2020-05-19, 21:19
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Corona-Bob Tegnell verkar inte fatta hur detta vaccin fungerar avseende smittbärare och hur COVID-19 kan komma att smitta under många år.
Nej, det är otroligt vad dumma dom är trots all sin utbildning och erfarenhet inom området.
Tur att vi har Flashbackare som vet bättre.
Citera
2020-05-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Om man ska se det ur en annan, rent självisk, synvinkel, vilka riskerna är långsiktigt om man blir smittad. Jag är inte särskilt påläst eller insatt i dessa men jag vet tillräckligt för att inse att jag tar 0 risker för så länge det inte är klarlagt att det inte kan påverka immunförsvar, lungor osv tänker inte jag riskera min hälsa och kanske få ångra sig
Det gör du rätt i. Varför ska man offra sitt liv för ekonomin.
Ekonomin är ändå åt helvete med tanke på att så mycket pengar och bostadslån som blivit skapad ur tomma intet.
Citera
2020-05-19, 21:20
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Vad tramsigt sagt

Antar att du inte har barn att ta hand om eller oroa dig för.
Citera
2020-05-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Om man ska se det ur en annan, rent självisk, synvinkel, vilka riskerna är långsiktigt om man blir smittad. Jag är inte särskilt påläst eller insatt i dessa men jag vet tillräckligt för att inse att jag tar 0 risker för så länge det inte är klarlagt att det inte kan påverka immunförsvar, lungor osv tänker inte jag riskera min hälsa och kanske få ångra sig

Bra, det är klokt att vara försiktig och hålla avstånd så mycket du kan. Sund inställning. De långsiktiga effekterna vet vi inte så mkt om förrän om ett tag. Men läkarna är redan nu oroliga att man kan behöva lång rehabilitering och ev. få sämre lungfunktion bland annat, om man blivit svårt sjuk.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Död är kanske inte det värsta som kan inträffa av att vara allvarligt sjuk, måste väl nästan vara värre att bli hjärnskadad och dras med konsekvenserna resten av livet för att inte tala om hur dyrt det blir för samhället med individer som inte kan leva normala liv som brukar vara den vanligaste försvarsformen på detta forum, att äldre som stryker med bara kostar pengar och skulle dö snart i alla fall.

Håller helt med dig! Följdsjukdomar av COVID-19 för barn kan bli värre än mycket annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Eh va? Det händer regelbundet.

ursäkta om jag är bakom flötet vad händer regelbundet? Att man blir svårt sjuk av vaccin?
Citera
2020-05-19, 21:22
Medlem
Till alla som pratar om flockimmunitet. Vill ni ta risken att för all framtid ha ett nedsatt immunförsvar eller andra åkommor så go for it. Jag och min familj hade redan planer på att lämna världens mest överskattade land innan detta och tills den dagen kmr kanske man får bära munskydd med den här patetiska s.k straregin
Citera
2020-05-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Nej, det är otroligt vad dumma dom är trots all sin utbildning och erfarenhet inom området.
Tur att vi har Flashbackare som vet bättre.

Du verkar inte förstå att FHM ägnar sig åt skademinimering.

De spelar dumma för att slippa utstå kritik och idioter som dig låter de komma undan med det.

Förstår du?
Citera
2020-05-19, 21:23
Medlem
HGs avatar
Undrar om det blev någon åtgärd avseende detta avslöjande?

Personal på Karolinska: ”Vi uppmanas jobba även om vi är coronasmittade”

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/personal-pa-karolinska-vi-uppmanas-jobba-aven-om-vi-ar-coronasmittade/
Citera
2020-05-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Corona-Bob Tegnell verkar inte fatta hur detta vaccin fungerar avseende smittbärare och hur COVID-19 kan komma att smitta under många år.
Hur fungerar det då?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
ATTENUERAT ja.

Du argumenterar att det är samma sak som att infektera någon med en sjukdom, vilket det inte är. Hela tanken med ett vaccin är att kroppen snabbt ska få överhand och lära sig hantera sjukdomen utan att du blir smittsam eller får farliga bieffekter så att man har antikroppar redo när och om det riktiga viruset dyker upp.
Jo, men det är likafullt ett virus som förökar sig i kroppen:

Virusstammarna förökar sig i slemhinnor i näsa och svalg

Vilket gör att alla inte tål det.

Det förekommer även levande poliovaccin, men det går inte alltid så bra:

In rare instances, the live virus in oral polio vaccines can mutate and become infectious, causing new outbreaks.

https://www.the-scientist.com/news-opinion/polio-vaccination-causes-more-infections-than-wild-virus-66778

För de allra flesta som kommer i kontakt med SARS-CoV2 tar kroppen snabbt överhanden och vinner över infektionen.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-05-19 kl. 21:30.
Citera
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Du verkar inte förstå att FHM ägnar sig åt skademinimering.

De spelar dumma för att slippa utstå kritik och idioter som dig låter de komma undan med det.

Förstår du?
Du har noll koll på vad FHM ägnar sig åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in