2020-05-20, 10:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag

Det pratas ju om att han äger en vingård, vilket jag gärna vill ha mer belägg för om jag ska tro på det. Han kanske har köpt en plätt och kallar det vingård?

Men någon vinproduktion kommer han så klart inte att kunna leva på. Det krävs en stark ekonomi för att starta upp sådan verksamhet. Eller fortsätta den, eller ska han sköta den helt själv?

Det dröjer nog sin goda stund (o pengar), tills det produceras vin där : https://www.youtube.com/watch?v=bZH1bvXZxsg

Det har han själv medgivit.

Jag kan tänka mig att vingården skulle bli hans "egna", dvs inte bara något han har lånat namnet till.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det hade varit lika illa om Paolo ertappats utomlands, för hans image. För övrigt är sexköp inte tillåtet i EU-länderna Frankrike, Portugal, Irland, Cypern, Bulgarien, Rumänien, Litauen..

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6706043

Utomlands hade han inte åkt dit alltså mycket mindre chans att bli avslöjad.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tanken har inte slagit mig tidigare: Är det möjligt att PR har någon mildare form av ADHD?
Det är jag fullkomligt övertygad om, allt i hans historia talar för det.
Citera
2020-05-20, 10:05
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Svenskar är idioter. Han har varit otrogen, varken mer eller mindre.

Hade han bara varit otrogen hade han inte fått böter, eller hur?
En gång kriminell alltid kriminell.
Citera
2020-05-20, 10:05
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Han har varit otrogen, varken mer eller mindre.

Han har dessutom köpt en kvinnas kropp av anledningar som han inte har stake nog att erkänna.
Citera
2020-05-20, 10:09
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Det kanske har varit uppe här tidigare, men uppgifterna om att han gripits med en kompis får mig att undra om de knu**lat tillsammans?

Jag undrade vad han höll på med när han har en 25-årig flickvän, men anledningen kan alltså vara att Paolo gillar att knu**a i grupp?
Citera
2020-05-20, 10:10
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Hade det varit i ett land där det är olagligt kunde han ha åka dit, någon hade kunnat sätta dit honom med i övriga länder med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Samma gäller alla sexarbetare som ex porraktriser med flera. Alla dom riskerar sin egen och andras hälsa när dom ligger med vem fan som helst för att tjäna en hacka.

Exakt. Diskussonen bortser från hygien och sjukdomar, när man tror det finns "lyckliga horor".

Der var en kock på TV4 som lagade mat förra veckan och smakade av en sås. Jag såg denna sked vara kvar i hans hand och fascinerad äcklades jag av att han inte direkt la ner skeden!

Det handlar om hygien på alla plan när man håller på med mat andra ska äta. Det värsta jag vet är associationen håriga armar, med tjocka fingrar som knådar igenom en pizzadeg.

Vi är många som tycker, att hygien är viktigt, och det har medfört att Paolos Robertos varumärke inom livsmedelsindustrin sjunkit som en sten. Det handlar om repekt för andra människor, där det blir sunkit på flera plan att ha den livsstilen Paolo Roberto har. Jag har läst i utländsk media att man ska ta bort emballage från matvaror och torka av burkar, eftersom smitta kan vara kvar upp till 3 dagar på olika ytor. Det spelar ingen roll om det är sant eller inte, det finns en känsla bland konsumenter som inte ska underskattas av de affärer som säljer mat. Det är kapitalismens villkor som Paolo Roberto inte lärt sig, när han hade för mycket flyt i livet utan att reflektera över sin roll i olika sammanhang, där det finns andra människor.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Björn Borg äger ju inte heller fabriken som tillverkar hans kallingar. BB bara lånar ut sitt namn till kallingarna och cashar in royalties.

Men eftersom varumärket är i princip det enda man "äger", då borde man ju vara extremt noggrann med att putsa upp varumärket och inte låta det kontamineras med ens privata hobbysar.

BB var också på väg att förstöra allt med kokainmissbruket och det stormiga förhållandet med förortstjejen, men han hade å andra sidan sina tennismiljoner som Hennings Sjöström hade hjälpt honom att placera på paradisöarna.

Paolo har inte samma sits så han om någon borde inte ha lekt med elden.

Paolo är dock inte någon Mensa-kandidat, så han tycks inte ha förstått hur hela korthuset kan raseras med ett enda felsteg (säkert fler som inte ha kommit fram).

Jag har för mig att han initialt ägde företaget men att det sedan gick i konkurs pga inkompetent ledning som vräkte på med kostnader eftersom BB inte hade koll. BB gjorde sedan ett royalty avtal med de nya ägarna som löpte under lång tid. BB hade naturligtvis tillgång till helt annan juridisk expertis än PR.

BB var/ är en av tennishistoriens största namn och skulle naturligtvis kunnat starta om var som helst i världen om det hade varit nödvändigt. PR når inte upp till BBs fotsulor när det gäller kändisskap
Citera
2020-05-20, 10:11
Medlem
Citat:
Svenskar är idioter. Han har varit otrogen, varken mer eller mindre.

Det kan man inte heller så noga veta. Om Paolo har lite skumma böjelser så kan hans tjej mycket väl ha godkänt att han tillfredsställt dem på annat håll nån gång ibland. Inte så ovanligt som vissa verkar tro.

Däremot kommer hon ju aldrig att erkänna om så var fallet, speciellt inte nu med tanke på moral-runkandet som pågår.
Citera
2020-05-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det dröjer nog sin goda stund (o pengar), tills det produceras vin där : https://www.youtube.com/watch?v=bZH1bvXZxsg

Det har han själv medgivit.

Jag kan tänka mig att vingården skulle bli hans "egna", dvs inte bara något han har lånat namnet till.

Åh herregud! Det fanns ju ingenting där. Han säger att det finns vinrankor men han filmar dem inte.

Undrar hur han har finansierat det där? Hans tanke måste ju ha varit att sälja vinet i Sverige, för att slå sig in på den italienska marknaden utan att vara känd blir nog svårt. Har svårt att tro att något alls kommer att hända med den marken. Finns inget hus där så han kan inte ens bo där medan han väntar på att tiden ska gå.
Citera
2020-05-20, 10:14
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

Taskigt för honom att han är en nobody utomlands. Taskigt för honom att han valde att kvadda sig själv i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in