2020-05-20, 15:03
Medlem
Magnituds avatar
Jag gillar dessa nya miffon, de är simpla och trevliga för det mesta, dock så blir det så jäkla mycke onödigt och off topic från de

Kan inte hålla med mer highdelight, förut när öppna livechatten var uppe och alla tyngsta roligaste miffon satt där
2020-05-20, 16:50
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Givetvis, eftersom antalet aktiva medlemmar har ökat. Jag vågar dock nästan ta gift på att procentuellt sett så är det ungefär lika mycket.
Ja, men kombinationen ger att i gruppen Aktuella brott och kriminalfall är på förstasidan (50 trådar) äldsta tråden ändrad för bara 4 timmar sedan. (går det att förstå jag jag menar?), Paolotrådarna växer med tusentals inlägg per dag.
På den gamla goda tiden kanske det var 10 trådar med aktivitet på 4 timmar och några hundra inlägg om dagen i de värsta spamtrådarna.

Sommarlovseffekten, Eternal September är ju på inget sätt ett nytt fenomen på Flashback men det finns en gräns för hur många spaminlägg i rad man orkar läsa innan man ger upp.
2020-05-20, 16:58
Medlem
nog finns det en stor mängd pk-fittor som verkar bli aktiva med olika mellanrum , likaså så är det några som sköter detta som inte borde finnas med alls , varningar utan anledning, borttagna inlägg mm.
säger jag att staten kommer inte få ett öre av mig att ge till parasiterna så menar jag det
detta ska inte tolkas på annat sätt men alltså detta kan man bli avstängd för, sen får man ju inte ens berätta sanningen om blattas o deras förehavanden osv . förstår också att många andra som har blivit avstängda reggar nya konton, detta började under 2019 pga pk-fittorna(parasiterna)

parasit = en som uppbär sitt levene med skattepengar( anställd eller bidrag) dvs tärande

i ett bra land så jobbar väl 90% av arbetskraften i privata företag eller?
2020-05-20, 17:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Ja, men kombinationen ger att i gruppen Aktuella brott och kriminalfall är på förstasidan (50 trådar) äldsta tråden ändrad för bara 4 timmar sedan. (går det att förstå jag jag menar?), Paolotrådarna växer med tusentals inlägg per dag.
På den gamla goda tiden kanske det var 10 trådar med aktivitet på 4 timmar och några hundra inlägg om dagen i de värsta spamtrådarna.

Sommarlovseffekten, Eternal September är ju på inget sätt ett nytt fenomen på Flashback men det finns en gräns för hur många spaminlägg i rad man orkar läsa innan man ger upp.
Alla forum är på förstasidan, eller pratar du om Aktuella Ämnen? Det är inte forumets förstasida.

Så här är det alltid när något stort händer. Alltid. It comes with the territory.
2020-05-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Jag tycker personligen trådstarten är väldigt bra och känns extremt välmotiverad.

Som jag ser det finns det i stort sett enbart nedanstående sorters människor på Flashback anno 2020:

1: Renodlade troll som startar tramstrådar p.g.a. barnslig tonårsfjantighet ("Jag skulle ge min hund ett lavemang men började okontrollerbart att slicka den i skitan istället, är det något fel på mig?" )

2: Renodlade troll som medvetet sitter och postar provocerande svar och trådstarter bara för att jävlas med och plåga andra användare av sadistiska skäl ("HUR ska vi få statsministern att fylla på Sverige med fler invandrare och driva ut de onda svenskarna? Rymdkram!")

3: "Influencers" och diverse påverkansagenter, som avlönas av företag, partier eller statliga organ och hänger på Flashback för att påverka folks åsikter i en viss riktning.

4: Totalt efterblivna, insiktslösa idioter av den sort som de antika gnostikerna skulle kallat "hyliker", som är totalt renons på all analytisk tankeförmåga. Dessa individer skriver svar i trådar av samma sort som Hurt-Åke beskriver ovan...

...så att alla trådsvar bara upprepar eller eldar på trådstartarens inledande anklagelse, slutsats eller drev, där hylikerna sitter och upprepar varandras åsikter i en slags oändlig ekokammare utan någon förmåga till intellektuell analys. Dessa användare utgör idag ca. 90% av alla användare på forumet.

5: Riktiga människor med riktig analytisk och verbal förmåga, som hänger på Flashback i hopp om intressant, analytisk och insiktsfull diskussion. Dessa personer utgör mindre än 5% av användarna på sajten, och tycks bli färre för varje år som går. Jag förstår till fullo varför de väljer att sluta posta.

Så vad är det som har hänt? Varför har forumet gradvis blivit såhär? Jag vet inte. Kanske har det helt enkelt blivit för lätt att ta sig ut på Internet? Flashback förr om åren var betydligt mer underground och "förbjudet" än idag. Nu känns det istället som att den yngre generationen använder forumet mer som ett digitalt klotterplank vars generella diskussionsnivå börjat kännas som någons vägg på Facebook. Kanske borde Admin starta ett nytt Flashback någonstans på darkweb, som skulle vara svårt att hitta till och registrera sig på? Då skulle vi kanske slippa de allra flesta insiktslösa tomtarna, så att man återigen kunde diskutera intressanta saker i en intressant miljö.

Joråsosåatteeeeeh...

Vänstern med deras pk-anhang har efter 2018 infiltrerat fb på alla nivåer, behöver som sagt starta ett nytt forum, intressant är vad som kommer hända närmaste året, val o lågkonjuktur bäddar för kaos
2020-05-20, 17:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
nog finns det en stor mängd pk-fittor som verkar bli aktiva med olika mellanrum , likaså så är det några som sköter detta som inte borde finnas med alls , varningar utan anledning, borttagna inlägg mm.
säger jag att staten kommer inte få ett öre av mig att ge till parasiterna så menar jag det
detta ska inte tolkas på annat sätt men alltså detta kan man bli avstängd för, sen får man ju inte ens berätta sanningen om blattas o deras förehavanden osv . förstår också att många andra som har blivit avstängda reggar nya konton, detta började under 2019 pga pk-fittorna(parasiterna)

parasit = en som uppbär sitt levene med skattepengar( anställd eller bidrag) dvs tärande

i ett bra land så jobbar väl 90% av arbetskraften i privata företag eller?
Fast det handlar inte nödvändigtvis om hur man har tolkat ditt inlägg utan handlar förmodligen snarare om hur relevant det är för trådens topic.
2020-05-20, 17:20
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den känsla jag får är att allt fler professionella aktörer börjar skriva här. Det kan vara någon som avlönas för att sprida en viss politisk agenda eller försvara ett visst företag. Oftast nyreggade, eller äldre användare som varit inaktiva sedan dom reggades men plötsligt börjar skriva som satan i samband med något "drev" eller skandal.

I covidtrådarna är det uppenbart vad som händer. Det finns ett gäng debattörer som är pålästa kring vad FOHM gör och hur de tänkt och hur viruset antas fungera. Samtidigt är de kraftiga försvarare av statens linje. Det är inga vanliga flashbackmiffon utan det här handlar om folk som vet hur Sverige tänkt men inte är mottagliga för information om hur andra länder gör. Något som är ytterst anmärkningsvärt om det är fackfolk som inte har prestige i ärendet att försvara.

Givetvis kan det vara SSU Helsingborg som fått ett laminerat papper med argument men det kan lika gärna vara de som faktiskt räknat fram underlagen till de svenska åtgärderna. Eller Styrelsen för psykologiskt försvars efterträdarmyndighet: MSB.
2020-05-20, 17:29
Medlem
over9ks avatar
Problemet är att Flashback blev mainstream.
2020-05-20, 17:42
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Jag tycker personligen trådstarten är väldigt bra och känns extremt välmotiverad.

Som jag ser det finns det i stort sett enbart nedanstående sorters människor på Flashback anno 2020:

1: Renodlade troll som startar tramstrådar p.g.a. barnslig tonårsfjantighet ("Jag skulle ge min hund ett lavemang men började okontrollerbart att slicka den i skitan istället, är det något fel på mig?" )

2: Renodlade troll som medvetet sitter och postar provocerande svar och trådstarter bara för att jävlas med och plåga andra användare av sadistiska skäl ("HUR ska vi få statsministern att fylla på Sverige med fler invandrare och driva ut de onda svenskarna? Rymdkram!")

3: "Influencers" och diverse påverkansagenter, som avlönas av företag, partier eller statliga organ och hänger på Flashback för att påverka folks åsikter i en viss riktning.

4: Totalt efterblivna, insiktslösa idioter av den sort som de antika gnostikerna skulle kallat "hyliker", som är totalt renons på all analytisk tankeförmåga. Dessa individer skriver svar i trådar av samma sort som Hurt-Åke beskriver ovan...

...så att alla trådsvar bara upprepar eller eldar på trådstartarens inledande anklagelse, slutsats eller drev, där hylikerna sitter och upprepar varandras åsikter i en slags oändlig ekokammare utan någon förmåga till intellektuell analys. Dessa användare utgör idag ca. 90% av alla användare på forumet.

5: Riktiga människor med riktig analytisk och verbal förmåga, som hänger på Flashback i hopp om intressant, analytisk och insiktsfull diskussion. Dessa personer utgör mindre än 5% av användarna på sajten, och tycks bli färre för varje år som går. Jag förstår till fullo varför de väljer att sluta posta.

Så vad är det som har hänt? Varför har forumet gradvis blivit såhär? Jag vet inte. Kanske har det helt enkelt blivit för lätt att ta sig ut på Internet? Flashback förr om åren var betydligt mer underground och "förbjudet" än idag. Nu känns det istället som att den yngre generationen använder forumet mer som ett digitalt klotterplank vars generella diskussionsnivå börjat kännas som någons vägg på Facebook. Kanske borde Admin starta ett nytt Flashback någonstans på darkweb, som skulle vara svårt att hitta till och registrera sig på? Då skulle vi kanske slippa de allra flesta insiktslösa tomtarna, så att man återigen kunde diskutera intressanta saker i en intressant miljö.

Joråsosåatteeeeeh...

Underhållande inlägg//ej avlönad av organ
2020-05-20, 18:23
Medlem
Joomlas avatar
Jag håller delvis med. Det har alltid varit problem med nyregistrerade användare som tramsar, men jag tycker mig märka att det är betydligt många fler tramskonton sedan man slopade väntetiden på tre dagar innan man kunde aktivera och börja använda kontot för att posta. Kan inte kolla om denna är borta utan att faktiskt registrera att konto, men jag hoppas väntetiden gör comeback!
2020-05-20, 18:35
Medlem
Redan de gamla grekerna lär ha klagat på nyreggade miffon.
2020-05-20, 19:23
Medlem
HeltKlarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Jag håller delvis med. Det har alltid varit problem med nyregistrerade användare som tramsar, men jag tycker mig märka att det är betydligt många fler tramskonton sedan man slopade väntetiden på tre dagar innan man kunde aktivera och börja använda kontot för att posta. Kan inte kolla om denna är borta utan att faktiskt registrera att konto, men jag hoppas väntetiden gör comeback!
Jag reggade mig för knappt en månad sedan och fick minsann vänta de tre dygnen innan jag kunde börja spamma.

Skämt åsido, har läst sporadiskt på forumet under lång tid. Tänkte man kunde prova att säga nåt själv också för en gångs skull. Ganska kul faktiskt, men lite störande när mod raderat någon fyndig replik man lyckats alstra som visst var OT.
Försöker ändå hålla mig till ämnet. Lite av en konst ibland att göra det faktiskt. Men har gått hyfsat bra hittills.

Har skrivit en del långa utförliga inlägg i vissa trådar men har hittills fått intrycket att de flesta bara skummar förbi när det blir mer än typ fem rader. Sen när inte ens TS bemödar sig att svara på ett utförligt och seriöst inlägg tröttnar iaf jag på att skriva så mkt mer i den tråden. Då blir det mer jag skriver korta lättsamma inlägg i lättsamma trådar. Då får man ju oftast respons i alla fall...

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Blir forumet mer miffo för varje år? Känns som forumet mer anammar en känsla av 00-talets sociala medier som verkade vara inriktade mot tonåringar. Ni som inte är miffon behöver inte ta åt er, ni andra kan gärna redogöra för ert beteende.
Mitt egna intryck är att forumet växt ganska mycket sett till antalet aktiva medlemmar sen jag började läsa i det. Antar att ni andra är av samma uppfattning. Då har vi en större kvantitet, vilket typ alltid medför en lägre kvalitet. Finns många kunniga och vettiga medlemmar fortfarande men de tenderar ju tyvärr att försvinna lite i mängden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in