Haha, tänkte också på det! Var det inte just under den perioden (början/mitten av april) som tjatet om den exponentiella ökningen eskalerade i denna tråd?
Det babblas så mycket
Såg det också i början av mars när det kom ut ur Kina och tegnell har pratat om det i Sverige.
Det borde i alla fall inte vara dubbelt nu var 5-6 dag.
Exponentiell ökning är ganska speciell.
Om Näckrosorna dubbleras var 5 dag och grodorna dör om hela dammen är fylld av näckrosor så ser det efter 30 dagar ut som att det finns mycket plats kvar i dammen. Vilket det inte alls är 🐸 ☠️
Det var några grodor som bodde i en damm och en dag såg de ett näckrosblad men de täckte bara
1% av dammen så det var inget farligt.
Efter 5 dagar fanns det dubbelt så många näckrosor igen alltså var
2% av dammen i skugga av näckrosor så allt var fortfarande lugnt.
Efter 20 dagar var cirka 14% av dammen fylld av näckrosor så det märktes knappt för grodorna.
Den 30 dagen var 50% av dammen fylld av näckrosor och det började bli dags att göra något åt det tyckte grodorna.
Men de hade ju gott om tid eftersom det hade tagit 30 dagar att fylla halva dammen.
☠️ 🐸
Bara 5 dagar senare så var hela dammen fylld och grodorna döda
Exponentiell ökning
Sen finns ju "Riskornen på schackbrädet" också.
Har sedan 40 dagar tillbaka inte tagit del av någon nyhet rörande corona i Sverige, så jävla skönt att slippa alla unkna lögner från statens och medias lögnfabriker. Glömmer inte när jag satt här i början och diskuterade med vilseledda idioter som på riktigt trodde vi skulle komma upp i endast några hundra döda mot sommaren. Det känns som att vi går in mot ett annat stadie nu, det verkar inte ha planat av ordentligt här medan övriga länder öppnat upp så sakta. Hur kommer synen vara på oss när viruset utrotas i andra länder och fortfarande gör till synes stor skada här? Att en megaidiot som Tegnell fortfarande får stå kvar i tv förvånar mig...Eller inte. Vittnar om vilket totalt sinnessjukt tillstånd vårt samhälle befinner oss i. Tyvärr ordentligt många svagbegåvade individer som låter sig bli hunsade av lögnande myndighetspersoner...Uppenbarligen. Detta ska aldrig glömmas, statens riktigt sanna svek mot de äldre.
Siffrorna på smittade stiger nu i många länder runt om i världen som har tropiskt klimat eller årstidssommar sedan ett antal veckor tillbaka. Vilket torde tyda på att viruset inte nödvändigtvis vis minskar i Europa pga av det varmare vädret. Många drömmer ju tydligen om att bokstavligen isolera bort viruset men hur ska det gå till när en stor del av världen inte kan det?
Var är WHOs 30 miljoner döda i Afrika? Paniken den där jävla organisationen och ni alarmister kommer att döda kommer med lätthet dock att inbegripa miljoner i svält och miljoner icke vaccinerade pga att allt fokus ligger på en knappt dödlig influensa. Skämmas bör ni förbannade kretiner.
Jag förstår inte snacket om andra vågen. Jag kan förstå en andra våg i länder där man ser en tydlig peak och sen en kurva som kraftigt går ner tack vare åtgärder. Men någon sådan finns ju inte i Sverige pga brist på åtgärder utan istället ser man ju en utplaning men inget fall nedåt. Så medan andra länder är nere på bra nivåer kmr Sverige ligga på en plan nivå under lång tid. Resultatet säger ju sig självt. Ond bråd död
Till dig som satt i mitten i Aktuellt. Du var väl virolog. Eftersom du inte visste om något fall där någon smittats på nytt så har du en rapport här där så har skett. Den är från 7 maj så hyffsat ny.
Den här rapporten har cirkulerat flitigt så jag undrar hur du kan ha missat denna om du nu ägnar någon tid åt att hålla dig uppdaterad.
Jag förstår inte snacket om andra vågen. Jag kan förstå en andra våg i länder där man ser en tydlig peak och sen en kurva som kraftigt går ner tack vare åtgärder. Men någon sådan finns ju inte i Sverige pga brist på åtgärder utan istället ser man ju en utplaning men inget fall nedåt. Så medan andra länder är nere på bra nivåer kmr Sverige ligga på en plan nivå under lång tid. Resultatet säger ju sig självt. Ond bråd död
Andra vågen bygger på ideen att "sommaren" minskar smittspridningen o det då tar fart till hösten precis som influensan.