• 1
  • 2
2020-05-20, 10:03
Blir forumet mer miffo för varje år? Känns som forumet mer anammar en känsla av 00-talets sociala medier som verkade vara inriktade mot tonåringar. Ni som inte är miffon behöver inte ta åt er, ni andra kan gärna redogöra för ert beteende.
2020-05-20, 10:04
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Blir forumet mer miffo för varje år? Känns som forumet mer anammar en känsla av 00-talets sociala medier som verkade vara inriktade mot tonåringar. Ni som inte är miffon behöver inte ta åt er, ni andra kan gärna redogöra för ert beteende.
Det går upp och det går ned.
2008 var också ett bortkastat år.
2020-05-20, 10:12
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det går upp och det går ned.
2008 var också ett bortkastat år.

Haha, om du säger det så. Minns du 2008 väl?
2020-05-20, 10:15
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vet inte om problemet ökat just i år. Det har alltid varit helt omöjligt att föra en vettig diskussion i de populäraste trådarna. Vart 100:e inlägg är intressant, resten är skräp från nyreggade tonåringar.

I år är det Corona-trådarna och Paulo Roberto-trådarna som man måste sky som elden för att inte huvudet ska explodera...
2020-05-20, 11:43
Medlem
AbsolutGregers avatar
Tycker antalet miffon på det här forumet alltid har varit ganska konstant. Pålitligt på det viset.

Har du några exempel? Eller drar du det mest ur röva?
2020-05-20, 11:47
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutGreger
Tycker antalet miffon på det här forumet alltid har varit ganska konstant. Pålitligt på det viset.

Har du några exempel? Eller drar du det mest ur röva?

Jag vill inte ge några exempel. Det rör sig mer om en generell känsla jag fått baserat på vad vissa skriver. Men jag kanske projicerar samt att enligt Itoy så är jag ett ärkemiffo viket kan medföra att jag missuppfattat något och att problemet ligger hos/med mig.
2020-05-20, 12:09
Medlem
Flashback är numera fullt av moralister och mainstreamskallar med drev-mentalitet som mer eller mindre använder flashback för att "chatta" och starta drev.

Inte sällan de lyckas hålla sig till topic utan att börja moralisera huruvida det är rätt eller fel (alltid fel, förstås).
Senast redigerad av hicku 2020-05-20 kl. 12:20.
2020-05-20, 12:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Den känsla jag får är att allt fler professionella aktörer börjar skriva här. Det kan vara någon som avlönas för att sprida en viss politisk agenda eller försvara ett visst företag. Oftast nyreggade, eller äldre användare som varit inaktiva sedan dom reggades men plötsligt börjar skriva som satan i samband med något "drev" eller skandal.

Sen har iofs en del sådana avlönade aktivister också försvunnit. I trådar om journalism fanns det tidigare några stycken som rabiat försvarade media i alla lägen. Dessa har droppat av efterhand, sannolikt beroende på att media har fått skära ner på personal av ekonomiska skäl & att dom då helt enkelt fått sparken. Utan lön har man inte längre något intresse av att sprida sin agenda,
2020-05-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Du kanske har rätt. Det kanske är jag som är problemet? Jag är väldigt osäker på vad jag gjort dig personligen dock för att få dig att skriva sådär. Kanske ville du bara vara slagfärdig.

Helt ärligt så är trådstarten väldigt lam där du kallar folk för miffon vilket gör att det inte känns som att du själv är på speciellt hög nivå. Mitt inlägg var aningen skämtsamt.
2020-05-20, 14:29
Låt mig gissa att alla personer som inte följer den heliga "värdegrunden" och som inte är indoktrinerade av statlig propaganda är "miffon" enligt dig?
2020-05-20, 14:33
Medlem
Vatos.Locoss avatar
De största miffona måste ju vara dom som gör trådar om att andra medlemmar har blivit avstängda.

Varför liksom?
2020-05-20, 14:43
Medlem
B0B0s avatar
Jag tycker personligen trådstarten är väldigt bra och känns extremt välmotiverad.

Som jag ser det finns det i stort sett enbart nedanstående sorters människor på Flashback anno 2020:

1: Renodlade troll som startar tramstrådar p.g.a. barnslig tonårsfjantighet ("Jag skulle ge min hund ett lavemang men började okontrollerbart att slicka den i skitan istället, är det något fel på mig?" )

2: Renodlade troll som medvetet sitter och postar provocerande svar och trådstarter bara för att jävlas med och plåga andra användare av sadistiska skäl ("HUR ska vi få statsministern att fylla på Sverige med fler invandrare och driva ut de onda svenskarna? Rymdkram!")

3: "Influencers" och diverse påverkansagenter, som avlönas av företag, partier eller statliga organ och hänger på Flashback för att påverka folks åsikter i en viss riktning.

4: Totalt efterblivna, insiktslösa idioter av den sort som de antika gnostikerna skulle kallat "hyliker", som är totalt renons på all analytisk tankeförmåga. Dessa individer skriver svar i trådar av samma sort som Hurt-Åke beskriver ovan...

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vart 100:e inlägg är intressant, resten är skräp från nyreggade tonåringar.

...så att alla trådsvar bara upprepar eller eldar på trådstartarens inledande anklagelse, slutsats eller drev, där hylikerna sitter och upprepar varandras åsikter i en slags oändlig ekokammare utan någon förmåga till intellektuell analys. Dessa användare utgör idag ca. 90% av alla användare på forumet.

5: Riktiga människor med riktig analytisk och verbal förmåga, som hänger på Flashback i hopp om intressant, analytisk och insiktsfull diskussion. Dessa personer utgör mindre än 5% av användarna på sajten, och tycks bli färre för varje år som går. Jag förstår till fullo varför de väljer att sluta posta.

Så vad är det som har hänt? Varför har forumet gradvis blivit såhär? Jag vet inte. Kanske har det helt enkelt blivit för lätt att ta sig ut på Internet? Flashback förr om åren var betydligt mer underground och "förbjudet" än idag. Nu känns det istället som att den yngre generationen använder forumet mer som ett digitalt klotterplank vars generella diskussionsnivå börjat kännas som någons vägg på Facebook. Kanske borde Admin starta ett nytt Flashback någonstans på darkweb, som skulle vara svårt att hitta till och registrera sig på? Då skulle vi kanske slippa de allra flesta insiktslösa tomtarna, så att man återigen kunde diskutera intressanta saker i en intressant miljö.

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Flashback var bättre förr.

Joråsosåatteeeeeh...
Senast redigerad av B0B0 2020-05-20 kl. 14:47.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in