2020-05-19, 22:02
Medlem
Rs Instagram sansochbalans har över 800 inlägg. Vore intressant om nån följare kan länka lite bilder? Finns det ingen som umgåtts/känt dessa människor och vill dela info här?
Citera
2020-05-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Vad hände på juldagen specifikt? Vill verkligen inte läsa fup p g a dotter i samma ålder.

Det hände inte mycket på juldagen förutom att soc hälsade på vid 19:30 utan att bli insläppta och det gapades i trappen.

Orsaken var att P:s exfru Rebeca S efter julfirandet hemma hos P:s bror dagen innan ringt familjehemsmamman som i sin tur ringt soc och gjort en orosanmälan. Rebeca S hade reagerat på P:s stränga och sarkastiska ton mot Esmeralda under julaftonen och även messat Rebecca G att hon borde lämna P för att skydda sina barn.

Soc kom iaf tillbaka till R,P och E på annandagen och blev då insläppta. Vid detta besök såg de ingen anledning att inleda en utredning eller LVU:a E.

För övrigt så har exfrun Rebeca S (som iaf försökte göra något för E) samma efternamn som en halvkänd AIK-ordförande och HA-medlem. Det framgår även i fup:en att P hänger i HA-kretsar och att en HA-medlems fru framfört hot till Rebecca G efter att P dött för att hon ska hålla tyst. Känns inte så långsökt att anta att E:s advokat haft sina skäl att byta fot i KR.
Citera
2020-05-19, 22:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Man har utelämnat journalen från själva häktet men det står att personal hämtar Setralin åt honom på psyk,men det är inte allt utan häktet har egna läkare. R häktesjournal är med men inte P.

Okej, såg att det fanns för R, och att de egentligen inte vill ge benso på häktet men kände att det behövdes eller liknande i hennes fall.

Troligt är väl ändå att han inte heller var ärlig om missbruket.
Citera
2020-05-19, 22:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Jo, den ena brodern larmade efter att Patrik berättar att Esmeralda låg död hemma. Enligt tråden så var alla bröder struliga som yngre men de andra verkar skärpt till sig på äldre dagar. Själv hade jag haft så mycket kontakt jag kunnat om jag visste att mitt syskon med missbruksproblematik skulle återfå sitt barn. De här verkar bara träffats sporadiskt. Sen såg ju alla hur slitna P och R såg ut på julen, men sket i att grotta mer i det. Var ju endast Exet Rebeca Som brydde sig. Resten hade skygglappar på!

Tycker det är fel att lägga skulden på dem, de hade ju knappt haft kontakt och under lång tid. Få människor orkar ha en långvarig relation med någon som lever som P gjort. Syskon behöver inte alls stå varandra nära.
Citera
2020-05-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tycker det är fel att lägga skulden på dem, de hade ju knappt haft kontakt och under lång tid. Få människor orkar ha en långvarig relation med någon som lever som P gjort. Syskon behöver inte alls stå varandra nära.
Men man bryr sig väl ändå om sina syskonbarn. Sedan lär de ju ha märkt nåt inte stämde när de sågs, exempelvis tyckte ju ena brodern och hans fru Maria att P såg ut att va 70+ när de sågs på julen, men inte verkade de göra nåt mer åt saken. Borde man ju kunna lägga ihop 1+1.
Många orkar inte lägga sig i helt enkelt. Tassar runt problem
Citera
2020-05-19, 22:27
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kushty
Är det någon som vet hur Esmeralda fick sitt namn? Var det bioföräldrarna eller fosterfamiljen som gav henne namnet?

Måste varit bio pga dom hade vårdnad.
Citera
2020-05-19, 22:31
Medlem
Losinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Ett barn har dött, dräpt av sina föräldrar. Men du tycker det är på sin plats att försvara vuxna människor som såg mellan fingrarna? Fyfan vad oanständigt.

Verkligen inte. Menar bara på att vi inte vet hela storyn bakom. Har somsagt inte läst allt i detalj, kanske framkommer att de visste betydligt mer om situationen och då är det ju en annan femma! Men hade de klippt banden sedan lång tid tillbaka så hade de kanske ingen aning om hur illa allt låg till.
Citera
2020-05-19, 22:41
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Men man bryr sig väl ändå om sina syskonbarn. Sedan lär de ju ha märkt nåt inte stämde när de sågs, exempelvis tyckte ju ena brodern och hans fru Maria att P såg ut att va 70+ när de sågs på julen, men inte verkade de göra nåt mer åt saken. Borde man ju kunna lägga ihop 1+1.
Många orkar inte lägga sig i helt enkelt. Tassar runt problem

Det var väl en poliskvinna som gissade ålder på 70 år.

N o M har i förhör bara sagt att dom inte såg friska ut och att dom var tunna.

Men jag tycker att båda svarar undvikande och som att dom inte vet något (jaja eller hur)
Citera
2020-05-19, 22:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losina
Verkligen inte. Menar bara på att vi inte vet hela storyn bakom. Har somsagt inte läst allt i detalj, kanske framkommer att de visste betydligt mer om situationen och då är det ju en annan femma! Men hade de klippt banden sedan lång tid tillbaka så hade de kanske ingen aning om hur illa allt låg till.
Ja men de umgicks ju på julaftonen! Och exet till en bror reagerade ju och ringde o var orolig, men var de övriga helt blinda då? Klart de borde ha sett, de med!
Citera
2020-05-19, 22:46
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Nu har jag läst fup. Förtvivlad.
Eftersom jag vet att många som haft kontakt eller umgänge med R och P, särskilt deras familjer, läser här - vill jag ge en del kommentarer.

1. till Rebecka S. Jag ber om ursäkt för vad jag skrev om dig tidigare här i tråden (när jag skrev en sammanfattning). Enligt fup är du i princip den enda som reagerat och försökt ingripa. Jag är glad för den lilla glädje och hopp du gav lilla E. Tack för att du försökte ingripa. Du har visat civilkurage i en miljö av missfoster (Patriks familj).
2. Till Patriks familj: bröder, föräldrar och svågrar. Var i helvette var ni under Esmeraldas sista tid? Maria Pettersson, du är fan själv en mamma tror du någon köper alla dina äckliga ursäkter ”jag såg inget jag hörde inget jag vet inget”? Jag hoppas att DU Maria, när du är i knipa och behöver hjälp också själv, får den respons du gav lilla Esmeralda. Jag hoppas ni alla i närfamiljen ruttnar ihjäl. Hur i helvette kunde ni vara så klena? Hur kunde ni ursäkta så mycket? Hur orkar ni leva med er själva om ni är så jävla passiva och apatiska när det kommer till era medmänniskor? Utsätter ni även era egna barn för övergrepp? Vad har fått er att subventionera den här misshandeln av barn? Fy för er!
3. Till Esmeraldas syskon: fyfan vad jag hoppas att livet ger er mer och att ni finner kärlek och trygghet. Hjärtat går i kras för A och S. Framförallt A ❤️
4. Till polisen som inte ingrep vid hembesöket juldagen. Tvi för er och avgå allihopa. Hoppas även ni ruttnar ihjäl. Hade ni brutit er in hade Esmeralda levt idag och hennes syskon hade fått ett liv utan trauma.
5. Alla inblandade från kammarrätten, ni behöver inte avgå. Ni kan fundera på hur ni ska göra slut på era liv istället för ni har absolut inget att göra i rätten, i samhället eller någonstans nära människor.
6. Slutligen. Alla ni som ser o läser denna tråd. Det finns en Esmeralda i varje kvarter. Lyssna. Titta. Ingrip. För barnets skull. Fråga om något verkar tokigt. Visa intresse. Var närvarande. Vi kan leva med att vi ev ”kränker” en vuxen. Men låt oss inte svika barnen. Har vi som jävla västsamhälle inget ansvar för dom här barnen? Hur i helvette har dessa två missfoster fått vårdnad om tre barn när två av barnen fötts med abstinens? Synd att den där ynkryggen begick självmord... djävligt synd!
7. Familjehemmet som inte klarade av placeringen av A pga att han undrade hur mkt blod en människa har eller för att han undrade över halalslakt vill jag också ha uppgifter om. Det är helt uppenbart att ni är odugliga till att vara familjehem och att ni endast är ute efter pengar. Den ungen har varken ett avvikande beteende eller verkar särskilt svår. Däremot har han utsatts för tortyrliknande beteende av Patrik och en apatisk mamma. Om ni inte är kapabla att ta hand om ett så utsatt barn är ni totalt odugliga att vara familjehem.

Slutligen. Jag vill veta mer om Per Oehme och domaren som gav P och R vårdnaden om E. Vill du va privat, skicka DM. Flashback - visa dig från din rätta sida nu och låt oss försöka ge Lilla Hjärtat nån form av upprättelse. Alla som har varit inblandade ska hängas ut med namn bild adress - rubbet! Jag vill veta vem som mutat domaren och varför. Har Per Oehme kopplingar till HA?

Jag har en känsla efter att ha läst fupen att lillebrodern nog blev införstådd redan kvällen innan dom ringde polisen...
Båda bröderna har barn och med tanke på vad man har läst så kan jag inte låta bli att undra hur det står till i deras hem :-/
Citera
2020-05-19, 22:55
Medlem
Jag trodde verkligen att jag skulle få ett avslut efter att man fick tillgång till Fupen.
Men frågorna är om än ännu fler och smärtan i hela bröstet kraftigare när vi sida efter sida får läsa tortyr liknande behandling. droger. Psykisk misshandel av en 3 åring mm.
Hur ett litet barn gått från att vara lyckligast i världen till att hamna i ett katastrofalt hem utan kärlek. Där hon blev nekad allt hon ville. Nekad kärlek och omtanke. Nekad att få vara barn.
Där föräldrarnas missbruk var viktigare än det här lilla vackra barnet.
Jag ser framför mig hur E sitter ensam i sitt rum och gråter. Hur hennes lilla kropp gör ifrån sig ljud om ensamhet och oförståelser.
Hur BARN har berättat för vuxna att någon är elak mot ett annat barn och ingen har agerat mer.
Barn. Som alltid talar sanning står och säger att P är så elak mot E att dem inte ens vill vara där mera.
Hur länge har hon fått utstå den här psykiska misshandeln?
Klumpen i magen är ännu större än innan. Jag känner hur hela jag fylls av kraft och vill springa och hämta henne.. Rädda henne. men sen inser jag lika snabbt att hon är död. Det är försent.
Hur mamman kallar sitt egna barn för mongo och kollar upp tvångströja 2 veckor efter att soc varit där och kollat dem... 2 veckor.

Jag trodde att man kunde få ett avslut efter att ha fått veta. Men frågorna är bara fler. Och känslan är ännu smärtsammare. Hur kan man ha låtit det här få ske i dagens samhälle...
Citera
2020-05-19, 23:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Måste varit bio pga dom hade vårdnad.
Ja, fosterföräldrarna kallade henne Lilla hjärtat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in