Jag tycker personligen trådstarten är väldigt bra och känns extremt välmotiverad.
Som jag ser det finns det i stort sett enbart nedanstående sorters människor på Flashback anno 2020:
1: Renodlade troll som startar tramstrådar p.g.a. barnslig tonårsfjantighet
("Jag skulle ge min hund ett lavemang men började okontrollerbart att slicka den i skitan istället, är det något fel på mig?"
)
2: Renodlade troll som medvetet sitter och postar provocerande svar och trådstarter bara för att jävlas med och plåga andra användare av sadistiska skäl
("HUR ska vi få statsministern att fylla på Sverige med fler invandrare och driva ut de onda svenskarna? Rymdkram!")
3: "Influencers" och diverse påverkansagenter, som avlönas av företag, partier eller statliga organ och hänger på Flashback för att påverka folks åsikter i en viss riktning.
4: Totalt efterblivna, insiktslösa idioter av den sort som de antika gnostikerna skulle kallat "
hyliker", som är totalt renons på all analytisk tankeförmåga. Dessa individer skriver svar i trådar av samma sort som Hurt-Åke beskriver ovan...
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Vart 100:e inlägg är intressant, resten är skräp från nyreggade tonåringar.
...så att alla trådsvar bara upprepar eller eldar på trådstartarens inledande anklagelse, slutsats eller drev, där hylikerna sitter och upprepar varandras åsikter i en slags oändlig ekokammare utan någon förmåga till intellektuell analys. Dessa användare utgör idag ca. 90% av alla användare på forumet.
5: Riktiga människor med riktig analytisk och verbal förmåga, som hänger på Flashback i hopp om intressant, analytisk och insiktsfull diskussion. Dessa personer utgör mindre än 5% av användarna på sajten, och tycks bli färre för varje år som går. Jag förstår till fullo varför de väljer att sluta posta.
Så vad är det som har hänt? Varför har forumet gradvis blivit såhär? Jag vet inte. Kanske har det helt enkelt blivit för lätt att ta sig ut på Internet? Flashback förr om åren var betydligt mer underground och "förbjudet" än idag. Nu känns det istället som att den yngre generationen använder forumet mer som ett digitalt klotterplank vars generella diskussionsnivå börjat kännas som någons vägg på Facebook. Kanske borde Admin starta ett nytt Flashback någonstans på darkweb, som skulle vara svårt att hitta till och registrera sig på? Då skulle vi kanske slippa de allra flesta insiktslösa tomtarna, så att man återigen kunde diskutera intressanta saker i en intressant miljö.
Citat:
Ursprungligen postat av
HighwayDelight
Flashback var bättre förr.
Joråsosåatteeeeeh...