2020-05-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Helt sjukt hur hon börjar prata i förhören efter helgen ute i friheten med Ps ex, hon hinner dessutom uppsöka sin "psykolog" så hon får det dokumenterat, och refererar hela tiden till att psykologen sa si o så och att det är därför hon inte minns händelsen. Inledningsvis va det luddiga förhör, tror P instruerar henne vad hon ska säga, hon mumlar om det i början. Då det ligger suddigt i närminnet. Men nu när drogerna är ute ur kroppen minns hon inget. Därför att hon va så väck så hon minns inte exakt vilken historia dem pratat ihop sig om, därför är det stopp och skulden läggs över på P helt, nu när han är borta och inte kan prata. Det har hon nog snackat ihop sig med exet om att allt ska läggas på P. Visst va P ett svin o våldsam, men hon har stått o sett på o valt o knarka ist för o göra ngt. OH fyfan vad dem knarkat, tunga saker oxå! Hur i helvete hon kan förneka det med alla bevis, brev, sms, överföringar, tjat, analyser sen 12 månader tbx, lådor me knark. Dem har haft ett helt schema för sitt missbruk, hon har nog tatt lite för mkt för många gånger, o då har P lackat då han är mer härdad o tål mer. För övrigt, vad tror ni om Ps död, hur gick det till?
Hon är helt anorektisk och har amfetamin i kroppen, men nej hon har absolut inte tagit annat än sina stesolid som hon av någon anledning snortat. Inga missbruksvibbar där inte...
Det är uppenbart att hon iaf sedan 2014 har missbrukat. De var nog inte klara i knoppen någon gång och jag fattar inte att inte folk sett hur påverkade de måste varit.
De gick till öppna förskolan har man läst här gång på gång. Ja visst, de blev i princip tvingade dit av BVC-sköterskan (som är en reko och bra person btw), en enda gång var de där. För observation till soc.
R säger att hon varit ute varje dag med barnen... hmmm... tror inte på det nej.
Och alla hemska saker de uttrycker om barnen, hur de behandlar dem.. bara bebisen är älskad, Älste sonen har fått sköta dig själv mkt.
Nej fy vilka otäcka människor P och R! Usch!!!!
Allt hon säger tar jag som lögner från en sönderknackad människa.
Citera
2020-05-21, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Jag saknar detta typ av vittnesmål och mycket annat i FUP!

- har källaren undersökts, vad fann man?
- har bilder tagna av P och R kunnat ge en tydligare bild av Es mående? Kan man se fler blåmärken? Kan man se när håret började falla av?
- har man förhört As kompisar? Barn pratar mycket mer öppet med sina vänner.
- har man kollat As internethistorik? Den kanske kan skvallra om hans oro/funderingar parallellt med det som hände hemma.

Jag kan ha missat att någon punkt redan finns i FUP i formera mig gärna isåfall!

Oavsett så tycker jag inte att FUP känns komplett, någon mer som kan hjälpa till att komplettera med svagheter?
Håller med dig helt! Fup känns inte komplett eller så har dem gjort ett dåligt jobb! Källaren är intressant, det borde dessutom A kunna berätta om. Tror han kommer börja prata mer o mer med tiden, han är traumatiserad, efter vård och terapi kommer snart berättelser.. Hon hade ju 4000 bilder i telefon o förde över 2000 till datorn. P padda har ja inte läst dem tömt. Men han va ivrig hon skulle tömma sin telefon så det va kanske bara den dem använde. Hon svamlar i början att han skriker ring 112, va det hennes aktiva val att sätta stopp för det? Kan inte riktigt släppa det..
Citera
2020-05-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hur ser huset ut? De bodde väl i ett hyreshus, har de avskild källare från övriga boende? Någon som vet?
De har en egen dörr/trapp från köket ner, vet inte om grannarna ovanför och nedanför också kan använda den men den är ju inte den vägen man tar oftast
Citera
2020-05-21, 09:26
Medlem
Citat:
I slutet erkänner hon lite för hon har inget val. Men dem flesta av droger har hon ingen aning om hur hon fått i sig! Trots hon knaprar på dygnet runt när P är på jobbet, o fyller på ständigt med nya beställningar. Hon förskönar och skyller ifrån sig! Det räcker inte att hon erkänner hon tar det hon har föreskrivet plus lite subbar. HON TAR Allt, bara erkänn. Lagom under dagen, sen när dem sövt ner barnen med lugnande, öser dem i sig själv så dem inte ens kan stå på benen! Sannolikt att han dog i en avtändning. Men osannolikt att han inte fick vård på häktet /sjukhuset, då han hade ett så uppenbart dokumenterat missbruk plus blodproverna dem tar direkt vid gripande. Då undrar man : har dem låtit han dö där i sällen?
Det är så löjligt att hon skyller ifrån sig om drogerna. Skulle hon inte märkt att hon fått dem eller? Så dumt. Hon har knarkat järnet och det syns ju i hårprodukter och blod. Dumma kossa.
Citera
2020-05-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Hon är helt anorektisk och har amfetamin i kroppen, men nej hon har absolut inte tagit annat än sina stesolid som hon av någon anledning snortat. Inga missbruksvibbar där inte...
Det är uppenbart att hon iaf sedan 2014 har missbrukat. De var nog inte klara i knoppen någon gång och jag fattar inte att inte folk sett hur påverkade de måste varit.
De gick till öppna förskolan har man läst här gång på gång. Ja visst, de blev i princip tvingade dit av BVC-sköterskan (som är en reko och bra person btw), en enda gång var de där. För observation till soc.
R säger att hon varit ute varje dag med barnen... hmmm... tror inte på det nej.
Och alla hemska saker de uttrycker om barnen, hur de behandlar dem.. bara bebisen är älskad, Älste sonen har fått sköta dig själv mkt.
Nej fy vilka otäcka människor P och R! Usch!!!!
Allt hon säger tar jag som lögner från en sönderknackad människa.
Jag tror A kommer börja prata med tiden, efter chocken och traumat. Hoppas stackars Silas inte kommer ihåg någonting och får växa upp i en kärleks full familj. Hur man kan va så egoistisk att kämpa tbx ett barn bara för sitt ego och för att vinna över en myndighet är HELT SJUKT! Vilket trauma för E att komma från en kärleksfull familj till total misär! Hoppas Rebecca inte lyckas ta sitt liv, och får leva nykter med dessa tankar i resten av sitt liv o ätas upp inifrån sakta sakta varje dag!
Citera
2020-05-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det är så löjligt att hon skyller ifrån sig om drogerna. Skulle hon inte märkt att hon fått dem eller? Så dumt. Hon har knarkat järnet och det syns ju i hårprodukter och blod. Dumma kossa.
Hon har säkerligen knarkat mer än honom, och suttit hemma när han vatt på jobb, gjort beställning efter beställning o skött all hemleverans helt på egen hand! Att han kolla henne var ju för att han visste hon inte hade kontroll och stoppa i sig för mkt! Medans han iaf lyckades knarka o jobba och hålla upp en någorlunda vardag. Det var HON som var den riktiga pundaren! Hade det gått 6 månader till hade dem hittat sprutor o heroin säkerligen oxå i lägenheten!
Citera
2020-05-21, 09:38
Medlem
F3ttans avatar
Har FUP kommit?
Vilken TR behandlar ärendet?
Citera
2020-05-21, 09:43
Medlem
Läst hela fupen nu......

Vilken jävla lögnare hon är, hon försöker verkligen göra sig själv till offer. Så synd om henne!

Jag känner igen den typen. Träffat på två stycken i mitt liv som jag känner.
En knarkande förälder som vägrar ta eget ansvar och som inte ser knarket som någon fara. Allt är myndigheternas fel!!! Och det är alla andra som är onda, som är ute efter dom. Patetiska jävla rövhål.

Jag tycker att förundersökningsledarna var allt för mesiga mot henne. Dom skulle ställt frågan rakt ut: anser du att det är en mänsklig rättighet att få skaffa barn?

Jag vet inte om jag missade det, men frågade dom Rebecka om varför folk har vittnat om att Esmerlada var hög på julafton?

Men jag undrar verkligen: varför står det hela tiden vållande till annans död vid varje förhör och mord bara en gång?! Hon är väl åtalad för mord??
Citera
2020-05-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att storebror inte märkt vad som pågått kan bero på att han i likhet med många andra tonårskillar suttit på sitt rum med hörlurar och spelat. Kan ju tänka mig att just denne kille flytt vardagen med två svårt nedknarkade idioter genom att barrikadera sig på sitt rum. Det hade jag gjort.
Ja. Det är helt normalt i den åldern att dra sig undan från familjen sådär.
Sen på det rädslan att bli drabbad själv om han sa eller gjorde något. Han ville nog inte vara nära P i onödan. Den där P verksr ju ha agg mot äldste sonen.
Han verkar ha haft mycket regler och grejor han ska göra hemma, han var nog hunsad. Rädd att behöva bo på lvu-hem igen.
Hjärtat brister när jag tänker på den killen. Stackars barn att bli förskjuten och baktalad av sin egen mamma när han är 9(?) år och sen behöva bo hos en familj som inte hjälpte honom i traumat, Som inte kunde ta att han mådde väldigt dåligt... så han hamnade på lvu där han fick ha som ett straff precis som kriminella tonåringar. Fast han var ett offer. Klart han var glad att vara hemma och få eget rum. Alla barn älskar sina föräldrar och han hade bara sin mamma.
Att en del inte ser att han är ett offer, det största offret här (bebisen kommer inte komma ihåg det här sen) det är obegripligt.
Jag hoppas att han får bo med en släkting eller i ett familjehem nu och inte behöva vara inspärrad på lvu i fyra år.
Senast redigerad av Yanii 2020-05-21 kl. 09:50.
Citera
2020-05-21, 09:48
Medlem
Citat:
Jag tror A kommer börja prata med tiden, efter chocken och traumat. Hoppas stackars Silas inte kommer ihåg någonting och får växa upp i en kärleks full familj. Hur man kan va så egoistisk att kämpa tbx ett barn bara för sitt ego och för att vinna över en myndighet är HELT SJUKT! Vilket trauma för E att komma från en kärleksfull familj till total misär! Hoppas Rebecca inte lyckas ta sitt liv, och får leva nykter med dessa tankar i resten av sitt liv o ätas upp inifrån sakta sakta varje dag!
Om S slipper höra och älta det som hänt så kommer han inte minnas det. Jag tycker att man kan låta bli att berätta det tills han är 18.
Tycker därför du ska ta bort hans namn och bara skriva S.
Senast redigerad av Yanii 2020-05-21 kl. 09:52.
Citera
2020-05-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Läst hela fupen nu......

Vilken jävla lögnare hon är, hon försöker verkligen göra sig själv till offer. Så synd om henne!

Jag känner igen den typen. Träffat på två stycken i mitt liv som jag känner.
En knarkande förälder som vägrar ta eget ansvar och som inte ser knarket som någon fara. Allt är myndigheternas fel!!! Och det är alla andra som är onda, som är ute efter dom. Patetiska jävla rövhål.

Jag tycker att förundersökningsledarna var allt för mesiga mot henne. Dom skulle ställt frågan rakt ut: anser du att det är en mänsklig rättighet att få skaffa barn?

Jag vet inte om jag missade det, men frågade dom Rebecka om varför folk har vittnat om att Esmerlada var hög på julafton?

Men jag undrar verkligen: varför står det hela tiden vållande till annans död vid varje förhör och mord bara en gång?! Hon är väl åtalad för mord??
Antagligen för att dem inte ser uppsåt. Tycker det är en fingervisning om vad som komma skall i rättegången, att dem ändrat till vållande, dem har bestämt sig för att det är en olycka och att föräldrarna varit frånvarande och oaktsamma. Men det borde vara mord. För är det så att hon "trillat" hade kanske blåljus personal kunnat rädda hennes liv om dem ringt! Men dem lät henne dö, för att rädda sig själv och sitt knarkande, planerade dessutom att fly o försökte få tag i pengar snabbt bara en stund efter att dem insett hon va helt borta!
Citera
2020-05-21, 10:06
Medlem
Citat:
Antagligen för att dem inte ser uppsåt. Tycker det är en fingervisning om vad som komma skall i rättegången, att dem ändrat till vållande, dem har bestämt sig för att det är en olycka och att föräldrarna varit frånvarande och oaktsamma. Men det borde vara mord. För är det så att hon "trillat" hade kanske blåljus personal kunnat rädda hennes liv om dem ringt! Men dem lät henne dö, för att rädda sig själv och sitt knarkande, planerade dessutom att fly o försökte få tag i pengar snabbt bara en stund efter att dem insett hon va helt borta!

Men alla tidningar skriver ju att hon är åtalad för mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in