2020-05-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
De borde ju göra det efter 700 miljoner extra i presstöd.

Sedan dessa mätningar och hur de fungerar
Ok. Du är apart.
Citera
2020-05-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Statsministerns popularitet stiger ju stadigt. Följer du inte nyheterna öht??

Det gör i princip alla ledares i världen, just nu. Det kallas för Rally around the flag, det fenomenet. Ett gammalt välkänt fenomen i kriser. Det håller inte i längden.

Corona får stödet att öka för världens ledare. Men risken för bakslag är stor.

https://www.svd.se/viruset-ett-lyft-i-popularitet-for-varldsledare
Citera
2020-05-20, 00:24
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Det borde ju göra det efter 700 miljoner extra i presstöd.

Sedan dessa mätningar och hur de fungerar
Tror inte folks engagemang har med presstödet att göra.
Alla partier hade gjort detsamma i regeringställning.
Citera
2020-05-20, 00:25
Medlem
Citat:
Haha, din argumentationsteknik är väldigt vänster med tanke på hur tappad och ohederlig den är

Du kan inte säga att man ska lägga ner när det är du som drar upp det? Jag menar, är det bara du som får göra anmärkningar på andra medan du har någon slags immunitet?

Som sagt.

Vänsterns slalom retorik.

Antingen så är du femton år gammal, eller så är du en vuxen person med ett intellekt i nivå med en femtonåring.

"Haha, din argumentationsteknik är väldigt vänster med tanke på hur tappad och ohederlig den är "

Det roliga är att du förkastar alla som inte tycker som dig och kallar dem för Vänstersympatisörer.
Vad du inte förstår, är att i världen utanför FB så har du en majoritet (inkl. mig själv) av högersympatisörer som aldrig skulle vilja bli förknippade med någon som rationaliserar som du gör här.

Ni förkastar vänstersidan, men bedriver i grunden deras värderingar. Ni vill kalla er höger, men ingen i sitt sinnes fulla bruk anser att ni är högersympatisörer.

Återigen, det blir jävligt OT, jag kommer inte svara mer på ditt dravel så slipper du svara på mina inlägg, då det tydligt bara blir pajkastning och OT.
Citera
2020-05-20, 00:25
Medlem
Bunsofsteels avatar
Sveriges kapitala misslyckande tas nu upp av Reuters:

https://www.msn.com/en-us/news/world/sweden-tops-europe-covid-19-deaths-per-capita-over-last-seven-days/ar-BB14j66l

Nu är det "officiellt".

FHM kanske borde kolla på nyheterna så dom hänger med...
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-05-20 kl. 00:28.
Citera
2020-05-20, 00:28
Medlem
Bunsofsteels avatar
Svenskar sprider smittan till Kroatien:

https://www.b92.net/eng/news/region.php?yyyy=2020&mm=05&dd=13&nav_id=108484

Skall vi införa termen "lortsvenne"?

Precis den här anledningen till varför andra länder kommer "diskriminera" Sverige och svenskar.
Citera
2020-05-20, 00:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Tror inte folks engagemang har med presstödet att göra.
Alla partier hade gjort detsamma i regeringställning.

Nej, alla partier skulle inte gjort som Löfven.

Löfven handlar som han gör eftersom han fick en smärre psykos med att stänga landet. Du vet att globalistagendan skulle spricka då.

"Folksengagemang" baseras helt enkelt på vilka som tillfrågas. Alla dessa undersökningar baseras på att mab frågar "1000 random" människor

Tillochmed Norges Epidiomolog säger att svensk press vinklar allting till Sveriges fördel och rättfärdigande av val.
Citera
2020-05-20, 00:33
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Sveriges kapitala misslyckande tas nu upp av Reuters:

https://www.msn.com/en-us/news/world/sweden-tops-europe-covid-19-deaths-per-capita-over-last-seven-days/ar-BB14j66l

Nu är det "officiellt".

FHM kanske borde kolla på nyheterna så dom hänger med...
"Over the course of the pandemic Sweden still has fewer deaths per capita than the United Kingdom, Spain, Italy, Belgium and France, which have all opted for lockdowns"
Citera
Medlem
Citat:

Löfven handlar som han gör eftersom han fick en smärre psykos med att stänga landet. Du vet att globalistagendan skulle spricka då.

"Folksengagemang" baseras helt enkelt på vilka som tillfrågas. Alla dessa undersökningar baseras på att mab frågar "1000 random" människor

Tillochmed Norges Epidiomolog säger att svensk press vinklar allting till Sveriges fördel och rättfärdigande av val.
Ok. Du fattar inte heller hur myndigheter fungerar. Sluta upp med att posta en massa skit här. För din egen skull. Du gör bara bort dig.
Citera
Medlem
Citat:
Bra om vi kan avsluta den politiska diskussionen. Själv börjar jag bli lite högervriden, men vad fan har FHMs strategi med politik att göra?

Direkt ingenting egentligen. FHM som myndighet råder regeringen hur de bör agera, regeringen lyssnar och väger det mot råd från andra myndigheter, och agerar sedan. Detta oavsett om det är en höger- eller vänster-regering.

I grunden enligt mig ett väldigt sunt förförande och ett bra statsskick vi har i Sverige. Alternativen är att folkvalda politiker, eller självvalda diktatorer, själva leker experter inom extremt komplexa områden.
Citera
2020-05-20, 00:36
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:

Jag är ganska övertygad om att globalistagendan inte hade den minsta betydelse för Löfvens/FHMs strategi.
Citera
2020-05-20, 00:37
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Jag är ganska övertygad om att globalistagendan inte hade den minsta betydelse för Löfvens/FHMs strategi.

Absolut inte, det är därför vi fortfarande tar in folk fast det är mitt i en pandemi.

Samtidigt hotar våra grannländer för att de bryter mot EU's lagar när vill stänga mot oss.

Men om du vill vara övertygad, be my guest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in