2020-05-21, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Läst hela fupen nu......

Vilken jävla lögnare hon är, hon försöker verkligen göra sig själv till offer. Så synd om henne!

Jag känner igen den typen. Träffat på två stycken i mitt liv som jag känner.
En knarkande förälder som vägrar ta eget ansvar och som inte ser knarket som någon fara. Allt är myndigheternas fel!!! Och det är alla andra som är onda, som är ute efter dom. Patetiska jävla rövhål.

Jag tycker att förundersökningsledarna var allt för mesiga mot henne. Dom skulle ställt frågan rakt ut: anser du att det är en mänsklig rättighet att få skaffa barn?

Jag vet inte om jag missade det, men frågade dom Rebecka om varför folk har vittnat om att Esmerlada var hög på julafton?

Men jag undrar verkligen: varför står det hela tiden vållande till annans död vid varje förhör och mord bara en gång?! Hon är väl åtalad för mord??

Jag tror dessvärre inte åtal kring mord är tillräckligt styrkt.
Jag är rädd att domen kommer innefatta vållande samt brott mot griftefriden.
I bästa fall döms hon till LRV sup.
Då möjlighen kan tiden som frihetsberövad ge "rimlig tid".

Dock är jsg tveksam till att hon pallar leva med detta, hennes suicidrisk bör vara mycket hög. Att" nyktra till " i den verklighet du har orsakat ditt barns lidande och död borde ha i hjäl alla som inte lider av någon antisocial personlighetsstörning
Citera
2020-05-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Men alla tidningar skriver ju att hon är åtalad för mord?
Ahh okej det är bra det ju! Bara läst vållande, men kanske fastnat på fupen.. Hon ska åka dit för mord o inget annat!
Citera
2020-05-21, 10:10
Medlem
Någon som sitter på bilden när hon är ute o går med barnen i vagnen?? Hittar inte den i tråden längre.
Citera
2020-05-21, 10:10
Medlem
Någon var inne på huruvida alla skador skulle kunna komma från naturliga olyckor, eftersom barn slår sig lätt. Tänker främst på skadan på handleden.

Om något av barnen skulle skada sig ordentligt talar väl ”föräldrarnas” rädsla och förakt för soc starkt emot att de någonsin skulle söka vård åt barnet, inte ens vid en fraktur på handleden. Eftersom de var övertygade om att socialtjänsten isåfall skulle ta barnen ifrån dom, och dessutom avslöja att barnen var drogade.

Och detta underlåtande i sig är grov misshandel samt bristande garantansvar. Så i vilket fall har de agerat brottsligt.
Citera
2020-05-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast vi vet ju inte vad som hänt innan, i lägenheten?

Ser ju ut som det finns blodstänk lite överallt i lägenheten, de har väl försökt städa bort detta blod, men lyckades tydligen inte helt.
Så mycket möjligt har hon blivit slagen lite överallt i lägenheten, när hon sen blev medvetslös, behövde de väl också tvätta av henne, så det skulle se ut som hon badat i badkaret och ramlat? Mina spekulationer, baserad på logik.

Tror också på detta. Dessutom levde hon ju en stund efter misshandeln så de behövde väl tvätta av henne innan de kunde lägga henne i sängen. De kanske trodde att hon skulle vakna, eller så var hon redan vaken/drogad när hon lades i sängen. Sen dog hon i sängen av en kombination av skadorna samt drogerna som gjorde att det kom kräks i lungorna (teori).
Citera
2020-05-21, 10:15
Medlem
Jag tror inte att R ville ha tillbaka E.
De började ju försöka få tillbaka E två veckor efter att P kom ut ur fängelset. P verkar ju ha blivit väldigt ledsen när ett av hans barn med hans ex dog i magen. Och när han blev gripen så verkade han ledsen över att R var död och kallade henne världens finaste tjej. Men jag tror inte han var snäll mot henne. Han tyckte säkert hon var bortskämd och skulle fostras ordenligt . Hon hade ju växt upp i en kärleksfull miljö där hon fått uttrycka sig och vara en egen individ. Jag tror inte han kunde kontrollera sina känslor, dvs han var likadan med E när andra var med som när de var ensamma. Det verkar vara främst hans beteende folk reagerar på och inte R.
R verkar ha varit motsatsen. Hon låtsades vara en närvarande mamma så fort andra var med men i hennes sms kunde man se hatet hon kände för E. Hon visste hur man spelade, och planerade allt i förväg. Hon lät aldrig någon vara ensam med E. P's ex ville ju försöka hjälpa till och ta hand om E, det tillät R aldrig. Kan tänka mig att innan de gick till öppna förskolan så sa R till E att om du säger att du fick brännmärket på handen när vi bakade så får du titta på Frost sen. Hon verkar ha vetat vad som får E lugn, och tagit till det vid behov. Samma sak gällande källaren. R visste att E blev hystrrisk av källaren (hänt dåliga grejer där) hon försöker muta henne med Frost.
BVC- sköterskan tycker det är konstigt att E inte ens reagerade när hon såg en lekplats. Stackarn fick väl aldrig besöka en.
Fosterhemsmamman berättar hur E mådde dåligt av att vara hon sin biologiska familj. Hon vågade knappt gå ut längre för hon trodde att de skulle dit. Stackars E, det kändes som hon visste vad som väntade. Att gå från en kärleksfull miljö till en misär. Förlåt för alla vuxna som svek dig E. Vi kan börja med din advokat, kammarrätten, dina svin till föräldrar, socialen som ej kom in på juldagen (tänk om du just då satt inlåst i källaren, om de bara tvingat sig in 😪 ), alla runtomkring dig som säkert såg att allt inte var 100 men inte reagerade.
❤❤Hoppas du är på ett fint ställe nu ❤❤
Citera
2020-05-21, 10:17
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Någon som sitter på bilden när hon är ute o går med barnen i vagnen?? Hittar inte den i tråden längre.

https://www.bildtagg.se/bild/5ip9bc76ww1drd644als7ztc
Citera
2020-05-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ahh okej det är bra det ju! Bara läst vållande, men kanske fastnat på fupen.. Hon ska åka dit för mord o inget annat!

Se stämningsansökan där det står mord i första hand och vållande i andra hand. Ligger först i tråden.
Citera
2020-05-21, 10:18
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag har kollat upp det och jag kan inte se att det fattas ett syskon. Och jag kan inte se annat än att hon pratat med sina familj på sociala medier. Inget indikerar på Jehovas, och det går inte dåligt för dom andra syskonen utan tvärtom.

Hon har väl sagt i förhör att ett syskon försökt ta livet av sig, inte att hen faktiskt är död. Eller?
Citera
2020-05-21, 10:24
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maraki
Tycker att du borde kontakta polisen för att dom ska få en bild av henne som person och vad hon kan vara kapabel till att göra. Borde vara bra för rättegången med de som vittnar om hur hon kan vara som person.

Jag skulle absolut kunna kontakta polisen men är tveksam till att de skulle vara intresserade av vad jag som inte sett henne på 20 år har att säga.
Jag är inte densamma som jag var för 20 år sedan och även om Rebecca skulle kunna vara det med tanke på vad man läst så skulle hon lika gärna kunna vara en helt annan person också.
Men, ja, ett eller några karaktärsvittnen vore ju bra. Men hade jag varit polis hade jag ju kontaktat hennes nuvarande umgänge och familj.
Citera
2020-05-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Jag skulle absolut kunna kontakta polisen men är tveksam till att de skulle vara intresserade av vad jag som inte sett henne på 20 år har att säga.
Jag är inte densamma som jag var för 20 år sedan och även om Rebecca skulle kunna vara det med tanke på vad man läst så skulle hon lika gärna kunna vara en helt annan person också.
Men, ja, ett eller några karaktärsvittnen vore ju bra. Men hade jag varit polis hade jag ju kontaktat hennes nuvarande umgänge och familj.

Låt polisen avgöra det! Snälla, nu måste väl alla vuxna som kan ställa upp göra det så att barnet får upprättelse!
Citera
2020-05-21, 10:30
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Låt polisen avgöra det! Snälla, nu måste väl alla vuxna som kan ställa upp göra det så att barnet får upprättelse!

Är det 11414 man ringer eller vart vänder man sig med en sån fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in