2020-05-21, 14:30
Medlem
Jag kan inte riktigt släppa det här med källaren...

I ett förhör med R berättar hon om ett dolt utrymme mellan källaren och trappan. där hon gömde sig en gång för P vid ett bråk...man skulle kunna fråga sig om det här utrymmet har en dörr, och om man undersökt detta utrymme?
Citera
2020-05-21, 14:31
Medlem
f30malmos avatar
Sedan är det ju droger på allt möjligt annat också, som handdukar, disktrasa osv osv
Citera
2020-05-21, 14:34
Medlem
f30malmos avatar
Och det var med största sannolikhet bara P som lindade in i plast och lakan och knöt snören runt E efter det att hon dog, då det är hans dna och inte Rs dna på snörena.
Citera
2020-05-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, jag fick heller inte ihop det riktigt. Sängen på bilden är ju inte riktigt en spjälsäng, mer en vanlig säng med spjälor? Om den stått mot väggen kan det ju stämma att hon måste liksom klättra ur den, men varför ha den mot väggen med ett så stort barn.

Om jag nu ska vara hemsk, kan hon ha kastats ner i sängen och slagit sig mot metallen? Hon hade något beskrivet som tvärgående märken på ryggen (och benen?). Kan väl iof vara från slag också, eller annat.
Ja men det känns som att de har kastat eller knuffat, sparkat, slagit henne mer än en gång. Hon kan absolut ha slagit i där eller blött där. De hade kanske sängen mot väggen för att hon inte skulle gå i och ur den, som en hage eller bur nästan? Så de de vridit på den för att kunna återuppliva henne. Jag tror hon fick en överdos eftersom P är där med en slang och försöker få henne att kräkas, hon har nog blivit misshandlad och haft ont, varit ledsen och haft jätteont ibland och då löser de det genom att ge droger. Smällen kan absolut vara att de tvättar av henne i badkaret för att hon är skitig eller blodig eller för att på pundarvis få igång henne med kallt vatten efter en överdos.
Någon olycka är det iaf inte.
Senast redigerad av Yanii 2020-05-21 kl. 14:50.
Citera
2020-05-21, 14:36
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenko79
Ok man har inte tagit blodprov på honom då?

Inte vad jag sett, men rimligtvis borde det ha gjorts?
Citera
2020-05-21, 14:39
Medlem
Citat:
Ja skulle de finnas någon rättvisa i denna värld skulle R aldrig få träffa S o A igen. Tror de har chans till ett bra liv utan henne. De finns väl inte på denna karta att R får vara ensam någonsin igen med barn hon måste ju ha förbrukat sin rätt att va mamma. Drogade barnen, förnedrar dem och försöker inte ens rädda E genom att ringa 112. Varför ville hon ens ha hem E?
Fins fall där pappan slagit ihjäl mamman inför barnen och sedan fått vårdnaden. Tyvärr.
Men jag tror att R kommer få RPV och inte bli fri på väldigt länge, hon är så sjuk så hon behöver vård både psykiskt och fysiskt. A hinner bli 18 innan hon är ute.
Dessutom tror jag att hon mest av allt vill knarka. Drt misstaget gör inte soc om att ge henne bebis S, och efter det här lär inte kammarrätten göra om det misstaget heller hoppas jag.
Allt det här hon håller på med i häktet/på psyket är bara för att få benz. Och de går på det! Teater.
Senast redigerad av Yanii 2020-05-21 kl. 14:44.
Citera
2020-05-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Har tränat en narkotikahund. Den känner genom väggar o springor.
Tror om soc skulle trängt sig in i lägheten o kollat E så hade hon levt idag. Fattar inte att de nöjde sig med att inte ha fått se henne. Den ena från soc säger ju oxå i förhör att de lilla barnet verkar helt avtrubbad. O då har de just fått in orosanmälan om att E sett drogad ut. Hade man gått in då så hade E levt idag och med stor sannolikhet tillbaka placerad hos Melinda.
Citera
2020-05-21, 14:43
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Fins fall där pappan slagit ihjäl mamman inför barnen och sedan fått vårdnaden. Tyvärr.

Det finns många sådana fall.

Men det här fallet är så pass uppmärksammat i media och så pass osäkert vad som verkligen hänt att jag undrar om det blir så lätt för R att få tillbaka några barn.
Citera
2020-05-21, 14:44
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Tror om soc skulle trängt sig in i lägheten o kollat E så hade hon levt idag. Fattar inte att de nöjde sig med att inte ha fått se henne. Den ena från soc säger ju oxå i förhör att de lilla barnet verkar helt avtrubbad. O då har de just fått in orosanmälan om att E sett drogad ut. Hade man gått in då så hade E levt idag och med stor sannolikhet tillbaka placerad hos Melinda.

De måste ha polisen med för att göra det om de nekar att släppa in dem. Och det finns kriterier för när detta kan anses vara befogat.
Citera
2020-05-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Vilket datum är rättegången?

Jag tror den börjar nu på måndag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Men jag tror att R kommer få RPV och inte bli fri på väldigt länge, hon är så sjuk så hon behöver vård både psykiskt och fysiskt. A hinner bli 18 innan hon är ute.
Dessutom tror jag att hon mest av allt vill knarka. Drt misstaget gör inte soc om att ge henne bebis S, och efter det här lär inte kammarrätten göra om det misstaget heller hoppas jag.
Allt det här hon håller på med i häktet/på psyket är bara för att få benz. Och de går på det! Teater.
Just det där fallen du nämner, att en mördare får vårdnad om sina barn, tror jag ligger på remiss för en lagändring. Eller så har man bara funderat på det. Jag minns inte. Nej - R kommer nog aldrig få tillbaka några barn. Inte när hon haft ihjäl ett av dom och drogat ner ett annat. Kommer inte att hända. Inte ens med en kammarrätt som varit på tapeten och en skitstövel till advokat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Är inte en sån given sak med?!

Det var bristande kartläggning som avslutade Esmeraldas trygga placering hos Melinda.

Är det bristande bevisning som kommer att fria Esmeraldas mördare 🤬😭
Jo det är en jättebra kartläggning med i fup. De var hemma och sen var P I Linkan och i Hageby de dagarna runt omkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in