2020-05-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
I så fall tycker jag hon förminskar förintelsen. Eller är 4000 svenskar som dör av ett virus jämförbart med 6 miljoner systematiskt ihjälgasade judar? Är hon antisemit?

Hon menar inställningen till människoliv. Det är samma typ av jargong och värderingar som nazityskland.
Bara svaga dör? Aa men dåså kör på!
Citera
2020-05-19, 23:52
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll

Jag hade hoppats att länder som nu tvingats öppna upp skulle fått lida mer under nersättningen och nu skulle drabbats av stor smittspridning och höga dödstal, men till och med de ohygieniska danskarna verkar klara det här bättre än oss.
Jag tror på FHMs strategi men hoppas på att andra länders strategi också leder till mindre dödstal.
Det är faktiskt ingen utopi i det långa loppet.
Citera
2020-05-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Sänk garden lite, jag attackerar inte din tro och jag försvarar ingenting i mitt inlägg. Tror detta är ett av de problem ni har, dunkar man inte era ryggar så hatar man tydligen per automatik äldre och fanatiskt hyllar Tegnell. Lite otäckt tankemönster faktiskt...

Min fråga var, om man tydligt hatar sitt land så mycket som många av er gör, varför bor ni kvar? Varför inte flytta till ett land som sköter allt så perfekt, och istället börja produktivt bidra till ett samhälle istället för att aktivt förkasta det?

Lite otäcka mönster hos dig, snarare. Du kör klassiska fula knep, ohederlig debatt. Istället för att attackera något argument, eller komma med egna argument i den faktiska sakfrågan, så går du på debattören och utmålar denne, i detta fall mig, falskeligen, så som "Sverigehatare".

Ser igenom sånt trams direkt och det gör de flesta människor med någon slags debatterfarenhet också. Har du inget att prata om i sakfrågan covid, annat än att föreslå att jag skall flytta, så lägger jag ner debatten med dig.
Citera
2020-05-19, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
En seriös fråga;

Vad driver dig och dina ryggdunkande FB-kamrater att dag ut och dag in, i veckor/månader, bränna så ofantligt mycket tid och energi på att hata landet ni bor i?

Bränna tid, slösa energi på att hata sitt land...vad är för idiotier du slänger ut dej?
Förstår att avsaknad av hjärna kan ha som konsekvens att inte inse vad som pågår. Vi gör kasnke ändå ett försök.

I Sverige finns ett stort antal vidriga människor. Folk som har en äcklig människosyn. Folk som är ensamma och vill inbte någon väl. Och ingen vill de väl heller. Och i Sverige finsn tyvärr många sådana. Mer än i andra länder.

Detta är vad som finns bakom den vägen som Sverige valt under pandemin.

Å andra sidan, finns det också en hel del bra människor, där med bra refererar man till deras människosyn.
Så dessa människor är enormt frusterande att bo i ett land där det finns så många äckliga skitstövlar som inte tänker annat än på sej själv och struntar i att det dör lite okända människor hit och lite okända människor dit.

Det är detta som driver dessa "FB-kamrater" att "bränna tid och energi".
Frustation av att inse att det finns så många äckliga svin i detta land.

Ja, så det var svar på din fråga typ. Förväntar mig inte att en person som saknar hjärna samt grundläggande värderingar ska fatta det. Men det var lika bra at förklara även för en sån åsna. Så ta med hem det och läs på.

En sista ord kring "hat" mot Sverige. Nej då, tror inte nån av dessa "kamrater" hatar sverige. Men de hatar förstås skitstövlar som du.,
Citera
2020-05-19, 23:55
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Håller med, brukar inte läsa i tråden på kvällstid just av den anledningen.
Ursäkta men jag jobbar dagtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Som vanligt spårar tråden ur kvällstid. Förutom dom vanliga Sverigehatarna verkar vi ikväll ha besök av paranoida vänstertroll som tror dom befinner sig i Nazityskland.

Jag är höger.
Tegnell har precis samma inställning till liv och experimenterande som Mengele.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Än en gång; kan man skicka screenshot här på fb?
Annars får du försöka lita på mig när jag säger att en judinna får hemska flashbacks till Förintelsen nu i Sverige.
Precis samma "likgiltighet för människoliv och mänskligt lidande" som nazisterna hade.

Det var väl i DN detta stod om, eller minns jag fel nu?
Citera
2020-05-19, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag hoppas/hoppades verkligen att Sverige hade valt rätt taktik, men jag har börjat vackla. Hade hoppats att vår taktik i alla fall skulle hindra oss från att gå in i massarbetslöshet, men känns som vi till och med misslyckats med det. Hur har vi kunnat få så stor spridning, så många döda och ändå lyckats ta död på så många företag?

Giesecke säger nog samma saker som du. Han hoppas också. Han är säkert jävligt sur just nu. Skulle inte förvåna mig om han anlitar några kommandon för att döda en massa skandinaver för att det ska se bra ut med statistik efter uppöppnande.
Citera
2020-05-19, 23:57
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fan, är du tillbaka nu för att diskutera andra användare och hur värdelösa de är som inte är lika pro vänster som dig?

Om du vill så kan du väl starta en egen tråd där du kan diskutera vissa användare istället för att slösa tid och energi från andra som är ute efter att diskutera vad tråden egentligen handlar om?

Flytta själv om du inte klarar av åsikter utanför den naiva korridoren. Sverige är skit med svetsaren i spetsen, inte att Sverige är skit, det är två skilda saker.

Avsätt svetsaren så kommer Sverige bli lite mer normalt.

Finns fan ingen statsminister som har kraschat Sverige som han har gjort nu under 6 års tid.

Corona var bara efterätten för oss.
Bra sammanfattning av vad kritiken mot Tegnell egentligen består i.
Citera
2020-05-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vad hon/vi menar är inställningen i samhället. Hur myndigheter/regering och svenne överlag värderar de svaga i samhället etc. Inte ett dyft bättre än nazityskland
Så hon ansåg att judarna var de svaga i samhället?
Citera
2020-05-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Det var väl i DN detta stod om, eller minns jag fel nu?

Den jag menar är en privatperson på facebook. Men det skulle inte förvåna mig ALLS om inte fler judar fick samma härliga Förintelsevibes.
Citera
2020-05-20, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Så hon ansåg att judarna var de svaga i samhället?

Men herregud nej- tyskarna tyckte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in