2020-05-19, 23:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Roberto eller annan torsk är inte ansvarig för vad som sker i rummet intill. Eller på andra sidan stan för den delen.
Resonerar du likadant om folk sitter i rummet bredvid där din dotter våldtas ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Jag efterlyser en seriös genomgång av tänkbara yrken för Paolo post-torsk.
Jag skulle vilja att ni, kreativa fb-skribenter bidrar med era tankar och förslag. Ni har ju humor som jag vanligtvis uppskattar, men jag föreställer mig att just det här segmentet skulle höjas ett snäpp om det togs på allvar.
Om vi börjar med att se på Paolos liv pre-torsk, hur han levde, konstant hög svansföring och brist på ödmjukhet, alla företagen, uppdragen, kärleken Elin, huset i Nacka.
Släng in allt det där i en imaginär cementblandare och mixa det med 90 kg torsk runt runt runt..
Vad kommer ut efter några omtumlande dygn, vilken Paolo har vi att räkna med framöver?

Seriöst alltså, jag vill veta vad ni tänker.
Yrke? Bostad? Vart i så fall? Väljer han att lämna landet?

Något fabrikskneg typ , kan inte tänka mig nåt annat ? Eller kanske personlig tränare på nåt gym ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men droppa för helvete .... Paolo bygger från början på en lögn och sedan har han fått rida på en våg om den "perfekta räddade" .....
Nu tog vågen slut och han strandade precis som varenda surfare som blåser upp sin betydelse men bara har skit att bjuda upp när det gäller...

Sluta tyck synd om honom....
Jag tycker inte ett dugg synd om Paolo, avskyr honom och hela företeelsen med honom. Han blir nu fråntagen allt av samma värld som gav honom allt. Som man ser jag dock väldigt oroväckande tendenser och som människa och medborgare ser jag proportionslöshet.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske, om det är så att antalet sexsäljare och även antalet minderåriga var jämt fördelat över alla lägenheter, men det vet vi ju inte heller.

Tyvärr finns det en hel del oklarheter i det här ärendet. Exempelvis har vi ingen aning om det ens fanns fler än en sexsäljare på Grevgatan 10. Vi vet att det fanns åtminstone en och att hon är i 30-årsåldern, men utöver det då?

Man kommer nog inte få alla detaljer förrns åtal väcks och därmed förundersökningsprotokoll släpps. Men jag tror det kommer. Detta verkar vara något mycket stort så det borde gälla koppleri och värre också inte bara att sätta dit torskarna.

Men PR situation förbättras ju inte av dessa rapporter om minderåriga prostituerade oavsett vilket hus de var i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Nej det är väldigt intressant eftersom media målat upp en bild av en stackars kvinna från något Östland som har det fattigt och jävligt och tvingas sälja sex för att hon och hennes familj ska överleva. Jag tror inte ett jävla dugg på den bilden.

Jag tror det rör sig om en kvinna som vet exakt vad hon gör och vet att man kan tjäna stora pengar på att sälja sig.

Exakt det är här vi kommer landa nu och polisen har ju redan hintat om att det inte var trafficking.
Paolo begick ett moralbrott men i PK Sverige så går drevet, sjukt överdrivna reaktioner.
Varför inte spara vreden till irakiern som styckade 17-åriga Wilma och sparade hennes huvud i aluminiumfolie, det aset borde dingla från ett träd.
Citera
2020-05-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Resonerar du likadant om folk sitter i rummet bredvid där din dotter våldtas ?

Ett sexköp är ingen våldtäkt

Därmed har paolo inte begått en våldtäkt ifall du försökte antyda det ha ha
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske, om det är så att antalet sexsäljare och även antalet minderåriga var jämt fördelat över alla lägenheter, men det vet vi ju inte heller.

Tyvärr finns det en hel del oklarheter i det här ärendet. Exempelvis har vi ingen aning om det ens fanns fler än en sexsäljare på Grevgatan 10. Vi vet att det fanns åtminstone en och att hon är i 30-årsåldern, men utöver det då?

Förhoppningsvis kommer det fram vid rättegången. Trist bara för Paolos case om det visar sig att någon polare till honom knullade på ett barn i rummet bredvid hans. Låter inte så bra i tv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur vet du det?
Det står ju i artikeln.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Tror inte han lämnar Sverige. Paolo har väl många kriminella i umgängeskretsen, en kriminell karriär kan ju ge både fortsatt hög svansföring och massa pengar. Det som talar emot är att ingen seriös kriminell verksamhet vill väl ha med den typen av högprofilperson att göra?

Har han verkligen det? Jag har ärligt talat ingen aning om vem Paolo umgåtts med efter sina tonår men han har väl i alla fall inte fastnat i några "härvor" efter det och innan detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Högst troligen har uppmärksamheten gjort henne mer skada än att bli påsatt av Paolo.

Tycker väldigt synd om henne hoppas hon mår bra ! Skulle gärna vilja sponsra henne med ett besök men nu verkar hon ha gått under jorden eller lämnat sverige till förmån för ett vettigare land som till exempel danmark

förhoppningsvis gör paolo detsamma, kanske drar till italien istället för detta pk feminist land... ..
Citera
2020-05-19, 23:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Tror inte han lämnar Sverige. Paolo har väl många kriminella i umgängeskretsen, en kriminell karriär kan ju ge både fortsatt hög svansföring och massa pengar. Det som talar emot är att ingen seriös kriminell verksamhet vill väl ha med den typen av högprofilperson att göra?
Han är i så fall inte intressant för dem längre eftersom han dels är pank nu, dels sjöng som en kanariefågel när han åkte dit ...
Citera
2020-05-19, 23:39
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Det här kanske bör dryftas in en annan tråd då får moderator radera.

Men har någon annan lagt märke till hur media fastslagit att alla som betalar för sex "betalar för en våldtäkt" och i många i rubriker nämns Paolo med namn - det spelar ingen roll om det handlar om barnsex eller regelrätt prostitution dvs. där varken "offer" eller "förövare" är minderåriga.Hur gammal var personen Paolo betalde för att ha sex med?

Ett exempel - frontar just nu i Expressens första sida : Kvinnor som sålt sex: "är sexuella övergrepp" underrubrik ; Folk är naiva som frågar varför Paolo gjorde detta"

Jag tänker att media borde ta det lite lugnt: det är helt ok och bra att uppmärksamma vidrig trafficking ingen säger något om detta.

Men tills man har det svart på vitt att kvinnan han betalade för att ligga med är ett sådant offer, borde man kanske ta det lite lugnt. Är jag helt dum i huvudet som tycker så?

Men Paolos formidabla krishantering bäddade väl för det här.

Missförstå mig inte jag har inget emot granskning av trafficking, pedofiler och dylikt. Det är jättebra att detta kommer upp på agendan. Men att desperat få in Paolos namn i varenda sexuella övergrepp som begåtts i Sverige är inte seriöst, och riskerar att urholka debatten.

Jag väntar på bevis att kvinnan i fråga är ett trafficking-offer, då är saken klar. Tills dess föraktar jag karln på en moderat nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in