själva.

Orkar själv inte läsa FUP igen, tycker den är jobbig, men någon kanske kan jämföra droger med mortel med vad E testade positivt för.
Nä helt rätt, benzo sväljer man. På morteln och i "burken" med nappar, fanns spår av benzo, oxy, och sub.
Citera
2020-05-21, 12:57
Medlem
Citat:
Nä helt rätt, benzo sväljer man. På morteln och i "burken" med nappar, fanns spår av benzo, oxy, och sub.
Citerar mig själv, det var det ovan E testades positivt för.
Citera
2020-05-21, 13:00
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Såg du vilka sorters benso som fanns på morteln?
Citera
2020-05-21, 13:03
Medlem
Citat:
Såg du vilka sorters benso som fanns på morteln?
Har för mig det var alprazolam /xanor, men inte 100% säker på mitt minne
Citera
2020-05-21, 13:11
Medlem
Citat:
Hur var de med pojken då? Han hade väl liknade drogkombination som E hade i sin kropp.
Senast redigerad av Jenko79 2020-05-21 kl. 13:16.
Citera
2020-05-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenko79
Hur var de med pojken då? Han hade väl liknade drogkombination som E hade i sin kropp.
Stämmer. Under att den lilla klarat sig från o somna in. Kanske dem gav han mkt mindre, det va ju deras älskling. Och hon tjatar ju ständigt om att han inte somnar förrn 23.30 om kvällarna. Men det är väl oxå kanske lögn från mytomanen..
Citera
2020-05-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Om S slipper höra och älta det som hänt så kommer han inte minnas det. Jag tycker att man kan låta bli att berätta det tills han är 18.
Tycker därför du ska ta bort hans namn och bara skriva S.
R är ju mamma och (än så länge) vårdnadshavare för S. Hon kommer säkerligen att kräva umgänge med honom under de år framöver hon kommer att sitta inne.
Man kan ju undra om brottsoffer verkligen ska behöva träffa den som begått brottet...?!
men det får väl framtiden utvisa.
Själv har jag inga förhoppningar om att S ska lämnas ifred och slippa träffa den person som kallar sig mamma.
Vid det här laget har väl många av oss förstått att barns bästa och barns rättigheter är som ett korthus som faller ihop när någon blåser på det.
Citera
2020-05-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
R är ju mamma och (än så länge) vårdnadshavare för S. Hon kommer säkerligen att kräva umgänge med honom under de år framöver hon kommer att sitta inne.
Man kan ju undra om brottsoffer verkligen ska behöva träffa den som begått brottet...?!
men det får väl framtiden utvisa.
Själv har jag inga förhoppningar om att S ska lämnas ifred och slippa träffa den person som kallar sig mamma.
Vid det här laget har väl många av oss förstått att barns bästa och barns rättigheter är som ett korthus som faller ihop när någon blåser på det.
Ja skulle de finnas någon rättvisa i denna värld skulle R aldrig få träffa S o A igen. Tror de har chans till ett bra liv utan henne. De finns väl inte på denna karta att R får vara ensam någonsin igen med barn hon måste ju ha förbrukat sin rätt att va mamma. Drogade barnen, förnedrar dem och försöker inte ens rädda E genom att ringa 112. Varför ville hon ens ha hem E?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in