Citat:
Ursprungligen postat av
Kelim
Alltså har läst vissa delar av fup två ggr nu och undrar om det är någon här som kan svara om det verkligen är såhär lamt man bedriver intervjuer i Sverige? Vad är det för jävla lullulls-förhörsledare till Patrik?
Förhörsledare frågar flera ggr ”minns du...xx” ”var det xx... minns du det”. SÅKLART svarar Patrik ”nej jag minns inte”. Gång på gång. Och idioten till förhörsledare cementerar denna påstådda minnesförlust. Man blir helt paff. Ställ bara dom jävla frågorna rent o konkret. Vad är det här för stil?
När P svarar på hur han virar in Esmeralda i lakan och plast så säger han att det är en transparent plast han hade i rummet/skåpet. Undrar om det är samma som sonen fick sova i? Varför ställs inga följdfrågor kring varför plastrulle finns i skåpet för lakan? Jag - 30-årig tjej och utan bakgrund i kriminologi hade fått ut fler svar än det här rikspuckot.
Och R det lilla missfostret visar ingen ”remorse” i första intervjun på polisstationen. Hon varken nämner Esmeralda vid namn, säger ”min dotter” eller annat. Istället säger hon ”jag höll hennes lillebror i famnen” och ”jag hade fullt fokus på min son”. Hon har totalt avskärmat sig från sin dotter, hon rent ut sagt måste hatat sin dotter?
I andra intervjun redogör hon kort i de första två styckena vad som kan ha hänt. Och sedan drar hon hela offerkofta historien kring soc, Esmeraldas placering osv osv. Vem fan gör så när ens dotter dött?!
När R o P repeterar vad som hänt så upprepar de nästan alltid samma ord. Så det är inövat.
Samt - ett barn kan inte hinna få vatten i lungorna när vattennivån är några centimeter. Så där spricker den teorin. Jag hade som förhörsledare gått på dom som satan o spräckt deras lögn på lögn. Inkompetensen är som ett moln över Norrköping, även efter Esmeraldas mord.
Ingen annan 4-åring i Sverige har dött av ett fall i badkaret. Men just R och Ps dotter gör det, JUST PRECIS de 3 sek de har för att - tillsammans - lyfta upp en 1-åring. Skrattretande. Har ni någonsin sett att det krävs två föräldrar för att lyfta en 1-åring? Hela fup:en är löjeväckande. Jag har noterat på ett papper olika hållpunkter för var o när saker skett. De motsäger sig själva och de har ett inövat scenario. Vi pratar nu två missfoster till pundare och medbrottslingar till bröder. Sanktionerat av rättsväsendet.
Vi får se hur åklagaren lyckas med att visa och bevisa i rättegången alla lögner och motsägelser. Jag hoppas för Es skull att det är en duktig åklagare. Mammans advokat verkar vara slipad och utan spärrar. Där kan man nog förvänta sig att det mesta ifrågasätts (dödsorsak, droganalyser etc) och att resten skylls på P, inget minne osv..