2020-05-20, 10:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stämingsansökan.

https://docdro.id/VUNzXbW

Rebecka Gustafsson har tillsammans och i samförstånd med annan dödat sindotter Esmeralda född 2016 genom att utdela trubbigt våld mot henne, vilketorsakat flertalet skador bl.a. inre skador i huvudet och yttre skador på bl.a.huvudet, ryggen, höger arm samt båda benen som allt medfört smärta. Vidarehar de försatt Esmeralda i ett tillstånd av vanmakt genom att ge henne preparatinnehållande buprenorfin, alprazolam, klonazepam och diazepam, vilketinnebar att hon hamnade i ett tillstånd av nedsatt medvetande och brist påkroppslig kontroll. Det utövade våldet tillsammans med intag av denarkotikaklassade preparaten har lett till att hon avled

@blomvattnare, kan du lägga upp på första inlägget i tråden?
Till startinlägget.

Nästa gång: rapportera inlägget istället. Vi mods hinner inte se alla inlägg.

/Mod
Citera
2020-05-20, 10:38
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag har akt bil 70, 71,72,73,74,77,78,81,82

Måste fått med nästan alla.

I fub som stupido la upp var akt bil f.o.m 70 t.o.m 78. Så ser at du då inte har akt bil 75 och 76 i din lista.
Akt bil 81 og 82 var hittade du dom?
Citera
2020-05-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Och han sa att han kom hem runt 21 tiden?

20-tiden, duschade och kikade in på E vid 21-21.30 som då sov. Tidpunkten för andra gången han såg henne hittar jag inte nu om det står någonstans.
Citera
2020-05-20, 10:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Något som har fastnad i mitt huvud väldigt mycket sen igår efter att ha läst FUPen av alla hemskheter är att storebrodern sa "E var inte med och åt, hon äter alltid 1h före oss"
Vilken 4 åring äter 1h före sin familj?
Och vart var E när dem åt? Instängd i källaren eller rummet?

Hur kan en 13 åring inte märka om det föregår våld i hemmet. Och hur kan förskolan och BVC kvinnan inte märka om en 4 åring väger 10 kg och har tappat halva håret när det är LVU föräldrar?
Hon hade tjockt fint hår hos sina fosterföräldrar. Ett barn som förändras såhär mycket borde ringa varenda varningsklocka hos myndigheter och skolor / vård. Speciellt när det handlar om LVU barn.

Jag kan inte förstå hur många omständigheter som ledde till den här flickans död som det egentligen finns.

Sonen A verkar genomgått mycket, och vågar inte prata om vad som verkligen hänt.
När polisen ger honom detaljer ang hämtmat på Max Tisdag kväll minns han direkt.

Han vill slippa HVB hem, så skyddar sina föräldrar. En normal reaktion i den åldern. Otroligt synd om honom, lär ha behandlats som skit av P åtminstone. Flera trauman trots sin unga ålder.
Citera
2020-05-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
20-tiden, duschade och kikade in på E vid 21-21.30 som då sov. Tidpunkten för andra gången han såg henne hittar jag inte nu om det står någonstans.

Isåfall stämmer ju inte berättelsen med kvällsbadet. Låter totalt orimligt att de väcker E för ett bad om hon ligger och sover vid 21.

Annars har de efter badet/olyckan klätt på henne pyjamas, och senare klätt av henne till bara blöja innan man gömmer kroppen? Näe, något stämmer inte.
Citera
2020-05-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Isåfall stämmer ju inte berättelsen med kvällsbadet. Låter totalt orimligt att de väcker E för ett bad om hon ligger och sover vid 21.

Annars har de efter badet/olyckan klätt på henne pyjamas, och senare klätt av henne till bara blöja innan man gömmer kroppen? Näe, något stämmer inte.

Exakt. Jag kan bara inte förstå hur en vuxen människa kan ljuga såhär mycket om allting och inte förstå att E förtjänar att någon just nu tar ansvar och säger som det är.
Citera
2020-05-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017

Klart det inte stämmer. Enligt R ramlade tösen ständigt i badkaret och fick så många blåmärken att det nu i rapporten sägs vara misshandel. R ljuger. Hela tiden.
Citera
2020-05-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klart det inte stämmer. Enligt R ramlade tösen ständigt i badkaret och fick så många blåmärken att det nu i rapporten sägs vara misshandel. R ljuger. Hela tiden.

Hade hon inte ljugit så SJUKT om drogerna i hennes kropp och drogerna i E's kropp så hade jag KANSKE trott att det fanns en liten uns sanning i det hon säger om lite.
Men ingenting som kommer från den människans mun är sant.

Jag är fruktansvärt förvånad att ingen. ingen alls i deras närhet delar med sig om någonting. Vi har ett helt land som följer det här ärendet för lilla E's skull. Hur kan man inte komma fram och prata ut om vad man vet. Skäms man?
Hon har över 800 bilder på IG skrev någon. Är NÅGOT av dem bilderna på E? (Förutom bilden på barnen i vagnen)
Citera
2020-05-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Lät ju i förhören som de själva inte visste vid det tillfället hur han dött. Polisen då.

Tycker också det är konstigt att de inte går ut med någon dödsorsak. Hans höga dos av stesolid bör de ju ha sett, men man undrar hur höga doser han i verkligheten hade om han hade 140mg stesolid på recept.

Ja, vad skall dom säga? Ett fall med dödsfall på häktet tas upp av Europadomstolen såg jag och den personen var uppenbart sjuk, men det struntade man i och slängde in personen som avled av hjärnblödning. Här hade ingenting hänt om man JO anmält det osv, så nu kanske det händer något på den fronten. Arrestdöden är väl känd i Sverige.

Media bör trycka på för att få ett svar om hur pappan avled på häktet.

Utöver Kriminalvårdens interna utredning leds en förundersökning av Kristian Agneklev,
Utredningen kring dödsfallet i Norrköpingshäktet kan förhoppningsvis bli klar innan sommaren.
https://nyponold.nt.se/nyheter/norrkoping/han-ska-hitta-svaret-pa-varfor-pappan-avled-om6612540.aspx

Skyller på att han har mycket att göra och väntar på obduktion. Mina 5 cent på att man lägger ner den utredningen bara.
Citera
2020-05-20, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Man har utelämnat journalen från själva häktet men det står att personal hämtar Setralin åt honom på psyk,men det är inte allt utan häktet har egna läkare. R häktesjournal är med men inte P.

Sertralin? En jävla SSRI? Går ju inte att tända av på. Är detta standard, är det verkligen såhär jävla illa på häkten i Sverige?

Fan vad förbannad jag blir! Den här mannens död ska utredas ordentligt! Hans vittnesmål hade ju kunnat vara ovärderliga för fallet.
Citera
2020-05-20, 11:43
Medlem
Alltså har läst vissa delar av fup två ggr nu och undrar om det är någon här som kan svara om det verkligen är såhär lamt man bedriver intervjuer i Sverige? Vad är det för jävla lullulls-förhörsledare till Patrik?
Förhörsledare frågar flera ggr ”minns du...xx” ”var det xx... minns du det”. SÅKLART svarar Patrik ”nej jag minns inte”. Gång på gång. Och idioten till förhörsledare cementerar denna påstådda minnesförlust. Man blir helt paff. Ställ bara dom jävla frågorna rent o konkret. Vad är det här för stil?
När P svarar på hur han virar in Esmeralda i lakan och plast så säger han att det är en transparent plast han hade i rummet/skåpet. Undrar om det är samma som sonen fick sova i? Varför ställs inga följdfrågor kring varför plastrulle finns i skåpet för lakan? Jag - 30-årig tjej och utan bakgrund i kriminologi hade fått ut fler svar än det här rikspuckot.

Och R det lilla missfostret visar ingen ”remorse” i första intervjun på polisstationen. Hon varken nämner Esmeralda vid namn, säger ”min dotter” eller annat. Istället säger hon ”jag höll hennes lillebror i famnen” och ”jag hade fullt fokus på min son”. Hon har totalt avskärmat sig från sin dotter, hon rent ut sagt måste hatat sin dotter?
I andra intervjun redogör hon kort i de första två styckena vad som kan ha hänt. Och sedan drar hon hela offerkofta historien kring soc, Esmeraldas placering osv osv. Vem fan gör så när ens dotter dött?!
När R o P repeterar vad som hänt så upprepar de nästan alltid samma ord. Så det är inövat.
Samt - ett barn kan inte hinna få vatten i lungorna när vattennivån är några centimeter. Så där spricker den teorin. Jag hade som förhörsledare gått på dom som satan o spräckt deras lögn på lögn. Inkompetensen är som ett moln över Norrköping, även efter Esmeraldas mord.

Ingen annan 4-åring i Sverige har dött av ett fall i badkaret. Men just R och Ps dotter gör det, JUST PRECIS de 3 sek de har för att - tillsammans - lyfta upp en 1-åring. Skrattretande. Har ni någonsin sett att det krävs två föräldrar för att lyfta en 1-åring? Hela fup:en är löjeväckande. Jag har noterat på ett papper olika hållpunkter för var o när saker skett. De motsäger sig själva och de har ett inövat scenario. Vi pratar nu två missfoster till pundare och medbrottslingar till bröder. Sanktionerat av rättsväsendet.
Citera
2020-05-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Det verkar som att dom hade ett smeknamn för henne "Göthel", från en film som heter "Trassel". Kommer inte ihåg vilken sida, men dom hade en lista hemma med barnens namn och personnummer. Framför E's personnummet stod det just "Göthel" och inte Esmeralda.

De kallade henne i sms Esme, men även das Mongo och Göthel.
Göthel var en elak häxa i barnfilmen Trassel. Kanske de liknade henne vid fostermamman då handlingen i Trassel är denna
” Gothel stjäl därför den lilla prinsessan och flyr in i skogen, där hon gömmer sig i ett högt torn och uppfostrar flickan som om hon var hennes egen”.

Minsta pojken kallas djungelkungen, guldklimp o sådant medan Esmeralda kallas vid öknamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in