2020-05-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hva betyr det, "har gått til medvirke av Tom Hagen, eller andre personer i hans krets"?
Hva mener de gått til medvirke?

Nettavisen er også kjent med at politiet har vært i direkte kontakt med politimyndigheten i Spania og at spesialister på organisert kriminalitet har vært engasjert i undersøkelser rundt norske kryptomiljøet. Så langt har det ikke gitt nevneverdige resultater.

Merkelig de nøyaktig undersøker Spania? Det er jo her V har tilhold?

Mulige medvirkere, mener jeg det står.

Var det ikke snakk om at også TF hadde tilknytning til Spania eller bolig der eller noe? Det var noen som nevnte det i et innlegg sammen med spørsmål om han hadde noe med dette å gjøre (og at det var derfor han tok livet sitt i desember 2018).
Citera
2020-05-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg har tenkt en hel del på disse tingene, og det som har blitt nevnt om at hun skulle vært uten klær. Det virker helt absurd at hun var naken om hun ble bortført først og så drept, syns jeg. Derimot: hvis hun ble feks druknet i badekaret er det mer sannsynlig at man ikke tar seg bryet med å kle på henne etterpå. Det er en tung og tidkrevende oppgave. Mer sannsynlig at hun blir fraktet vekk tildekket/inntullet og at hun allerede var dø.

Jeg har spekulert litt på det som har kommet fram om at åstedet skal ha vært rigget og at man knytter TH til spor på dette åstedet. Det har også vært spekulert i om AEFH tok et bad siden slepesporene er funnet på/fra badet. Kan det være at det er funnet klær etter AEFH, men som er nyvaskede, dvs at de er rigget og ikke kan ha vært brukt? Hva hvis det kun er TH sine fingeravtrykk på disse rene klærne..? Ville GM/TH få det til å se ut som et basketak? Eller hva hvis hun selv hadde lagt fram rene klær å ha på seg etter badet.

Dette blir jo bare spekulasjoner, men det er ulike vinkler å se historien fra her som jeg håper politiet har vært innom i sin etterforskning.

Tydligen har maken avvikit ifrån sina rutiner denna dag.

Vet vi något om AEH:s morgonrutiner? Kanske har TH just denna morgon låtit AE ligga kvar i sängen medan han rastade valpen. Hon har sedan övermannats av maken och strypts i nattlinnet då hon legat och myst i sängen med morgontidningen. Hennes vanliga kläder har han kanske slängt in på toaletten, för att förvilla polisen och ge sken av kaos. Ungefär som Janne J:s make gjorde när han strösslade hennes kläder utomhus.

Motivet tror jag definitivt är en ovilja att skiljas och och det hanteras av en autist med tunnelseende.
Senast redigerad av Florman 2020-05-19 kl. 21:04.
Citera
2020-05-19, 21:03
Medlem
Citat:
Hva betyr det, "har gått til medvirke av Tom Hagen, eller andre personer i hans krets"?
Hva mener de gått til medvirke?

Nettavisen er også kjent med at politiet har vært i direkte kontakt med politimyndigheten i Spania og at spesialister på organisert kriminalitet har vært engasjert i undersøkelser rundt norske kryptomiljøet. Så langt har det ikke gitt nevneverdige resultater.

Merkelig de nøyaktig undersøker Spania? Det er jo her V har tilhold?

Mulige medvirkere: En medvirker i denne sammenhengen en person som har deltatt i forbrytelsen mot AE.
Citera
2020-05-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tydligen har maken avvikit ifrån sina rutiner denna dag.

Vet vi något om AEH:s morgonrutiner? Kanske har TH just denna morgon låtit AE ligga kvar i sängen medan han rastade valpen. Hon har sedan övermannats av maken och strypts i nattlinnet. Hennes vanliga kläder har han kanske slängt in på toaletten, för att förvilla polisen och ge sken av kaos. Ungefär som Janne J:s make gjorde när han strösslade hennes kläder utomhus.

Ikke usannsynlig. Jeg tror også at klærne og andre eventuelle etterlatenskaper er staget. Det kan være at klær er lagt fram, at de er nyvaskede, men med GMs (/THs) fingeravtrykk.
Citera
2020-05-19, 21:04
Medlem
Citat:
Mulige medvirkere, mener jeg det står.

Var det ikke snakk om at også TF hadde tilknytning til Spania eller bolig der eller noe? Det var noen som nevnte det i et innlegg sammen med spørsmål om han hadde noe med dette å gjøre (og at det var derfor han tok livet sitt i desember 2018).

Takk,

Å, jeg vet ikke.
Har lest at han tok livet sitt ikke har noe med dette å gjøre, men det vet man jo ikke. Er synd for familien hvis han blir stemplet som det dersom han gjorde det av helt andre grunner.
Citera
2020-05-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anmsu
Du har nesten 3800 innlegg på 6 måneder. Hva med å la andre slippe til litt også? Det virker som at halvparten av alle innleggene som blir skrevet, blir skrevet av deg.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(19.05.20) "Politiet undersøker om kryptopenger er gått til mulige medvirkere av drapssiktede Tom Hagen"

"Nettavisen får opplyst at politiet i perioder har jobbet på spreng med å undersøke om én konkret pengeoverføring har gått til medvirkere av Tom Hagen, eller andre personer i hans krets."

"Millionbeløpet som ble overført var på 1,3 millioner euro, eller nærmere ti millioner norske kroner. Overføringen ble gjort i kryptovalutaen Monero ".

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-undersoker-om-kryptopenger-er-gatt-til-mulige-medvirkere-av-drapssiktede-tom-hagen/3423970349.html

Er det mulig å finne ut hvem den pengeoverføringen har gått til?
Hva må til for at politiet skal greie å finne det ut?

Få dager etter at politiet gikk ut med at de nå stod overfor en drapssak tok TH kontakt med en mangeårig venn der han fortalte at «det var åpenbart at de pekte på ham, men uten å si navnet hans.

Ja ja, men altså, POIROT har veldig god oversikt i saken og forsøker å rydde litt i opplysningene underveis. Det er få forunt å ta på seg slike oppgaver.
Citera
2020-05-19, 21:10
Medlem
Citat:
Takk,

Å, jeg vet ikke.
Har lest at han tok livet sitt ikke har noe med dette å gjøre, men det vet man jo ikke. Er synd for familien hvis han blir stemplet som det dersom han gjorde det av helt andre grunner.

Hvor har du lest det?

Det at familien må slippe beskyldninger er jeg helt enig i.

Jeg har likevel tenkt at om noen klarer å stage en kidnapping så kan de også klare å stage et selvmord. Det virker litt spesielt at han gjorde det akkurat da han gjorde det.

Jeg tenker mest på at noe slikt kan gjøre at saken aldri blir oppklart. Det er forøvrig min bekymring i denne saken.
Citera
2020-05-19, 21:12
Medlem
Citat:
Hvor har du lest det?

Det at familien må slippe beskyldninger er jeg helt enig i.

Jeg har likevel tenkt at om noen klarer å stage en kidnapping så kan de også klare å stage et selvmord. Det virker litt spesielt at han gjorde det akkurat da han gjorde det.

Jeg tenker mest på at noe slikt kan gjøre at saken aldri blir oppklart. Det er forøvrig min bekymring i denne saken.

Lest tidligere i forumet her av andre som har skrevet motsatt, at selvmordet ikke har noe med saken å gjøre. Vet ikke om det er sikre kilder eller tror fra deres side.

Hva mener du med stage et selvmord? At han ikke har begått det?
Eller at han var med på det og skulle tyste, og også er drept?
Citera
2020-05-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(19.05.20) "Politiet undersøker om kryptopenger er gått til mulige medvirkere av drapssiktede Tom Hagen"

"Nettavisen får opplyst at politiet i perioder har jobbet på spreng med å undersøke om én konkret pengeoverføring har gått til medvirkere av Tom Hagen, eller andre personer i hans krets."

"Millionbeløpet som ble overført var på 1,3 millioner euro, eller nærmere ti millioner norske kroner. Overføringen ble gjort i kryptovalutaen Monero ".

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-undersoker-om-kryptopenger-er-gatt-til-mulige-medvirkere-av-drapssiktede-tom-hagen/3423970349.html

Er det mulig å finne ut hvem den pengeoverføringen har gått til?
Hva må til for at politiet skal greie å finne det ut?

Få dager etter at politiet gikk ut med at de nå stod overfor en drapssak tok TH kontakt med en mangeårig venn der han fortalte at «det var åpenbart at de pekte på ham, men uten å si navnet hans.

Själva vitsen med kryptovaluta i kriminella sammanhang är väl att det inte är möjligt att spåra till en viss person, vilket man kan med ett bankkonto.

Så vitt jag vet kan polisen bara se om pengarna överförts till någon på Darknet om man förvarar sin valuta på till exempel Blockchain och för över den direkt därifrån. Men det går inte att knyta överföringen till en viss person. Men polisens teknik går ju framåt den också, så personligen hade jag aldrig vågat mixtra med Kryptovalutor om jag var en mördare.
Citera
2020-05-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ikke usannsynlig. Jeg tror også at klærne og andre eventuelle etterlatenskaper er staget. Det kan være at klær er lagt fram, at de er nyvaskede, men med GMs (/THs) fingeravtrykk.

Ja men det kan också vara naturligt att THs fingeravtryck är på hennes kläder. Det bor ju tillsammans.
Har tänkt mycket på vad gjenstanden som har både TH och AEH fingeravtryck. Där THs inte skulle varit där. Vad i all världen kan det vara för gjenstand?
Citera
2020-05-19, 21:23
Medlem
"Øst politidistrikt bekrefter at de gikk i gang med kriminaltekniske undersøkelser i boligen i Sloraveien to døgn etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Tom Hagen ga beskjed til politiet om at han ville at dette skulle gjøres med en gang"

Hvis TH er GM, hvorfor ønsket han at de kriminaltekniske undersøkelsene skulle gjøres med en gang?
Eventuelle plantede spor som han ønsket at politiet skulle finne men som ville fordunste i løpet av 2 døgn? Hva kan et slikt spor som fordunster ev ha vært?
Citera
2020-05-19, 21:25
Medlem
Det som nå kom frem i kveld at TH sitt blod er funnet i gangen og på badet.
Er dette tilfeldig? Kan de også ha funnet blodet hans andre steder i huset, som forsåvidt er naturlig når man bor der, men at dette ikke nevnes i artikler nettopp fordi AE ble tatt herfra?

Tidligere har det vært nevnt at det kun er funnet veldig små mengder blod. Hvor relevant er dette blodet? Vil være naturlig å finne noe blod på et bad.
Så spørsmål jeg har da er kan han bare ha kuttet seg tidligere, og kan det være blod fra før som gjør at de som stemte for å løslate han ikke anser det som et avgjørende sikkert bevis?

DNA fra Tom Hagen ble funnet i huset, avsatt på en måte som angivelig gjør at det kan knyttes til forsvinningen.

DNA, kan det stamme fra blodflekkene eller noe annet? At det er avsatt på en måte som gjør at det kan knyttes til forsvinningen, kan det være blod på eksempel strips som han eksempelvis kan ha sagt at han ikke har rørt, som gjør at de kan knytte han til saken? For han kan ikke si at blodet har havnet der uten at han har tatt på den?

Biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen funnet på en gjenstand som angivelig har betydning for saken.

Kan blod regnes som biologiske spor?
Er blodet til AE på samme gjenstand som TH sitt blod er funnet? Er dette en gjenstand det ikke er naturlig at begge har blodet sitt på? Stripsen?

Kilder;
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/04/29/195674129/dette-er-sporene-i-hagen-saken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in