2020-05-20, 00:00
Medlem
NeoVains avatar
Tja loosers.

https://youtu.be/gUEa9jzVzu4

Dags att vakna snart eller ska ni fortsätta käbbla?
Citera
2020-05-20, 00:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Du skulle ju inte svara mer på mina inlägg?
Vidare så gjorde jag klart för dig att jag alltid röstat höger, så jag förstår inte varför du drar det kortet igen? Förstår att du tycker det är jobbigt när även folk som inte dunkar din rygg skriver här.

Men det blir jävligt OT i det här så lägg ner

Haha, din argumentationsteknik är väldigt vänster med tanke på hur tappad och ohederlig den är

Du kan inte säga att man ska lägga ner när det är du som drar upp det? Jag menar, är det bara du som får göra anmärkningar på andra medan du har någon slags immunitet?

Som sagt.

Vänsterns slalom retorik.
Citera
2020-05-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nej, men de kunde ha gett tusan i att:

- ignorera presymptomatiska och asymptomatiska smittare, under lång tid. Troligen den absolut största orsaken till att äldre blivit smittade.

- gå emot WHOs rekommendation att räkna 14 dar, för att räknas som smittfri. Istället har FHM sagt att det räcker med 2 dagar.

Det finns en DN-artikel om detta och att det har bidragit till att sjukhusen i Sverige skickat ut äldre till äldreboenden väldigt snabbt, vilket har bidragit till smittan. Precis det som Hong Kong talar om som den viktigaste åtgärden, just att hindra sjukdomen att spridas från sjukhus till äldreboenden.

Vidare kunde de ha tydligt rekommenderat bra skyddsutrustning på äldreboenden. Det har de inte gjort.

Allt i FHMs hantering gällande råden har varit katastrofalt. Finner det intressant att de inte är så intresserade av självrannsakan, utan endast vill skylla på personal ute på boendena.
Jag skyller inte på personalen. Jag skyller på kommunerna.
Citera
2020-05-20, 00:03
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Bra sammanfattning av vad kritiken mot Tegnell egentligen består i.

Mycket av kritikern mot Tegnell är för att han har haft fel om precis allt han har sagt, och fortsätter som att han har aldrig haft det.

Vilket är störande och totalt löjligt.

Man frågar sig sedan hur folk kan ens ha förtroende för honom. Någon självinsikt måste man ha?

Sedan ja, detta har blivit en vänster mot högerfråga även.

Lycka till säger jag till svetsaren i valet 2022.

Finns inte en chans att han kommer sitta kvar efter detta.
Citera
2020-05-20, 00:04
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Giesecke säger nog samma saker som du. Han hoppas också. Han är säkert jävligt sur just nu. Skulle inte förvåna mig om han anlitar några kommandon för att döda en massa skandinaver för att det ska se bra ut med statistik efter uppöppnande.
Det är så jävla korkat så man orkar inte med dej.
Citera
2020-05-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Den jag menar är en privatperson på facebook. Men det skulle inte förvåna mig ALLS om inte fler judar fick samma härliga Förintelsevibes.

Om de 9 förintelseöverlevarna som dog av covid i Sverige:

De har lidit alla helvetes kval en gång i tiden men har ändå lyckats överleva, och sedan, när slutet kommer är de ensamma igen" säger Anna Nachman, ansvarig för begravningsverksamheten vid judiska församlingen i Stockholm

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7456730
Citera
2020-05-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Precis. Det är kommuner som ansvarar men inte heller kommunerna driver dem i många fall utan de upphandlar driften. Och kommunerna har ingen egen sjukvård, vårdhygien, smittskydd utan måste samverka med regionerna. Det blir många led där allt ska fungera på boenden. MASarna gör vad de kan.

Såg även detta kring äldreboenden från UK som också drivs i princip i privat regi (85%), där man även kan se att många fler avlidit än som fått Covid-19-diagnos.

https://www.bbc.com/news/health-52284281?intlink_from_url=&
Ja, precis. Jag har jobbat en hel del i demensvård så jag vet hur det går till.

Jag tycker att kommuner missköter vården av dessa allra sköraste patienterna. Ibland genom att upphandla vården av skitföretag, ibland genom att själva missköta sitt ansvar i egna verksamheter.

(OT: Det allra bästa äldreboendet jag jobbat på var däremot privat, så bilden är inte entydigt pro eller contra privat verksamhet. )
Citera
2020-05-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Här:

” Sonen Thomas Andersson uppger att han den 7 april ringde och bad om att pappan skulle få dropp med vätska och näring – och då informerades om att pappan befann sig i livets slutskede. Han uppmanades komma till boendet och ta ett sista farväl.

– Pappa var alldeles borta av morfin. Det var först när jag kontaktat media och alla ansvariga som pappa istället sattes på dropp och fick sina vanliga mediciner, som blodförtunnande, genom injektion. Ganska omgående repade han sig och i dag är han frisk.

Det fanns varken tillgång till saturationsmätare, som mäter syresättningen i blodet, eller syrgas.
Men det där är ju PALs ansvar. Inte Tegnells.
Citera
2020-05-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hon menar inställningen till människoliv. Det är samma typ av jargong och värderingar som nazityskland.
Bara svaga dör? Aa men dåså kör på!

Bra att du håller det sakligt och inte låter folk komma undan med att låtsas som om det handlar om skalan på förintelsen, utan att likheten med Covid i Sverige handlar om inställningen till att vissa "svaga" människoliv är utan värde. Man blir lite less när en del troll försöker flytta fokus och förvränga argumenten hela tiden.
Citera
2020-05-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Mycket av kritikern mot Tegnell är för att han har haft fel om precis allt han har sagt, och fortsätter som att han har aldrig haft det.

Vilket är störande och totalt löjligt.

Man frågar sig sedan hur folk kan ens ha förtroende för honom. Någon självinsikt måste man ha?

Sedan ja, detta har blivit en vänster mot högerfråga även.

Lycka till säger jag till svetsaren i valet 2022.

Finns inte en chans att han kommer sitta kvar efter detta.
Statsministerns popularitet stiger ju stadigt. Följer du inte nyheterna öht??
Citera
2020-05-20, 00:21
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Statsministerns popularitet stiger ju stadigt. Följer du inte nyheterna öht??

Det borde ju göra det efter 700 miljoner extra i presstöd.

Sedan dessa mätningar och hur de fungerar
Citera
2020-05-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Den där dagestanska hälsoministerns koll på läget ger jag inte mycket för, efter att ha lyssnat på delar av intervjun. Men att situationen i Dagestan är svår är ingen nyhet - det har det talats om i ryska medier (även statsmedia) i veckor. Att generalisera från Dagestan till andra delar av Ryssland, däremot, är rent befängt. Dagestan är praktiskt taget ett eget land. De har fått in smitta från MÖ, förmodligen via pilgrimsresor till Iran. Vad som sedan sker i avlägsna bergsbyar i det inre av Dagestan har ungefär lika mycket med övriga Ryssland att göra, som företeelser i Kurdistan har med Sverige att göra.

Jag har inte skrivit att man kan generalisera det rakt av utan att det kan ge en fingervisning.

Dagestan är en delrepublik i Ryssland. Lite konstigt att jämställa det med sverige -Kurdistan.

Vad är Ryssland isf? Bara St. Petersburg och Moskva.

Allt som skrivs om Ryssland som kan tolkas negativt avfördas med hälsominister som inte koll på läget, okunninghet expert och fel media ( dvs inte Ryssvänlig i ditt tycke)
Senast redigerad av bombayduck1 2020-05-20 kl. 00:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in