2020-05-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1) Jeg nevnte blodfortynnende angående eventuelle årsaker til neseblødning.
2) Interessant!
3) Ja, jeg synes at det er synd at noen spekulerer i alkoholmisbruk.

Du synes det er trist at noen spekulerer i alkoholmisbruk? Men å spekulere i at en mann på 70 år kaldblodig har drept sin kone gjennom 50 år, mor til sine 3 barn og kjære bestemor - det er greit?
Citera
2020-05-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Ja men det kan också vara naturligt att THs fingeravtryck är på hennes kläder. Det bor ju tillsammans.
Har tänkt mycket på vad gjenstanden som har både TH och AEH fingeravtryck. Där THs inte skulle varit där. Vad i all världen kan det vara för gjenstand?
Kanskje en av AEs medisinesker el.l. feks.
Citera
2020-05-19, 21:28
Medlem
Citat:
"Øst politidistrikt bekrefter at de gikk i gang med kriminaltekniske undersøkelser i boligen i Sloraveien to døgn etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Tom Hagen ga beskjed til politiet om at han ville at dette skulle gjøres med en gang"

Hvis TH er GM, hvorfor ønsket han at de kriminaltekniske undersøkelsene skulle gjøres med en gang?
Eventuelle plantede spor som han ønsket at politiet skulle finne men som ville fordunste i løpet av 2 døgn? Hva kan et slikt spor som fordunster ev ha vært?

Eneste jeg kommer på er vann som fordamper
Citera
Medlem
Citat:
Ja men det kan också vara naturligt att THs fingeravtryck är på hennes kläder. Det bor ju tillsammans.
Har tänkt mycket på vad gjenstanden som har både TH och AEH fingeravtryck. Där THs inte skulle varit där. Vad i all världen kan det vara för gjenstand?

Citat:
Kanskje en av AEs medisinesker el.l. feks.

Jeg gjetter stripsen? Det er vel det eneste han kanskje sier han ikke har tatt på?

(Brevet har han jo sagt at han hadde med seg på bensinstasjon, så der er jo selvfølgelig hans DNA antagelig, som han presiserte)
Citera
Medlem
Citat:
"Øst politidistrikt bekrefter at de gikk i gang med kriminaltekniske undersøkelser i boligen i Sloraveien to døgn etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Tom Hagen ga beskjed til politiet om at han ville at dette skulle gjøres med en gang"

Hvis TH er GM, hvorfor ønsket han at de kriminaltekniske undersøkelsene skulle gjøres med en gang?
Eventuelle plantede spor som han ønsket at politiet skulle finne men som ville fordunste i løpet av 2 døgn? Hva kan et slikt spor som fordunster ev ha vært?

Kan vara så enkelt att han kanske då hade fått info om vad politi trodde hade skedd. Då politi inte misstänkte TH kunde de sagt vad bevisen pekade på også vidare. TH var i de läget ”offer”. Ville säkert veta så mycket info som möjligt om vad politi kommit fram till
Citera
2020-05-19, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma

Nettavisen er også kjent med at politiet har vært i direkte kontakt med politimyndigheten i Spania og at spesialister på organisert kriminalitet har vært engasjert i undersøkelser rundt norske kryptomiljøet. Så langt har det ikke gitt nevneverdige resultater.

Merkelig de nøyaktig undersøker Spania?

Det kan jo ha noe med disse krypto-kidnapping-sakene å gjøre:

https://thenextweb.com/hardfork/2019/01/14/950k-bitcoin-ransom-paid-businessman-missing/

Sitat:
"Police in Spain and Costa Rica have arrested a total of 12 individuals thought to be involved in the kidnapping of the missing American. Despite this, Costa Rican authorities say that the victim is still missing.

After Kopko’s family paid the Bitcoin ransom, the kidnappers stopped communicating with them, went dark, and fled to Cuba. In early November 2018 three suspects returned to Spain which alerted the authorities."

Sitat:
"Just earlier this week kidnappers in Norway were demanding $10 million worth of Monero in exchange for the wife of one of the country’s richest men."
Citera
2020-05-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan jo ha noe med disse krypto-kidnapping-sakene å gjøre:

https://thenextweb.com/hardfork/2019/01/14/950k-bitcoin-ransom-paid-businessman-missing/

Sitat:
"Police in Spain and Costa Rica have arrested a total of 12 individuals thought to be involved in the kidnapping of the missing American. Despite this, Costa Rican authorities say that the victim is still missing.

After Kopko’s family paid the Bitcoin ransom, the kidnappers stopped communicating with them, went dark, and fled to Cuba. In early November 2018 three suspects returned to Spain which alerted the authorities."

Sitat:
"Just earlier this week kidnappers in Norway were demanding $10 million worth of Monero in exchange for the wife of one of the country’s richest men."

Oi, da kan det være to scenarioer da.

Enten om politiet i Spania kun har bistått med etterforskningen, eller om de tror at noen av dem har medvirket i denne saken.
Citera
2020-05-19, 21:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja, jeg mener type 1. Den er arvelig. Og jeg tror også at sønnen TEH har det, eller tar jeg feil nå? Husker ikke hvem som har skrevet dette tidligere her, eller hvor jeg har det fra.
Typ 1-diabetes är inte ärftlig. Det finns ärftliga genetiska riskfaktorer, i första hand HLA-DQ-typer, men sannolikheten att en förälder och ett barn båda har diabetes är betydligt större vid typ 2-diabetes än vid typ 1-diabetes.
Citera
2020-05-19, 21:43
Medlem
Citat:
(19.05.20) "Politiet undersøker om kryptopenger er gått til mulige medvirkere av drapssiktede Tom Hagen"
....
Er det mulig å finne ut hvem den pengeoverføringen har gått til?
Hva må til for at politiet skal greie å finne det ut?

Fra samme artikkel i nettavisen:
Citat:
Da overføringen ble gjort satt politispesialister på IT og kryptovaluta i hele verden og fulgte med transaksjonen i hensikten å spore opp hvor pengene gikk.

Der fikk jeg meg en skikkelig god latter. Såklart har kripos koblet inn noen kryptoeksperter men alt annet som ble skrevet der er tull.

En monerooverføring dvs monero --> monero lar seg ikke knekke

Det er egentlig veldig rart at kryptoGM ikke har holdt seg kun til monero, isteden for btc plus monero. Det siste gir ingen mening. Bortsett fra å sette ut falske spor, dvs epost som pekte mor sørlandsmannen.

Dette med btc var veldig rar i seg selv: Som jeg skjønner/gjetter det handler det om en (1) btc konto, to btc kjøp (en hos kucoin og en hos huobi) og en epostadresse som peker mot en sørlandsmann. Alt dette gir ingen mening, men såklart vet politiet hvordan det henger sammen.
Det jeg tipper at kryptoGM opprettet en lommebok. Og brukte en og samme innbetalingskontonr på kidnappingsbrevet og på kucoin+huobi. Det er helt unødvendig, og jeg lurer virkelig hvor dumt en skal være om det ikke er bevisst...
Politiet må ha funnet fram til de to innbetalinger med samme adresse som trusselbrevet i blockchainen, og kunne tracere de tilbake til kucoin-huobi. Hvordan de fikk takk i epostadressen vet jeg ikke, men jeg tipper det er gjennom internasjonalt politisamarbeid.

Ettersom dette er såpass dumt lurer jeg om det var nok et bevisst avledningsmanøver.

Alt dette er umulig med monero. GM kunne og skulle ha brukt monero hele veien.
Citera
2020-05-19, 21:47
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Eneste jeg kommer på er vann som fordamper
Ja, det kan det ev ha vært.
Hvordan er det med kloroform som feks er sølt på et gulv? Vil det være spor på gulvet etter kloroform etter at det har fordunstet? (Jeg tenker i tilfelle GM brukte kloroform under angrepet på AE eller i tilfelle noen ønsket at politiet skulle tro at det ble brukt kloroform under angrepet på AE).

Citat:
Kan vara så enkelt att han kanske då hade fått info om vad politi trodde hade skedd. Då politi inte misstänkte TH kunde de sagt vad bevisen pekade på også vidare. TH var i de läget ”offer”. Ville säkert veta så mycket info som möjligt om vad politi kommit fram till
Det kan hende at det var slik. Men hvorfor var han frustrert i forbindelse med at politiet ikke startet de undersøkelsene med en gang?
Citera
2020-05-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Fra samme artikkel i nettavisen:

Der fikk jeg meg en skikkelig god latter. Såklart har kripos koblet inn noen kryptoeksperter men alt annet som ble skrevet der er tull.

En monerooverføring dvs monero --> monero lar seg ikke knekke

Det er egentlig veldig rart at kryptoGM ikke har holdt seg kun til monero, isteden for btc plus monero. Det siste gir ingen mening. Bortsett fra å sette ut falske spor, dvs epost som pekte mor sørlandsmannen.

Dette med btc var veldig rar i seg selv: Som jeg skjønner/gjetter det handler det om en (1) btc konto, to btc kjøp (en hos kucoin og en hos huobi) og en epostadresse som peker mot en sørlandsmann. Alt dette gir ingen mening, men såklart vet politiet hvordan det henger sammen.
Det jeg tipper at kryptoGM opprettet en lommebok. Og brukte en og samme innbetalingskontonr på kidnappingsbrevet og på kucoin+huobi. Det er helt unødvendig, og jeg lurer virkelig hvor dumt en skal være om det ikke er bevisst...
Politiet må ha funnet fram til de to innbetalinger med samme adresse som trusselbrevet i blockchainen, og kunne tracere de tilbake til kucoin-huobi. Hvordan de fikk takk i epostadressen vet jeg ikke, men jeg tipper det er gjennom internasjonalt politisamarbeid.

Ettersom dette er såpass dumt lurer jeg om det var nok et bevisst avledningsmanøver.

Alt dette er umulig med monero. GM kunne og skulle ha brukt monero hele veien.

Enig, hvorfor ikke bare bruke monero?

Kan det være for å villede slik at politiet og etterforskere bruker tid og energi på å komme frem til noe som ikke har noe med saken å gjøre? Eneste jeg ser dem gjør er å spare tid? Med kun Monero kunne politiet kanskje fokusere på noe annet?
Citera
2020-05-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tydligen har maken avvikit ifrån sina rutiner denna dag.

Vet vi något om AEH:s morgonrutiner? Kanske har TH just denna morgon låtit AE ligga kvar i sängen medan han rastade valpen. Hon har sedan övermannats av maken och strypts i nattlinnet då hon legat och myst i sängen med morgontidningen. Hennes vanliga kläder har han kanske slängt in på toaletten, för att förvilla polisen och ge sken av kaos. Ungefär som Janne J:s make gjorde när han strösslade hennes kläder utomhus.

Motivet tror jag definitivt är en ovilja att skiljas och och det hanteras av en autist med tunnelseende.
Dette er det eneste jeg har lest om AEs morgenrutiner:

"Anne-Elisabeth Hagen ble ofte sett på tur med hunden sin rundt Langvannet i morgentimene, men det er ikke kjent om hun gjorde det den 31. oktober i fjor, dagen da hun forsvant."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7lak04/loerenskog-forsvinningen-politiet-ber-hobbyfotografer-melde-seg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in