2020-05-20, 21:19
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Haha, tänkte också på det! Var det inte just under den perioden (början/mitten av april) som tjatet om den exponentiella ökningen eskalerade i denna tråd?
Det babblas så mycket
Såg det också i början av mars när det kom ut ur Kina och tegnell har pratat om det i Sverige.

Det borde i alla fall inte vara dubbelt nu var 5-6 dag.

Exponentiell ökning är ganska speciell.
Om Näckrosorna dubbleras var 5 dag och grodorna dör om hela dammen är fylld av näckrosor så ser det efter 30 dagar ut som att det finns mycket plats kvar i dammen. Vilket det inte alls är 🐸 ☠️

Exponentiell ökning
Sen finns ju "Riskornen på schackbrädet" också.
Citera
2020-05-20, 21:20
Medlem
Experterna satt som fågelholkar i aktuellt ikväll..dom skulle gå tillbaks till skrivbordet och räkna om så dom.
Citera
2020-05-20, 21:20
Medlem
OvissFramtids avatar
Har sedan 40 dagar tillbaka inte tagit del av någon nyhet rörande corona i Sverige, så jävla skönt att slippa alla unkna lögner från statens och medias lögnfabriker. Glömmer inte när jag satt här i början och diskuterade med vilseledda idioter som på riktigt trodde vi skulle komma upp i endast några hundra döda mot sommaren. Det känns som att vi går in mot ett annat stadie nu, det verkar inte ha planat av ordentligt här medan övriga länder öppnat upp så sakta. Hur kommer synen vara på oss när viruset utrotas i andra länder och fortfarande gör till synes stor skada här? Att en megaidiot som Tegnell fortfarande får stå kvar i tv förvånar mig...Eller inte. Vittnar om vilket totalt sinnessjukt tillstånd vårt samhälle befinner oss i. Tyvärr ordentligt många svagbegåvade individer som låter sig bli hunsade av lögnande myndighetspersoner...Uppenbarligen. Detta ska aldrig glömmas, statens riktigt sanna svek mot de äldre.
Citera
2020-05-20, 21:21
Medlem
Wajis avatar
Råder alla läsa Norska tidningar. Även danska och finska med översättning så får man en annan bild av det som ges i Sverige.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/20/195678967/erna-solberg-vi-ville-aldri-latt-helsedirektoren-styre-landet-gjennom-en-krisesituasjon

Översätter rubriken Vi skulle aldrig låta hälsodirektören kontrollera landet genom en kris
Citera
2020-05-20, 21:21
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Pinsamt att höra virologen och Tom Britton sitta och hitta på ursäkter i aktuellt.
Skäms!

Det hade ju varit trevligt om de kunde plocka in en sån där som haft rätt hela tiden, istället för "experter".
Citera
2020-05-20, 21:23
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Siffrorna på smittade stiger nu i många länder runt om i världen som har tropiskt klimat eller årstidssommar sedan ett antal veckor tillbaka. Vilket torde tyda på att viruset inte nödvändigtvis vis minskar i Europa pga av det varmare vädret. Många drömmer ju tydligen om att bokstavligen isolera bort viruset men hur ska det gå till när en stor del av världen inte kan det?

Var är WHOs 30 miljoner döda i Afrika? Paniken den där jävla organisationen och ni alarmister kommer att döda kommer med lätthet dock att inbegripa miljoner i svält och miljoner icke vaccinerade pga att allt fokus ligger på en knappt dödlig influensa. Skämmas bör ni förbannade kretiner.
Citera
2020-05-20, 21:24
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Idioten fattar inte att 7.3% är i början av april.
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Stämmer det verkligen? Vad jag förstår gäller det vecka 18, vilket var mellan 27 april-3 maj.
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Ja han sa att det tar några veckor att få antikroppar så 7,3% var smittade några veckor tidigare än vecka 18.

Vecka 15. Dvs 6-12 april, enligt SVT:

Citat:
"Siffrorna speglar coronapandemin från vecka 15, eftersom det dröjer ett tag innan kroppens immunförsvar utvecklar antikroppar."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/antikroppstester
Citera
2020-05-20, 21:25
Medlem
Jag förstår inte snacket om andra vågen. Jag kan förstå en andra våg i länder där man ser en tydlig peak och sen en kurva som kraftigt går ner tack vare åtgärder. Men någon sådan finns ju inte i Sverige pga brist på åtgärder utan istället ser man ju en utplaning men inget fall nedåt. Så medan andra länder är nere på bra nivåer kmr Sverige ligga på en plan nivå under lång tid. Resultatet säger ju sig självt. Ond bråd död
Citera
2020-05-20, 21:26
Medlem
wedonthavetimes avatar
Till dig som satt i mitten i Aktuellt. Du var väl virolog. Eftersom du inte visste om något fall där någon smittats på nytt så har du en rapport här där så har skett. Den är från 7 maj så hyffsat ny.

Den här rapporten har cirkulerat flitigt så jag undrar hur du kan ha missat denna om du nu ägnar någon tid åt att hålla dig uppdaterad.

Recurrence of COVID‑19 after recovery: a case report from Italy
https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s15010-020-01444-1.pdf
Citera
2020-05-20, 21:27
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Hur kommer det sig att svt alltid bjuder in forskare som delar FHMs strategi?

Var är Björn Olsen? Har inte sett honom i aktuellt sen detta helvete började?

Vad gjorde Mia Philipson i studion förutom att verka livrädd?

Vad var hon livrädd för? Ryker karriären om man bara antyder minsta kritik mot svenska strategin? Helt galet. Hon var extremt kass. 0 trovärdighet.
Citera
2020-05-20, 21:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Jag förstår inte snacket om andra vågen. Jag kan förstå en andra våg i länder där man ser en tydlig peak och sen en kurva som kraftigt går ner tack vare åtgärder. Men någon sådan finns ju inte i Sverige pga brist på åtgärder utan istället ser man ju en utplaning men inget fall nedåt. Så medan andra länder är nere på bra nivåer kmr Sverige ligga på en plan nivå under lång tid. Resultatet säger ju sig självt. Ond bråd död

Andra vågen bygger på ideen att "sommaren" minskar smittspridningen o det då tar fart till hösten precis som influensan.
Citera
2020-05-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Aj fan, med ditt track record som är fullständigt upp och ner så skulle det betyda ingen ny våg. Nåja även en blind höna antar jag..

You mean how I’ve predicted both the IFR and infection rates in Stockholm with a far higher accuracy rate than the FHM, Britton and the rest?

Does it hurt your pride or something? Saddens me that I warned ya’ll and you gave me hate back.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in