2020-05-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
På det fine bildet av en smilende AEH på et hotellrom.

Også her ser det ut til at AEH har en slags skade, en hevelse og en mørkere stripe mellom høyre øyekrok og nesen.

Noen som er vant til å tolke slikt? Hva kan årsaken være?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Edit

For meg ser det ut som om det kan ha vært et sår, en rift i huden, som er blitt limt. For å etterlate minst mulig arr.

Eller, sår som er lukket med lim etter en eller annen for for behandling i helsevesenet.

Tror hun har et arr eller ett eller annet der, her er fra et nyere bilde.
https://imgur.com/a/cm2WcNK
Citera
2020-05-21, 00:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Man skal heller ikke se bort fra at slepesporene kan fortelle om baderomsdøra var blitt lukket eller ei. Blod eller annet på «retur» ville kanskje kunne si noe om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor skulle slepesporene si noe om døren ble lukket etterpå ? Det trenger ikke være noen logikk bak en avgjørelse om å lukke en dør.
Slepespor f.eks over en dørkarm vil kanskje bli dratt bakover/forandre tekstur hvis en dør blir lukket, ganske logisk.

Fravær av slike spor kan være med på å avkrefte at døren var lukket, altså løgn.
Citera
2020-05-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja man ser en rødlig strek fra øyekroken mot nesen på flere nyere bilder også:
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-undersoker-om-kryptopenger-er-gatt-til-mulige-medvirkere-av-drapssiktede-tom-hagen/3423970349.html

Her er et nærbilde halvveis fra siden:
https://www.dagbladet.no/nyheter/na-er-hun-borte-for-alltid/72407824

https://www.dagbladet.no/nyheter/tenker-pa-henne-hver-dag/72207618
Citera
2020-05-21, 00:21
Medlem
Citat:

Ja. Hun har ett arr.

Det ser ny ut på hotellbildet. Kanskje han hadde skambanket henne, og slik at hun måtte på sykehus og lime skaden.

Og så, trøstetur etter på. Kanskje.
Citera
2020-05-21, 00:27
Medlem
..
Senast redigerad av Hoibykongen 2020-05-21 kl. 00:47.
Citera
2020-05-21, 00:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
På det fine bildet av en smilende AEH på et hotellrom.

Også her ser det ut til at AEH har en slags skade, en hevelse og en mørkere stripe mellom høyre øyekrok og nesen.

Noen som er vant til å tolke slikt? Hva kan årsaken være?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Joaa06/loerenskog-saken-avlyste-hyttetur-i-sms-paa-forsvinningsdagen

Edit

For meg ser det ut som om det kan ha vært et sår, en rift i huden, som er blitt limt. For å etterlate minst mulig arr.

Eller, sår som er lukket med lim etter en eller annen for for behandling i helsevesenet.
Bilden har ju låg skärpa, så det är svårt att se. Jag skärpte upp bilden i Photoshop med Smart Sharpen, 3,4 pixlar, 60%, för att se om man kunde skärpa upp detaljerna, och det blir tydligare, men inte mycket lättare att avgöra vad det är, och det blir inte lättare av att vinkeln på ansiktet är sådan att man inte har motsvarande yta mellan näsroten och vänster inre ögonvinkel att jämföra med.

Men det ser ut som någon typ av avlång rodnad. Det skulle kunna vara ett sår under läkning - limmat eller ej - men det skulle också kunna vara en massa andra ting. Jag kan inte krama ur tillräcklig upplösning ur bilden för att vara säker.
Citera
2020-05-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Jeg tror at noen av de som deltar her, har informasjon som er stemmer med virkeligheten, med andre ord vet mer enn det som fremkommer i media. Det er noe av det jeg synes er interessant med dette forumet, å få informasjon om saken. Men også en del her inne som påstår/hevder ting uten å hverken skrive at det er noe de av en eller annen grunn vet noe om, eller kan vise til informasjon som er publisert. I slike tilfeller synes i hvert fall jeg det er greit å skrive "jeg tror/antar...." og kommer med en begrunnelse på hvorfor de tror/antar noe. Når noen skriver "TH er psykopat, gjerrig, kontrollerende, god, kjærlig", eller whatever gir det meg inntrykk av at dette er informasjon de sitter på, og som jeg derfor tenker det kan være interessant å få vite mer om. Har jo vært her så lenge at jeg kjenner lusa på gangen, og derfor ikke gidder involvere meg med enkeltes utsagn/påstander. Men når noen brukere som fremstår som seriøse (+/-) kommer med slike påstander blir jeg usikker på om de sitter på inside information eller bare slenger rundt seg med grunnløse påstander. Derfor er jeg opptatt av om noen "vet" eller bare "tror".

Spot on. Virker som fantasi/teorier blir til fakta, når man leser her. På meget tynn suppe.
Personlig tenkte jeg som 90% av Norges befolkning at TH hadde gjort dette, men etter å ha lest gjennom forumet her, samt enset hva politiet har i ermet, så er jeg rimelig sikker på at TH ikke kommer til å bli dømt i denne saken, og dermed så spiller det lite rolle hva folk fantaserer om.
Men, jeg har tatt feil før. Tiden vil vise.
Citera
2020-05-21, 00:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Den bilden har ju klart högre upplösning, och där ser det inte lika avlångt ut. Det kan vara ett ärr, och det kan vara aktinisk keratos - "ålderdomshudfläckar". AEH har ju uppenbart en del sådana fläckar i ansiktet, och detta kan vara en sådan fläck med lite större färgavvikelse mot resten av ansiktshuden.
Citera
2020-05-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Bilden har ju låg skärpa, så det är svårt att se. Jag skärpte upp bilden i Photoshop med Smart Sharpen, 3,4 pixlar, 60%, för att se om man kunde skärpa upp detaljerna, och det blir tydligare, men inte mycket lättare att avgöra vad det är, och det blir inte lättare av att vinkeln på ansiktet är sådan att man inte har motsvarande yta mellan näsroten och vänster inre ögonvinkel att jämföra med.

Men det ser ut som någon typ av avlång rodnad. Det skulle kunna vara ett sår under läkning - limmat eller ej - men det skulle också kunna vara en massa andra ting. Jag kan inte krama ur tillräcklig upplösning ur bilden för att vara säker.

Hvis det er et sår etter mishandling, er rødhet og misfarging forsvunnet, og noe av hevelsen sitter igjen. Øyekroken på høyre øye er veldig diffus, nesten forsvunnet, og øyet er mindre enn venstre øye.

Om hun kan ha gjennomgått en form behandling, operasjon eller lignende. Vet ikke. Har ikke sett noe lignende tidligere.

Men arret ser nytt ut på det fotografiet fra hotellrommet. Og arret er synlig på mange nyere bilder.
Citera
2020-05-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Slepespor f.eks over en dørkarm vil kanskje bli dratt bakover/forandre tekstur hvis en dør blir lukket, ganske logisk.

Fravær av slike spor kan være med på å avkrefte at døren var lukket, altså løgn.

Normalt sett er det vesentlig mellomrom mellom dørkarm og dør.
Citera
2020-05-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nå må vi ikke glemme at tingretten ga han varetekt. Så NOE må de jo ha. Å si at de ikke har noen beviser som helst, og at de arresterte TH etter hva magefølelsen deres sier, blir bare tull. De har sagt at de har funnet hans DNA plassert på en sånn måte at det kan settes i sammenheng med forsvinningen.
Og så er det vel ikke skrevet at den hemmelige etterforskningen er avsluttet, så her kan de ha mye mer å gå på bevismessig. De har sagt at det er hull i tidslinjen, og at de ikke har full kontroll på hvor han har vært hele arbeidsdagen. Og så har vi en som har forklart seg falsk, og at det er en leiebil som det ikke kan redegjøres for. Snart blir nok flere arrestert, og til slutt kommer politiet med alt de har.

Birgitte Tengs saken. Fått med deg den? Der hadde politiet gode bevis.. 😂🙈
Jeg synes det der ut som politiet er på vei samme vei. Tunellsyn.
Må få en løsning, det må være TH.
Nå er det ikke kommer frem en dritt som tilsier det, tviler sterkt på det kommer noe.
Da er han uskyldig, okke som
Senast redigerad av Hoibykongen 2020-05-21 kl. 00:48.
Citera
2020-05-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoibykongen
Birgitte Tengs saken. Fått med deg den? Der hadde politiet gode bevis.. 😂🙈
Jeg synes det der ut som politiet er på vei samme vei. Tunellsyn.
Må få en løsning, deg må være TH.
Nå er det ikke kommer frem en dritt som tilsier det, tviler sterkt på det kommer noe.
Da er han uskyldig, okke som

Da AEH forsvant var det gått 23 år fra Birgitte Tengs-saken. Definitivt den verste politiskandalen jeg har hørt om.

Politiet sier de har lært. De har mye bedre utstyr for sikring av spor og beviser i dag. Politiet har bedre utdanning og mer ressurser. De bruker helt andre avhørsteknikker. Jeg har tillit til politiet. Og jeg tror politiet har tatt rett mann. Om de greier å få han dømt, er en annen sak. Men jeg tror og håper det.

Men, det er vel med politiet som så mye annet. Desto mindre personlig erfaring man har, desto større er tilliten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in