2020-05-20, 15:28
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Knappast genialisk. Snarare PR som inte var kall nog att ge ett uttänkt svar och istället fick panik. Han kunde ju bara sagt att det är olagligt att köpa sex och i hans mening också omoraliskt. Inte börja svamla om sexhandel.

Att sätta sig med TV4 i det tillstånd han befann sig i var ren galenskap.
Ja, total galenskap.

Han hade ju tänkt att allt skulle handla om honom och att han skulle få säga att han var en usling som gjort detta men som ändå är rak och ärlig och ”står för sin smuts”, men vad tror han om han ställer upp på en intervju? Att reportern ska agera präst som han biktas inför och bara nicka med?

Klart att det kommer ställas frågor även om hur han tänker kring sexköp och eftersom uppgiften om att den prostituerade kom från ”ett av Europas fattigaste länder” var ute redan på morgonen så skulle förstås frågan vad han tyckte om det komma upp. Han borde ha tänkt ut en strategi att bemöta det på.
Citera
2020-05-20, 15:29
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Att offentligt kalla Paolo för våldtäktsman är brottsligt. Det är förtal. Som äcklet Cissi Wallin åkte dit för nyligen.

Vi har inte sett resultatet av anmälan om oaktsam våldtäkt ännu.

,
Citera
2020-05-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Ja det var ett försök att manipulera kvinnor att han verkligen förstår att det är synd om prostituerade.

Men som pudel var det helt fel tillfälle och på fel ställe och till fel person. Han skulle ha låst in sig en liten stund, låtit det landa och fundera ut en strategi, gärna med hjälp av en advokat.

Han kommer ju förmodligen säga att han inte alls trodde att just den här horan var trafikerad. Vilket kommer att kleta fast vid honom ännu mera. För folk gör ju sina bilder i huvudet, de kan fråga sig, och hur fan vet du det lille Paolo?

På något sätt skulle något sånt här hända just en sån som Paolo. Han har levt för länge på luft och fantasier, alla uttalanden om elva företag som snart ska bli tjugo stycken och över 200 anställda och en vingård i Italien. Allt är luftpastejer.

Han är inte ett dugg som den han låtsas vara inför andra. Vad han däremot en BLUFF.

Hans företag Punch Drunk Entertainment AB (Bara namnet!) Här en omsättning på drygt tre miljoner, och ett kapital på två miljoner. Inga lönekostnader, så han har antagligen kunnat leva på olika royalties. Även om jag inte roligt fattar varför de inte skulle gå genom hans företag.

Hursomhelst visar det att han inte är mer än många andra ofta hårt arbetande i underhållningsbranschen. Såna som Settman, Ernst (Kirch.. (ja ni vet), Loket, Marcoolio, osv. Sån jävla vingård har han aldrig ägt.

Däremot har han några miljoner i kapital han kan leva på till folkpensionen.
Citera
2020-05-20, 15:30
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Vi har inte sett resultatet av anmälan om oaktsam våldtäkt ännu.

,

Det kommer självfallet inte bli något av den
Citera
2020-05-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Den här moralpaniken är helt orimlig. Visst, pinsamt att han köpt sex och han kan tåla att få lite skit i media. Men detta har fått helt andra proportioner. Man kan inte krossa en människa för att ha köpt sex. Två fel blir inte ett rätt eller hur man brukar säga.

exakt, han har gjort sig skydig till köp av sex inget annat. varför tjatar alla om våldäkt nu. det måste vara för det han har gjort inte är så farligt och man vill trycka dit bara. tyvärr, ingen kom till skada pga paolo. säg vad man vill om att köpa sex isf.
Citera
2020-05-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dordas
jag uppfattade det som att han ville säga att han visste vad han gjort sig skydig till och förstår varför det är fel att köpa sex. hon jobbar som prostituerad.

Jo men vad han ville säga är en sak, en annan hur han säger det och hur andra uppfattar det. Han sa att han köpte sex av en kvinna som inte vill sälja sex för att det är något som är otrevligt för kvinnor att göra.

Han skulle väl för fan inte ha gått in något alls på själv sexakten. Inte ett ord.

Han borde ha fokuserat att han begått ett brott och att det alltid är fel. Fel för att det inte är lagligt men också fel mot sin flickvän, sina barn, sin exfru och att han förstår att han gjort många besvikna och att han nu kommer att söka hjälp för sitt mående så att han inte fortsättningsvis ska drabba andra.
Citera
2020-05-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men om hans samarbetspartners anser att samarbetet numera skadar dom mer än vad det ger varför ska dom då fortsätta och betala honom för att sänka varumärkena

Det sa jag inte att de ska. Vad jag menar med moralpanik är det drev som har startat. Jag vet inte hur ditt flöde ser ut på sociala medier, men jag ser folk skriva långa romaner om det här. Det gillas, delas och bloggas och vloggas osv osv.
Citera
2020-05-20, 15:35
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Hans företag Punch Drunk Entertainment AB (Bara namnet!) Här en omsättning på drygt tre miljoner, och ett kapital på två miljoner. Inga lönekostnader, så han har antagligen kunnat leva på olika royalties. Även om jag inte roligt fattar varför de inte skulle gå genom hans företag.

Hursomhelst visar det att han inte är mer än många andra ofta hårt arbetande i underhållningsbranschen. Såna som Settman, Ernst (Kirch.. (ja ni vet), Loket, Marcoolio, osv. Sån jävla vingård har han aldrig ägt.

Du missar en sak. Om du kollar på alla bolag måste du skrolla ner till nyckeltal då ser du att lönekostnaden 678 tkr per anställd dom har tre anställda Paolo exet och någon mer dvs totalt två miljoner. Det är lön plus sociala kostnader

Därutöver en utdelning på 480 tkr delat på två (PR och exet)
Citera
2020-05-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dordas
det innebär ju att man har sex för pengar när man är prostituerad per definition. inte för att det är trevligt. ingen jobbar väl bara för dom tycker det är trevligt. det är ju för pengar.

Det skulle vara bra om sexarbeterskan själv kunde framträda i tv och yttra sej men det kommer
vi aldrig att få se.
Dom tjänar ofta väldigt bra och är i behov av pengar, dom som har valt det sättet att tjäna
pengar får sällan medverka själva.
Dom som som har erfarenhet av prostitution och medverkar i svensk media är utvalda
av feministiska aktivister och har den synen på prostitution som passar in
i deras feministiska agenda.
Vem som helst kan utan att ha utbildning få ett välbetalt arbete på fiskfabrik i Norge.
Ändå åker svenska kvinnor till Dubai och säljer sex.
Citera
2020-05-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak

Men hans exfru ska ju också ha pengar ut ur det företaget. Det har tidigare i tråden nämnts att de tillsammans har tagit ut 500 000 per år. Vet inte om det är så. Men han kan ju ha tagit emot betalning svart också. Tänk om de börjar gräva i det där också?
Citera
2020-05-20, 15:37
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det sa jag inte att de ska. Vad jag menar med moralpanik är det drev som har startat. Jag vet inte hur ditt flöde ser ut på sociala medier, men jag ser folk skriva långa romaner om det här. Det gillas, delas och bloggas och vloggas osv osv.

Jag är vuxen använder inte social medier så jag har ingen aning om hur det ser ut. Men om det är som du beskriver visar det att företagen gjort rätt i att avbryta allt samröre med PR
Citera
2020-05-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Jo men vad han ville säga är en sak, en annan hur han säger det och hur andra uppfattar det. Han sa att han köpte sex av en kvinna som inte vill sälja sex för att det är något som är otrevligt för kvinnor att göra.

Han skulle väl för fan inte ha gått in något alls på själv sexakten. Inte ett ord.

Han borde ha fokuserat att han begått ett brott och att det alltid är fel. Fel för att det inte är lagligt men också fel mot sin flickvän, sina barn, sin exfru och att han förstår att han gjort många besvikna och att han nu kommer att söka hjälp för sitt mående så att han inte fortsättningsvis ska drabba andra.

ja verkligen sjukt men vem vet vad som försigår i huvudet på honom. men skulle det vara något mer så skulle polisen gjort något också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in