2020-05-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimejl
Såg på "efter fem" på tv4 idag. Och där intervjuades polismannen som förhört henne. Enligt honom var hon skärrad av uppståndelsen och mest rädd att familjen i hemlandet skulle få reda på vad hon jobbat med här i Sverige. Polismannen berättade att det är vanligt att flickorna säger däe hemma att de ska jobba på restaurang eller liknande. Så nej, det är ingen bortrövad och inlåst stackare.
Högst troligen har uppmärksamheten gjort henne mer skada än att bli påsatt av Paolo.
Citera
2020-05-19, 23:31
Medlem
Jag efterlyser en seriös genomgång av tänkbara yrken för Paolo post-torsk.
Jag skulle vilja att ni, kreativa fb-skribenter bidrar med era tankar och förslag. Ni har ju humor som jag vanligtvis uppskattar, men jag föreställer mig att just det här segmentet skulle höjas ett snäpp om det togs på allvar.
Om vi börjar med att se på Paolos liv pre-torsk, hur han levde, konstant hög svansföring och brist på ödmjukhet, alla företagen, uppdragen, kärleken Elin, huset i Nacka.
Släng in allt det där i en imaginär cementblandare och mixa det med 90 kg torsk runt runt runt..
Vad kommer ut efter några omtumlande dygn, vilken Paolo har vi att räkna med framöver?

Seriöst alltså, jag vill veta vad ni tänker.
Yrke? Bostad? Vart i så fall? Väljer han att lämna landet?
Citera
2020-05-19, 23:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vad har det med Paolo att göra? Såvida du inte menar att han köpt sex av barn?

Jag har aldrig hävdat att Paolo knullar barn. Men det är en jävla stor chans att det knullades barn på bordellen han hängde på.

Om så är fallet - då har han förmodligen pröjsat samma pimp som i rummet bredvid hans hyr ut barnrövar. Du tycker inte det har med Paolo att göra?
Citera
2020-05-19, 23:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Nu är du väl hård. Klart det har med PR och det PROPORTIONSLÖSA uthängandet av honom i media. Att vi lever med en medial, politisk elit som offentligt jagar manlig sexualitet och glorifierar kvinnlig. I detta trillar Paolo ut ur en bordell och sagan är all.
Men droppa för helvete .... Paolo bygger från början på en lögn och sedan har han fått rida på en våg om den "perfekta räddade" .....
Nu tog vågen slut och han strandade precis som varenda surfare som blåser upp sin betydelse men bara har skit att bjuda upp när det gäller...

Sluta tyck synd om honom....
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
20 st adrsser. De minderåriga fallen var således på andra adresser än där Paolo fastnade med staken i polisprotokollet.

Hur vet du det?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du har ett roulettehjul med 20 fack och kastade ut fem kulor - du skulle inte säga att det är ruggigt bra odds?

Det är inte HELT säkert att det knullades barn på JUST den bordell Paolo hängde på men risken är pretty god damn big!

Kanske, om det är så att antalet sexsäljare och även antalet minderåriga var jämt fördelat över alla lägenheter, men det vet vi ju inte heller.

Tyvärr finns det en hel del oklarheter i det här ärendet. Exempelvis har vi ingen aning om det ens fanns fler än en sexsäljare på Grevgatan 10. Vi vet att det fanns åtminstone en och att hon är i 30-årsåldern, men utöver det då?
Citera
2020-05-19, 23:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagpostartreposter
Förorten? De bodde väl i radhus?

Det sexuella utnyttjande skedde i samband med filmen. Regissören var förövaren. Han är känd för sånt sen tidigare, och det här har förekommit tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Dessa 5 barn borde vara omhändertagna men om de nu spanat länge på de här adresserna borde väl några hallikar rykt med, eller ?
Någon som vet ?

Vi vet bara vad polis och media portionerar ut år oss. Det verkar vara en stor och planerad operation så förhoppningsvis har de fått några hallickar och människosmugglare. Om de telefonavlyssnat under en tid så kan de ha samlat bevis innan de slog till. PR var bara en liten PR-bonus (Pund intended) i polisoperationen.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Om du har ett roulettehjul med 20 fack och kastade ut fem kulor - du skulle inte säga att det är ruggigt bra odds?

Det är inte HELT säkert att det knullades barn på JUST den bordell Paolo hängde på men risken är pretty god damn big!

Roberto eller annan torsk är inte ansvarig för vad som sker i rummet intill. Eller på andra sidan stan för den delen. Är du ett sådant där slödder som har problem med individuellt och proportionerligt straffansvar?
Senast redigerad av Blundetto 2020-05-19 kl. 23:37.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Jag har aldrig hävdat att Paolo knullat barn. Vad som däremot är klarlagt är att det med stor sannolikhet knullades barn på bordellen han hängde på.

”Totalt greps 28 män under förra veckans polisrazzia mot ett 20-tal adresser i Stockholm. Fem av dem som sålde sex på adresserna var pojkar och flickor under 18 år, berättar nu polisen.”

Lek med tanken att; din granne knullaR barn . Ska du då bli straffad för det?
Citera
2020-05-19, 23:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hur vet du det?
Kvinnan som Paolo var hos är i trettioårs åldern
Citera
2020-05-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Jag efterlyser en seriös genomgång av tänkbara yrken för Paolo post-torsk.
Jag skulle vilja att ni, kreativa fb-skribenter bidrar med era tankar och förslag. Ni har ju humor som jag vanligtvis uppskattar, men jag föreställer mig att just det här segmentet skulle höjas ett snäpp om det togs på allvar.
Om vi börjar med att se på Paolos liv pre-torsk, hur han levde, konstant hög svansföring och brist på ödmjukhet, alla företagen, uppdragen, kärleken Elin, huset i Nacka.
Släng in allt det där i en imaginär cementblandare och mixa det med 90 kg torsk runt runt runt..
Vad kommer ut efter några omtumlande dygn, vilken Paolo har vi att räkna med framöver?

Seriöst alltså, jag vill veta vad ni tänker.
Yrke? Bostad? Vart i så fall? Väljer han att lämna landet?
Tror inte han lämnar Sverige. Paolo har väl många kriminella i umgängeskretsen, en kriminell karriär kan ju ge både fortsatt hög svansföring och massa pengar. Det som talar emot är att ingen seriös kriminell verksamhet vill väl ha med den typen av högprofilperson att göra?
Citera
2020-05-19, 23:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Nu är du väl hård. Klart det har med PR och det PROPORTIONSLÖSA uthängandet av honom i media. Att vi lever med en medial, politisk elit som offentligt jagar manlig sexualitet och glorifierar kvinnlig. I detta trillar Paolo ut ur en bordell och sagan är all.
Jag håller med om att det är proportionslöst och kan t.o.m. tycka synd om honom, trots att jag inte gillar honom. Men det är en del av kändisskap i massmedia. Vi mogna människor minns hur Tommy Körbergs inhalerade linor av centralstimulantia vevades dag ut och dag in i pressen. Inget nytt under solen där.

Sen att politiker går ut och börjar gapa om fängelsestraff för sexköp nu, eggade av ett enstaka fall, är rent åt helsike illa. De har inte den integritet man borde kunna förvänta sig av lagstiftare. Det är ett riktigt problem.

Här däremot, ägnar vi oss åt lite lättsamt skvaller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in